Kjøpe ny Omega Seamaster PO

Jeg tror heller ikke du forstår hva jeg mener.

Jeg er enig i at han muligens ikke har erfaring fra 8500 verket, kanskje ikke erfaring i det hele tatt, og at det selvsagt ville kostet mer enn 1500 også her pga at dette verket er komplisert å serve, men det var ikke poenget, poenget er de utrolige prisene som betales på service av klokker i Norge,

Og selvsagt kan man sammenligne service om det kommer fra såkalt "bakgård" som du sier, og en offesiell service! ikke sammenligne likt for likt, men man kan sammenligne resultatet og veie fordeler mot bakdeler! Om bakgårdsmannen er flink spiller det da ingen rolle, og garanti kan man få hos bakgårdsmannen også. Men klart, om prisen er lik ville de fleste valgt en offesiell service, om man ikke hadde et spesielt tillitsforhold til bakgårdsmannen..


Hver og en av oss velger hvor vi skal ta service på bilen, eller eventuelt gjøre dette selv, min erfaring er at det i etterkant spiller liten rolle bortsett fra om man har en relativt ny bil og skal selge med servicehistorie, om man beholder bilen selv spiller det etter mitt syn lite.

Om man har en vintage klokke kan man gå til en offesiell Omega forhandler og ta service for 3-4000, eller en uoffesiell person kan gjøre dette for kanskje så lite som 800 kroner i dette tilfelle. Med garanti.

"Bakgårdsmannen" har godt nok verktøy, mer enn nok erfaring men har vesentlig lavere driftsutgifter.

Når resultatet er det samme hvorfor betale mye mer?

Men dette blir nok litt spesielt her i England der det finnes massevis av utrolig flinke håndverkere som tjener mye mindre enn de ville gjort i Norge. Typisk jeg hadde rørlegger på besøk for noen uker siden, det var to personer, en var lærling. De holdt på i to timer, pris litt over 600 kroner inkludert deler og alt. Hvor mye hadde det kostet i Norge?
 
Redigert:
Men vi er i en tråd hvor det diskuteres en kliss ny klokke?

Jeg hadde aldri tatt en vintage Omega til Bjerke, men her snakker vi om servicekostnader på en kliss ny omega med et inhouse urverk.

Alt til sitt bruk; 2013 mod bilen min kjører jeg til Volvo og det samme gjorde jeg med 911en mens eldre og / eller mindre spesielle biler tok jeg hvor som helst.

Hele diskusjonen om Norge er dyrere enn England blir også litt feil her men må jo selvsagt sees opp mot kjøpekraft osv.
 
Vel, ettersom en slik klokke trenger service først etter 7-8 år? Vil den jo ikke være ny lenger når den skal på service. :rolleyes:


Og at man kun kan sammeligne to produkter som helt 100% kliss like og totalt identiske er etter mitt syn også absurd, om det er tilfelle er det svært lite man i det hele tatt kan sammenligne.
 
Redigert:
Vel, ettersom en slik klokke trenger service først etter 7-8 år? Vil den jo ikke være ny lenger når den skal på service. :rolleyes:

Nei og det er et poeng jeg var innom i sted - ingen aner noe om hvordan denne vil være å ta normal service på, spesielt ikke om 7-8 år. Deletilgang, hva som slites osv... ingen som vet.

Poenget mitt er uansett tilfelle at det er litt absurd å sammenligne disse to tingene direkte da det er to forskjellige produkter som ikke umiddelbart er direkte sammenlignbare.
 
Hm, fikk fruen til å legge turen innom en urmaker som ligger rett ved jobben hennes for å høre om det var noen mulighet til å få rabatt dersom vi handlet PO hos de.

Hun fikk da beskjed om at de forholdt seg til veiledende priser og at urmakere som opererte med rabatter hadde på forhånd satt opp prisene..

Synes dette høres litt merkelig ut da de to urmakerforretningene jeg har vært innom har priset urene sine likt med prislapp. Stemmer det at forretningene setter opp prisene i forhold til veiledende priser for å ha et prutningsmonn?
Jeg har riktignok ikke spurt disse forretningene om de har mulighet til å gi meg noen god pris på klokken, så vet da ikke om det er gjengs for forretningene å avslå en liten rabatt.
Har kun prøvet uret på armen hos Protid i Paleet samt kikket litt hos Thune på Egertorget, begge disse forretningene opererte med samme pris på prislappen. Noen andre forretninger jeg bør stikke innom dersom jeg har mulighet?

Hadde håpet å sitte med et ur på armen når julaften var her, men ser jammen ut til at tiden løper litt fra meg her..:(
 
Ta deg en tur innom Paleet igjen, og spør om det er mulig med en liten rabatt hvis du slår til. Tar garantert frem kalkulatoren og trekker fra kr. 3.820 på veil. pris :D
 
Ta deg en tur innom Paleet igjen, og spør om det er mulig med en liten rabatt hvis du slår til. Tar garantert frem kalkulatoren og trekker fra kr. 3.820 på veil. pris :D

Takk for innspill. Dette er i gå-innom-etter-jobb-avstand så da skal jeg jammen gjøre det så kanskje det blir klokke til jul allikevel.
 
Bjerke i Paleet har også Omega.

Og PO anbefales på det varmeste, har den gamle selv :)
 
Måtte bare ta en tur innom urmakeren i Paleet etter jobb i dag for å prøve uret på nytt.

Endte som det måtte....dersom noen av TS medlemmer var i området rundt Paleet i dag og så en fyr som viste frem alle tennene sine og hadde en kvart kilo tung Protid pose i labben, vel, det var meg. Måtte finne frem føneren til kona for å tine tennene mine da jeg kom hjem :D

Er nå en lykkelig eier av en Omega Seamaster Planet Ocean. Må nok innom butikken igjen i morgen for å få justert lenken noe. Hva tror dere en skinnrem til denne vil koste?