Klokke 5-6K, hva finnes egentlig i dette segmentet?

Nå er vel forstørrelsen på en sub mye mer "drøy" enn steinharten ;)

Har selv en Longines conquest GMT og er veldig fornøyd med den. Kan absolutt anbefale dette merket videre.

Når det gjelder å distansere seg fra quartz så mener ihvertfall jeg at det er litt pointless. Quartz passer for noen og mekanisk passer for noen. Poenget er vel at du skal ha en klokke som du trives med.

Ikke det jeg tenkte på. Mener at den likner litt for mye på en Sub, etter min mening :)
Så bra, kan jo titte på de, men prisen var nok litt for stiv for meg.

Fin klokke, virker litt mer eksklusiv enn SKX-en, men jeg synes den blir litt uproporsjonert med mindre lenke og større kasse enn SKX'en?
Er sikkert bare meg, men tror den vil se litt drøy ut på mine håndledd :confused:

Hva har du i omkrets rundt håndleddet? Så lenge det ikke er helt på jordet går det nok bra. Husk at størrelse på papiret ikke er alt. Jeg selv kan ikke fatte og forstå på hvilken måte min 48,8mm Breitling SA er større en Helson SD 45mm.
Om ikke syntes jeg shark diveren ser større ut!

Så størrelse på papiret er ikke alt! :)

16,5cm :(

Redd for at SKX007 og DS-en blir for stor?

G-shocken måler vel 46mm tror jeg, men det er jo en helt annen klokke, med mindre "urskive" hvis det kan kalles det på en digital?

Er DS Action Diver laget av titan, tenker på den sorte modellen.

16,5cm :(

Redd for at SKX007 og DS-en blir for stor?

G-shocken måler vel 46mm tror jeg, men det er jo en helt annen klokke, med mindre "urskive" hvis det kan kalles det på en digital?

Er DS Action Diver laget av titan, tenker på den sorte modellen.

Tja, 16,5 er jo i grunn ikke så alt for ille. Absolutt innenfor for en skx007, og tror sumo hadde gått helt fin også. Men du skal jo selvfølgelig være komfortabel selv da!

648627d1331418870-sumo-skx007j-quality-secondcomparison.jpg

Sumoen er større, men helt på trynet tror jeg ikke det hadde sett ut.

Tja, 16,5 er jo i grunn ikke så alt for ille. Absolutt innenfor for en skx007, og tror sumo hadde gått helt fin også. Men du skal jo selvfølgelig være komfortabel selv da!

648627d1331418870-sumo-skx007j-quality-secondcomparison.jpg

Sumoen er større, men helt på trynet tror jeg ikke det hadde sett ut.

Klippet fra WUS:
(16,5 cm=6,5 inch)

My wrist is 6.5". I had a Sumo (since sold) and my first reaction after opening it was that it was rather small. I guess I had gotten used to wearing some pretty big watches that measure 44mm~46mm and 15mm+ thick, so the Sumo did not seem like a big watch at all. I think whether or not it's too big depends on what the wearer thinks. I personally think it's fine as long as the lugs don't overhang my wrist.

Here's a wrist shot of the Sumo I had:
DSC02747.jpg

6.5" wrist here...and the Sumo fits beautifully...
the lugs curve down in just the right spot for it to not fit too big...

Love the watch...

This is my first post on WUS but this is a subject where I can actually contribute
I have a 170mm wrist (about 6.7") and I was also a bit concerned about wearing a 45mm watch. I actually played around with my sons play-doh to get an idea of how it would look I decided it would work and have not regretted getting the Sumo as it fits nicely very much thanks to the curved lugs. It hugs my wrist more than sits on top of it, if that makes any sense.
I agree with Klesk about the clasp though, for us with smaller wrists it would have been better if the folding part (sorry, I don't know the proper term either) had been slightly shorter. At least for me it's not an issue but I can see how it can be and more so the smaller your wrist is.

Attached is a crappy pic of it on my 170mm wrist.
111663d1213944516-sumo-small-wrist-img_2106.jpg

Edit: La til litt. :)

SKX007 er ganske kort lug-to-lug, altså på tvers av håndleddet ditt. Du skal ha skikkelig minihåndledd for at lugsene skal henge over kanten.

Fin klokke, virker litt mer eksklusiv enn SKX-en, men jeg synes den blir litt uproporsjonert med mindre lenke og større kasse enn SKX'en?
Det du sikter til her, var grunden til at jeg lot min Sumo gå efter kort tid i min eie.
Dette har ikke noe med håndledsstørelse å gjøre men heller at det er, som du skriver, uproporsjonalt.

Det du sikter til her, var grunden til at jeg lot min Sumo gå efter kort tid i min eie.
Dette har ikke noe med håndledsstørelse å gjøre men heller at det er, som du skriver, uproporsjonalt.

Bra det er flere som er enig da :)

Er det noen som kan si noe om hvordan SKX-en føles, i forhold til mange dyrere klokker?

Jeg har eid en SKX009. Den var grei nok, men jeg synes det føltes "billig" ut. Egentlig ikke så rart gitt at den koster rundt 1500 ny. Kvittet meg med den etter en måneds tid i eie.

Er mye mer fornøyd med min Christopher Ward C60 Trident som vel koster 4-4.5k på lenke ferdig tollet inn til landet. Sveitsisk urverk har det også (Sellita SW200-1, en klone av ETA 2824, så det er god kvalitet).

Finnes i GMT versjon også for en litt annerledes dykkerlook: http://www.christopherward.co.uk/men/sport/c60gmt/c60-gmt-skko.html

drøyt 5.5k ferdig tollet. Det er mye klokke for pengene. ETA 2893-2 betyr at enhver urmaker kan skru på den, noe som ikke er tilfelle for f.eks Seiko.

Redigert:
Var det jeg var litt redd for. For meg er det vanskelig å sammenligne SKX-en og Certina-en.

Noen som har disse to?

Bra det er flere som er enig da :)

Er det noen som kan si noe om hvordan SKX-en føles, i forhold til mange dyrere klokker?

Det er "attention to detail", finish og kvalitet i den som skulle tilsi at den kostet fem-ganger'n.
Jeg slår meg for brystet og tørr å påstå at du finner ikke bedre value for money i noen andre priskategorier

(med et hederlig forumtvunget unntak for Rolex Submariner)

ETA 2893-2 betyr at enhver urmaker kan skru på den, noe som ikke er tilfelle for f.eks Seiko.
... Men som blir ganske irrelevant når service på Eta koster 2500 og et helt nytt Seiko-urverk koster 500 pluss 5 minutters arbeid.

Jeg har forøvrig et par Stowaer og en JLC MUT i boksen, og en Skx007 på håndleddet.