Kjøpshjelp 14060

Veldig bra tilbakemelding! Mye man ikke tenker på når man først har "fallt" for en av disse!
Dagens update fra selger er at han har snakket med Bjerke og funnet ut at hans kjøsbevis ikke er digitalisert og at det vil være noe vanskelig å grave fram slik jeg forsto han. Men han kunne melde at han gjerne dro til Bjerke for å få "assuransebevis" som stadfester ektehet og forsikringsverdi. Jeg skrev tilbake at dette absolutt er å foretrekke for hans del, selv om jeg skulle backe ut av en eventuell handel. Samtidig snek jeg inn en liten notis ang pris i henhold til det flere her har nevnt. Takker for alle innspill fra alle så langt!
Og lenka og clasp er da = ?

Første gang eg skriver på Ts, men regner med det var meg du spurte om hvor lenken er, det vett ikke eg, kjøpte den uten lenke desverre.
Mitt spørsmål var rettet til @skog siden det var hans innlegg jeg siterte.

Velkommen til TS. Husk at salg av egne armbåndsur tas i egen annonse og ikke i en post i øvrige deler av forumet.

• Liker
Reaksjoner: Kenny Davidson
Selger melder at clasp ikke er skiftet. Men polert 3 ganger hos Bjerke og at man ved nærmere inspeksjon kan se spor av logo ifølge selger. Han ber meg komme med et bud, men at han har flere Rolexer enn han klarer og bruke, samt ingen hast for å selge. Han sier at en service tar han gjerne på klokken, men det vil reflekteres i prisen.

Selger melder at clasp ikke er skiftet. Men polert 3 ganger hos Bjerke og at man ved nærmere inspeksjon kan se spor av logo ifølge selger. Han ber meg komme med et bud, men at han har flere Rolexer enn han klarer og bruke, samt ingen hast for å selge. Han sier at en service tar han gjerne på klokken, men det vil reflekteres i prisen.
Run away!

Ny update! Jeg har nå fått to alternativer på bordet:

ALT 1: En 91 Sub med servicebehov (sist servet for 6 år siden), uten ingen dokumentasjon foruten en servicekvittering uten detaljer. Den har original lenke som er hardt polert og mye slakk. Viserne har lite patinering i forhold til timeindikatorene(byttet). Selger melder seg til å være behjelperlig om jeg ønsker takstering og service fra Bjerke. Selger er ikke på Tidssonen.

ALT 2: En 91 Sub uten servicebehov (sist servet tidlig 2015), med utfyllende kvittering fra service samt takstapairer(2014) og komplett boks. Denne selges uten original lenke, 2 skinnreimer følger med. Lite forskjell på patinering i forhold til timeindikatorene og visere. Selger er fersk på Tidssonen men har referanser fra finn og diverse FB-grupper.

Jeg vil ha et ur jeg kan bruke i mange år, men selvfølgelig følge opp på samme måte som andre ting med servicebehov. Lenke er viktig for meg da jeg synes det kler disse aller best.

Bottom line:

Hvor mye må man forvente å betale for en "tidsriktig"-lenke(Alt 2), satt opp imot en service(Alt 1) og evt stramming av lenke med tiden?

Takker for alle innspill!

Personlig hadde jeg ventet på alternativ 3.

Alternativ 1 pga mange av grunnene som er nevnt over, men hovedsakelig:
- Pris
- Service behov
- Clasp

Alternativ 2:
- Mangel på lenke. Synes det er et must på en sub.
- Pris på original lenke?

I klassisk TS-ånd stemmer jeg for å øke budsjettet noen lapper for å så gå for en nyere brukt 114060. Skjønner tiltrekningen til "birthyear", men fordelene med en nyere 114060 overgår usikkerheten ved disse alternativene, synes hvertfall jeg.

• Liker
Reaksjoner: Olando
Selv så kjøper jeg ikke ur fra selgere jeg ikke kjenner - eller som ikke er omtalt på et fora.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: skog
Lenke vil vel fort koste +7k, og er jo årskode på lås. Så hvis alt skal stemme er det som å finne nålen i høystakken vil jeg tro. Vent heller på en bedre klokke for deg, eller kjøp 114060 komp. med alt ;)

Lenke vil vel fort koste +7k, og er jo årskode på lås. Så hvis alt skal stemme er det som å finne nålen i høystakken vil jeg tro. Vent heller på en bedre klokke for deg, eller kjøp 114060 komp. med alt ;)

1993 modell lenke på ebay til 7800kr + mva og frakt...Dæven å dyrt det begynner å bli.

Selv så kjøper jeg ikke ur fra selgere jeg ikke kjenner - eller som er omtalt på et fora.
Hei, det er eg som har tilbudt han den 14060 uten lenke. Har ingen omtale på Ts forum nei, nettopp blitt medlem omtrent, men kjenner og har god kontakt med både Askeland ur og Thorbjørnsen ur i Stavanger, og har mange gode kjøp og salg referanser igjennom div medlemmer på både urnett og klokkeriet på FB. Men en face to face handel er alltid og foretrekke. Mvh Kenny