Klokke 5-6K, hva finnes egentlig i dette segmentet?

SKX007 er ganske kort lug-to-lug, altså på tvers av håndleddet ditt. Du skal ha skikkelig minihåndledd for at lugsene skal henge over kanten.
 
Fin klokke, virker litt mer eksklusiv enn SKX-en, men jeg synes den blir litt uproporsjonert med mindre lenke og større kasse enn SKX'en?
Det du sikter til her, var grunden til at jeg lot min Sumo gå efter kort tid i min eie.
Dette har ikke noe med håndledsstørelse å gjøre men heller at det er, som du skriver, uproporsjonalt.
 
Det du sikter til her, var grunden til at jeg lot min Sumo gå efter kort tid i min eie.
Dette har ikke noe med håndledsstørelse å gjøre men heller at det er, som du skriver, uproporsjonalt.

Bra det er flere som er enig da :)


Er det noen som kan si noe om hvordan SKX-en føles, i forhold til mange dyrere klokker?
 
Jeg har eid en SKX009. Den var grei nok, men jeg synes det føltes "billig" ut. Egentlig ikke så rart gitt at den koster rundt 1500 ny. Kvittet meg med den etter en måneds tid i eie.

Er mye mer fornøyd med min Christopher Ward C60 Trident som vel koster 4-4.5k på lenke ferdig tollet inn til landet. Sveitsisk urverk har det også (Sellita SW200-1, en klone av ETA 2824, så det er god kvalitet).

Finnes i GMT versjon også for en litt annerledes dykkerlook: http://www.christopherward.co.uk/men/sport/c60gmt/c60-gmt-skko.html

drøyt 5.5k ferdig tollet. Det er mye klokke for pengene. ETA 2893-2 betyr at enhver urmaker kan skru på den, noe som ikke er tilfelle for f.eks Seiko.
 
Redigert:
Var det jeg var litt redd for. For meg er det vanskelig å sammenligne SKX-en og Certina-en.

Noen som har disse to?
 
Bra det er flere som er enig da :)


Er det noen som kan si noe om hvordan SKX-en føles, i forhold til mange dyrere klokker?

Det er "attention to detail", finish og kvalitet i den som skulle tilsi at den kostet fem-ganger'n.
Jeg slår meg for brystet og tørr å påstå at du finner ikke bedre value for money i noen andre priskategorier

(med et hederlig forumtvunget unntak for Rolex Submariner)
 
ETA 2893-2 betyr at enhver urmaker kan skru på den, noe som ikke er tilfelle for f.eks Seiko.
... Men som blir ganske irrelevant når service på Eta koster 2500 og et helt nytt Seiko-urverk koster 500 pluss 5 minutters arbeid.

Jeg har forøvrig et par Stowaer og en JLC MUT i boksen, og en Skx007 på håndleddet.
 
Det er "attention to detail", finish og kvalitet i den som skulle tilsi at den kostet fem-ganger'n.
Jeg slår meg for brystet og tørr å påstå at du finner ikke bedre value for money i noen andre priskategorier

(med et hederlig forumtvunget unntak for Rolex Submariner)

Hmm, ble enda litt mer i tvil nå :p

... Men som blir ganske irrelevant når service på Eta koster 2500 og et helt nytt Seiko-urverk koster 500 pluss 5 minutters arbeid.

Jeg har forøvrig et par Stowaer og en JLC MUT i boksen, og en Skx007 på håndleddet.
Sant det med service. Men slik jeg har forstått det er ETA2824 et mer nøyaktig urverk?
 
Hmm, ble enda litt mer i tvil nå :p


Sant det med service. Men slik jeg har forstått det er ETA2824 et mer nøyaktig urverk?

ETA 2824-2 er et mye mer nøyaktiv verk enn seiko sitt. Det er et ubestridelig faktum. Men, stller du seikoen en gang i uka skal det godt gjøres å miste bussen pga. klokken.

Sitter med en skx007 på hånden idag og synes det er en fantastisk klokke i forhold til pris. Det er egentlig ikke noe å lure på.

Du kan jo se på seiko 5 også, selvom verket i disse er enda mer unøyaktig enn i skx...

Alle trenger en beater, og skx er en billig og god beater du trolig ikke kvitter deg med, og som du vil bli glad i.
 
... Men som blir ganske irrelevant når service på Eta koster 2500 og et helt nytt Seiko-urverk koster 500 pluss 5 minutters arbeid.

Jeg har forøvrig et par Stowaer og en JLC MUT i boksen, og en Skx007 på håndleddet.

Nja, jo. Du tenker på å kjøpe urverket og bytte det ut? Tror ikke hvermannsen klarer dette. Ny klokke koster jo også 1500kr. Og da får man jo ikke beholde den samme (om man bryr seg om dette).
 
ETA 2824-2 er et mye mer nøyaktiv verk enn seiko sitt. Det er et ubestridelig faktum. Men, stller du seikoen en gang i uka skal det godt gjøres å miste bussen pga. klokken.

Sitter med en skx007 på hånden idag og synes det er en fantastisk klokke i forhold til pris. Det er egentlig ikke noe å lure på.

Du kan jo se på seiko 5 også, selvom verket i disse er enda mer unøyaktig enn i skx...

Alle trenger en beater, og skx er en billig og god beater du trolig ikke kvitter deg med, og som du vil bli glad i.

Godt å høre :)

Jeg får se, skal innover å titte litt nå.
Det mest ideelle hadde vært en urmaker, med både Certina-en og Seiko-en inne.
 
Nja, jo. Du tenker på å kjøpe urverket og bytte det ut? Tror ikke hvermannsen klarer dette. Ny klokke koster jo også 1500kr. Og da får man jo ikke beholde den samme (om man bryr seg om dette).

Hvermannsen klarer vel fint å bytte verket i en seiko med et raskt googlesøk, en liten skrutrekker og en case opener :confused:
 
Hvermannsen klarer vel fint å bytte verket i en seiko med et raskt googlesøk, en liten skrutrekker og en case opener :confused:

+ verktøy for å ta av visere. Ok så baller det litt på seg etterhvert, men med litt interesse er jo alle verktøyene slikt som er kjekt å ha ;)
 
Nja, jo. Du tenker på å kjøpe urverket og bytte det ut? Tror ikke hvermannsen klarer dette. Ny klokke koster jo også 1500kr. Og da får man jo ikke beholde den samme (om man bryr seg om dette).

Dette er en jobb min urmaker gjør for et par hundrelapper. Da er jeg ute 700 kr totalt.