Kjøpe timegrapher?

Da har jeg kjøpt ErlingK sin timegrapher.

Ser jeg har ihvertfall to klokker som trenger justering. Så får vi se hvordan det går
 
Bestilte meg en fra Lepsi. Skal gi en feedback når den er testet og sammelignet med proffere utstyr:)

Da har jeg fått Lepsi Watch scope levert på døren. Jeg bestilte den natt til torsdag og den kom på døren med Fedex i dag:) So far so good!
DDE20022-6616-4116-8B6A-D6A6AA48E5D0.jpeg

EDE8D7E6-9CBE-4C5A-B927-C73DEB826AFA.jpeg


Hva mer trenger du? Jeg fant ikke jackplugen som trengs som overgang til IPhonen Xn min, så jeg måtte bruke en IPad med vanlig utgang.

Så noen prøvekaniner jeg vet status på. Jeg plukket ut to store klokker, to mindre og to vintage.

5E6FF0CD-FF8F-4D49-AB85-877B23938DA6.jpeg


Det eneste du trenger så er å laste ned en app. Det gikk kjapt og den var klar ilp sekunder.

Etter kort tid har du data klar. Den viser avvik, amlitude og frekvens. Under ser vi målingene på en Panerai 389. +2,1 og amplitude på 331. Jeg fikk kun testet de face down og up.
D6E1AC90-8284-470A-95AB-E9073A5B81E0.jpeg

63F0EA51-8951-4CB8-96BC-845A0C4A49DB.jpeg


All data lagres og du kan enkelt scrolle deg gjennom historiske målinger.

Jeg sjekket to av urene mine hos urmaker i helgen og målingene fra Watch scope viser omtrent det samme.

Denne kan trygt anbefales.
https://www.lepsi.ch/product/watch-scope/
 
Da har jeg fått Lepsi Watch scope levert på døren. Jeg bestilte den natt til torsdag og den kom på døren med Fedex i dag:) So far so good!
Vis vedlegg 151496
Vis vedlegg 151500

Hva mer trenger du? Jeg fant ikke jackplugen som trengs som overgang til IPhonen Xn min, så jeg måtte bruke en IPad med vanlig utgang.

Så noen prøvekaniner jeg vet status på. Jeg plukket ut to store klokker, to mindre og to vintage.

Vis vedlegg 151497

Det eneste du trenger så er å laste ned en app. Det gikk kjapt og den var klar ilp sekunder.

Etter kort tid har du data klar. Den viser avvik, amlitude og frekvens. Under ser vi målingene på en Panerai 389. +2,1 og amplitude på 331. Jeg fikk kun testet de face down og up.
Vis vedlegg 151498
Vis vedlegg 151499

All data lagres og du kan enkelt scrolle deg gjennom historiske målinger.

Jeg sjekket to av urene mine hos urmaker i helgen og målingene fra Watch scope viser omtrent det samme.

Denne kan trygt anbefales.
https://www.lepsi.ch/product/watch-scope/
Screenshot_20190617-220736_Chrome.jpg
 
Jeg har tenkt litt på skaffe meg en timegrapher og kom over denne gamle tråden. En liten en til å koble opp mot mobil eller data er nok det lureste, så ikke barrieren for å koble den opp blir for stor. Nå funket ikke noen av linkene i denne posten lenger, og kanskje har det skjedd noe spennende de siste fire årene. Er det noen som har oppdaterte tips på en rimelig og liten timegrapher ?
 
Bruker bare denne appen jeg :D Ikke noe proff, men får altid riktig måling!
Kult! :mrgreen:
La klokken på telefonen, og ser ut som det funker bra uten noen form for tilkobling/stativ (dvs. ekstern mikrofon, som endel andre apper har).
Har tenkt på det flere ganger at det må være mulig.. Eneste ulempen er kanskje at det kan bli litt mer støy, men ser fortsatt ut som grafen blir bra, og at man kanskje ikke får målt skikkelig i alle posisjoner, men det er nok ikke langt unna, og man får uansett en veldig bra indikasjon på om man må undersøke klokken mer. :) (y)
 
Jeg har den appen jeg også, men får den ikke til å fungere. Har bare testet den på Seiko 6R35 og det er mulig det jobber for lavt ? Jeg er så forkjølet så hørselen er ganske nedsatt akkurat nå, men klarer såvidt å høre verket når jeg legger det mot øret. Det virker ikke som om mikrofonen på telefonen klarer å fange det opp.
 
Kul app, men er det ikke fy-fy å legge klokker uten motstand mot magnetisme så nær en mobiltelefon med magnetiske kilder?
Tja. Det er en magnet i hver høyttaler, men de er ikke store. Hvis du tenker på EMI fra senderen så er det så ville jeg ikke bekymre meg. Du er langt inne i nærfeltet når du holder telefonen med venstre hånd, uten at det gjør noe.
 
Kul app, men er det ikke fy-fy å legge klokker uten motstand mot magnetisme så nær en mobiltelefon med magnetiske kilder?
Jo det er det , på jobben avmagnetiserer vi ukentlig klokker som har ligget på eller ved mobil eller nettbrett.(det er det kunden sier de har gjort)
Nå skal det nevnes at disse har vært utsatt for dette over lengre tid , f.eks. på nattbord..
Enda værre er induksjonstopper....
 
Redigert:
Kul app, men er det ikke fy-fy å legge klokker uten motstand mot magnetisme så nær en mobiltelefon med magnetiske kilder?
Bra du tenkte såpass langt :) Da er det nok best å kjøpe seg en time grapher! Min Seiko med 6r35 urverk går 3-4 sek + pr sekund istedetfor - 3 sek pr. døgn ser jeg nå. Kan være andre dingser som har påvirket klokka også da.