Kjøpe timegrapher?

Medlem
8. juni 2012
Innlegg
107
Sted
Engavågen
Har lekt lit med tanken på å kjøpe en time grapher, siden jeg har flere klokker med seiko urverk i som ikke er så veldig nøyaktig.
Pluss at det hadde vært kjekt å kunne regulere klokker selv hvis man er uheldig med nøyaktigheten på en ny klokke.

Ser ut som ace timer no1000 er et bra alternativ.
Er usikker på om de passer i norske stikk kontakter da.

Er det noen som vet om noen bra alternativer eller har kjøpt selv?
 
Ikke prøvd selv, men hva med denne? Portabel og kobles til telefon.

https://www.lepsi.ch/product/watch-scope/

789E4F8B-927E-40AE-8189-9988EC2C2E1B.png

3332FEC1-6C0B-4DA6-AC85-1C3C159EA395.gif
 
Jeg har en Lepsi og er veldig fornøyd med det. Er perfekt å ha lommen ved kjøp av brukt for å sjekke tilstanden på urverk.

lep4.jpg
 
Det viktigste er å lære å bruke den!

Det er ALTFOR MANGE som bare tester den "dial up", og bruker det som fasit.
Det værste jeg har sett er de som legger klokken i en av de andre posisjonene der du får best utslag, tar et bilde uten at klokken er synlig og bare " trenger ikke service, måler bra i timegrapher".

Godt utstyr er dritt verdt i feil hender...
 
Jeg har en Weishi og er fornøyd med den. Har til og med brukt den ved kjøp av brukte klokker for å teste helsetilstanden før gjennomføring av kjøpet. Den gir god feedback på såkalt «service historikk ukjent» klokker.
 
Det viktigste er å lære å bruke den!

Det er ALTFOR MANGE som bare tester den "dial up", og bruker det som fasit.
Det værste jeg har sett er de som legger klokken i en av de andre posisjonene der du får best utslag, tar et bilde uten at klokken er synlig og bare " trenger ikke service, måler bra i timegrapher".

Godt utstyr er dritt verdt i feil hender...

Ganske riktig, gjør jeg dette og kan da prøve i forskjellige stillinger.

lepsik.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Viknor77
Tror det må bli en weishi eller acetimer som ser ut til å være samme maskinen.
Ser alle står 100- 240v på ebay, men hvordan vet man at kontakten passer? Ser de fleste har ikke bilde av kontakten.
 
Tror det må bli en weishi eller acetimer som ser ut til å være samme maskinen.
Ser alle står 100- 240v på ebay, men hvordan vet man at kontakten passer? Ser de fleste har ikke bilde av kontakten.
Du spør selger om hvilken kontakt det er, så kjøper du overgang hvis det er behov for det.
 
Tror det må bli en weishi eller acetimer som ser ut til å være samme maskinen.
Ser alle står 100- 240v på ebay, men hvordan vet man at kontakten passer? Ser de fleste har ikke bilde av kontakten.

Acetimer og Weishi er en kopi av Witschi, men hvis de bare er på riktig volt, kan du bare endre kontakten.
 
Tror det må bli en weishi eller acetimer som ser ut til å være samme maskinen.
Ser alle står 100- 240v på ebay, men hvordan vet man at kontakten passer? Ser de fleste har ikke bilde av kontakten.

Jeg fant en selger på ebay som opplyste om type kontakt i annonsen. Sjekket tre før jeg fikk treff tror jeg.

Det er morsomt å ha.

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: Viknor77
Tror det må bli en weishi eller acetimer som ser ut til å være samme maskinen.
Ser alle står 100- 240v på ebay, men hvordan vet man at kontakten passer? Ser de fleste har ikke bilde av kontakten.

Min har europeisk kontakt, men jeg husker ikke hvor jeg kjøpte den. Sannsynligvis Cousins eller watch-tool.de
 
57218149-2DA4-441D-9871-068824302B07.jpeg
Hei
Min WeiShi (flere år gammel) har en powersupply som fungerer for 90-240V. Den har amerikansk kontakt så jeg bruker en reise adapter. Kjøpt fra Hongkong hvis jeg ikke husker feil
 
Jeg har en som jeg kjøpte her på TS nylig som jeg aldri bruker. Den tar for mye plass hjemme og jeg bruker for mye tid til å koble den opp om den skal brukes. Brukt den to ganger. Selger den til noen for 500,- om de kan hente den. Noe feil i displayet til tider som jeg har lest er vanlige. Er jo ikke akkurat top notch kvalitet på disse. Ellers er den komplett.