Klokkeåret 2019 – spådommer og ønsker

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.127
Sted
Fredrikstad
Tittelen sier det meste – hvordan tror DU det kommende klokkeåret vil bli? Trender (lokalt og globalt), nyheter, endringer etc.

Eventuelt har du noen ønsker for 2019?
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
Ang. "ønsker", så tenkte jeg mest i retning av ønsker ift. nye produkter, bransjen, og communityet – ikke hvilke eksisterende klokker man har lyst på ;)
 
At NOMOS komner med noe stilig i størrelse 44-46. At utviklingen ikke går i retning av mindre kasser.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kan
Halios kommer med en pen 38-39 mm dykker med lugholes. Samtidig med at han forbedrer bestillingsløsningen sin.

Tudor lanserer en slank og fin 40 mm Pelagos og BB GMT. De leverer også med claspen fra Pelagos på alle nye Black Bays.

Omega slutter med de polerte lugsene og lenkene alle de ellers pene urene:rolleyes: Og lanserer et mye slankere urverk/kasse for Seamaster.

Panerai lanserer en pen børstet 44 mm 1950-kasse med sandwich dial. Kanskje en i titan :)

Blancpain kommer med en FF dykker i 39 mm med børstede lugs (og lugholes) som ikke er limited edition.
 
Ang. "ønsker", så tenkte jeg mest i retning av ønsker ift. nye produkter, bransjen, og communityet – ikke hvilke eksisterende klokker man har lyst på ;)

Selv ønsker jeg meg større bredde i merker på TS markedsplassen . Når det gjelder bransjen håper jeg Baselworld 2019 viser hvorfor den fortjener å overleve. Ellers ønsker jeg meg som denne artikkelen mer fokus på formidling av horologi kunnskap og historiefortelling framfor flashy merkevare investeringer hos de ledende merkene. Artikkelen har unektelig et poeng når den spør hvem som vil kjøpe mekaniske ut hvis urmakerfaget som skal ta service smuldrer hen om 10 år
https://www.nytimes.com/2018/11/14/fashion/watches-education-peter-speake-marin.html