Kjøpsråd: sporty og elegant hverdagsklokke

Ellers har du den eldre Aqua Terra serien 2503.XX der 3 tallet er 39mm utgaven. Jeg synes skive er mer clean, og det er tynnere enn nyere utgaver. Fåes i flere varianter, sort skive, hvit med gull eller blå visere, blå skive, og som Railmaster. Dukker innimellom opp til salgs i Norge, men er også mulig å få tak i på chrono24, ebay eller japanske nettbutikker til under 30k..

Vis vedlegg 282178

Aqua Terra, i en utgave med denne lenka uten polert midtledd, er nok det som best gjenspeiler min ide om den perfekte hverdagsklokka
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Stjernene stammer fra Admiral-modellene på 60- og 70-tallet. Aner ikke om de betyr noe spesielt.Vis vedlegg 282231
https://monochrome-watches.com:
An important detail on the dial of this Longines Spirit 40mm and all other watches in the collection is the presence of a 5-star logo applied at 6 o’clock. This is a reference to Longines’ past, as these 5 stars used to indicate higher grade movements and chronometer capacities. And of course, knowing that, the new Longines Spirit watches are all chronometer-certified.
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og Readerfly
Five Stars
You probably noticed the applied five stars on the dial of the Longines Spirit watches. In the history of Longines, the five stars indicate the high quality and reliability of its movements. Although Longines does not develop its own movements anymore, the L688.4 and L888.4 are reliable and accurate nevertheless. In fact, it sets them apart from the competition in their price range.
 
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly
Lenka selges løst, og det går sikkert an å få den levert med den svarte.
@Matsmet kan sikkert gi en brukerrapport.
Lenka selges løst ja. Jeg er nok litt inhabil for jeg er vel blitt mer eller mindre en blodfan. Men, etter jeg fikk den med grå skive har jeg kun få dager brukt annet. Lenka er super-smooth. Og jeg digger også endeleddene. På mitt håndledd ligger den perfekt. Og de andre klokkene med lenke jeg har jatt på armen etter jeg fikk denne er slett ikke i nærheten. Og det er klokker jeg har satt stor pris på med lenke før: North Flag, BB58 og 14060m. Som hverdagsklokke er 180 på lenke helt super!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Cltklok og Readerfly
Jeg husker faktisk at du solgte en av disse for noen år siden. Svart skive i noe mindre utgave. Grunnen til at jeg husker det så godt er at den var (og er) tett opp mot drømmeklokka. Men dette var i starten av min gryende klokkeinteresse, og det var helt fjernt for meg å bruke mer enn et firesifra beløp på klokker. Når jeg har sett AT på brukten det siste året virker det som at prisene har galoppert voldsomt, stemmer det?
Wow, nå ble jeg imponert! Det var min første skikkelige klokke, kjøpt ny i 2003 og servet jevnlig fram til jeg solgte den i 2018 for ca. 19k. Han som kjøpte den solgte den videre etter en stund. Det var en 36,25 mm med svart skive, ja. Min klokkeinteresse hadde virkelig begynt å ta av, og jeg hadde fått det for meg at klokka var for liten o_O Jeg angrer, kan du si!

Prisene avhenger en del av hvor ny klokken er. De nyere modellene er mer påkostet og har in-house urverk etc. Da må du nok ut med minst 35k for et flott eksemplar.
 
Denne har gjort et veldig godt inntrykk på meg så langt. Sammendrag: 150m vanntett, 38mm bred, 11.5mm tykk, god lenke med quick-release så det er lett å slenge den over på andre remmer. 11 500,- NOK før MVA.

1646240666421.png


 
Denne har gjort et veldig godt inntrykk på meg så langt. Sammendrag: 150m vanntett, 38mm bred, 11.5mm tykk, god lenke med quick-release så det er lett å slenge den over på andre remmer. 11 500,- NOK før MVA.

Vis vedlegg 282409


Har lest erfaringene dine i feltklokketråden nå, og må si at jeg er imponert! Jeg har sansen for flere tidligere modeller fra CW, og som deg har den gaffelviseren vært en dealbreaker for meg også. Denne modellen er spennende, men fauxtinaen gjør at jeg foreløpig ikke er helt overbevist.
 
  • Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Ellers har du den eldre Aqua Terra serien 2503.XX der 3 tallet er 39mm utgaven. Jeg synes skive er mer clean, og det er tynnere enn nyere utgaver. Fåes i flere varianter, sort skive, hvit med gull eller blå visere, blå skive, og som Railmaster. Dukker innimellom opp til salgs i Norge, men er også mulig å få tak i på chrono24, ebay eller japanske nettbutikker til under 30k..

Vis vedlegg 282178

Som sagt så digger jeg At, spesielt fra denne perioden. Jeg har faktisk fått mulighet til å kjøpe den sorte til venstre på bildet her, Railmaster 39mm. Dvs, jeg har fått spørsmål om å bytte den mot min BB58. Den er fra 2011,ser fin ut, og mva-papirer osv følger med. Har du, eller andre AT-kjennere noen formening om det er et ok bytte?
 
Som sagt så digger jeg At, spesielt fra denne perioden. Jeg har faktisk fått mulighet til å kjøpe den sorte til venstre på bildet her, Railmaster 39mm. Dvs, jeg har fått spørsmål om å bytte den mot min BB58. Den er fra 2011,ser fin ut, og mva-papirer osv følger med. Har du, eller andre AT-kjennere noen formening om det er et ok bytte?

Jeg har ikke fulgt så mye med på BB58 i det siste, men om den ligger til rundt eller underkant av 30, føler jeg ikke du gjør et kupp. Det varierer, men har sett Railmaster med jevne mellomrom fra fra ca 22-25k på chrono24 (mva tilkommer selvsagt, men mener ofte det er mer riktig norsk markedspris uten å legge på dette). Ser dog det er flere til rundt 30 og over også, men tviler på at de blir solgt...
Det kommer kanskje litt ann på hvor lett BB58 er å selge, usikker om farge har noe å si, og antar den er på lenke.. Og om Railmaster har hatt service de siste årene. Hvis den trenger det, er det hvertfall ikke noe godt bytte(prismessig). Etter min mening...
 
  • Liker
Reaksjoner: Readerfly