Den klokken der var veldig flott, men virker litt dyrere enn budsjettet mitt =PGalskapGår jo noen chronometre bleu her på sonen som hverdagsklokke. Jeg lever fint med "hockey pucken" min som daglig beater
Vis vedlegg 12540
Den klokken der var veldig flott, men virker litt dyrere enn budsjettet mitt =PGalskapGår jo noen chronometre bleu her på sonen som hverdagsklokke. Jeg lever fint med "hockey pucken" min som daglig beater
Vis vedlegg 12540
Mener å huske at @Christoffer91 er heldig eier av FC Classic Moonphase. Kanskje han har noen tanker å skyte inn? Rem kan du uansett bytte på egenhånd. Kan være greit å ha både brun og sort, slik at du har noe å bytte på.
Speedmaster er nevnt ved flere anledninger. Tidløs klassiker som tar seg godt ut på både lenke og rem
Vis vedlegg 12541 Vis vedlegg 12542 Vis vedlegg 12543
Tja, det er alltid mulig å prøve og prute til seg noen ekstra remmer når man kjøper ny hos AD. Ellers så er det mulig å kjøpe remmer hos de fleste klokkebutikker, internett, brukt/ny her på sonen, håndlaget av eks. @Olando og @Nessuno79 . Det eneste du trenger for å bytte rem/lenke selv er denne kjøpt i webshop.
Ingen problem å få kjøpt orginal rem separat på nett eller hos ad.Men av det jeg leser får jeg da et alligator rem f.eks. ved kjøp av en Tag Heuer , kan jeg få av samme kvalitet ved å kjøpe separert over Internett?
Kanskje jeg synes det høres dyrere ut enn det faktisk er?
GalskapGår jo noen chronometre bleu her på sonen som hverdagsklokke. Jeg lever fint med "hockey pucken" min som daglig beater
Vis vedlegg 12540
Ingen problem å få kjøpt orginal rem separat på nett eller hos ad.
Varier veldig mellom produsenter og materiale. Det beste er å høre med AD om det er en spesifikk rem du ønsker. Det er heller ingen selvfølge at original rem er av noe bedre kvalitet enn rimeligere alternativer. Lite som slår håndlagde remmer fra sonens remmakereVet du hva prisen på det er?
Prøvd å søke litt på forskjellige nettsider av forhandlere, men ingen har det i nettbutikken ser det ut til.
Mener å huske at @Christoffer91 er heldig eier av FC Classic Moonphase. Kanskje han har noen tanker å skyte inn? Rem kan du uansett bytte på egenhånd. Kan være greit å ha både brun og sort, slik at du har noe å bytte på.
Speedmaster er nevnt ved flere anledninger. Tidløs klassiker som tar seg godt ut på både lenke og rem
Vis vedlegg 12541 Vis vedlegg 12542 Vis vedlegg 12543
edit: Gaaaad, der kom suget etter speedy igjen![]()
Hei, det var pene Tag Heuer du hadde funnet. Om du velger en Tag, så vil jeg anbefale å sette av litt tid til å forhøre deg om pris og rabatter hos mange butikker, for det er mange som selger Tag.
Du er på utkikk etter en elegant og allsidig 3 hånds klokke og når jeg så de Tag klokkene du linket til tenkte jeg Grand Seiko SBGR061, men ser nå at ny pris på den overstiger budsjett.
![]()
![]()
Grand Seiko har de peneste 3 hånds klokkene. Finishen er bedre en Tag, Omega, Breitling og Rolex.
Andre alternativer er Omega Aqua Terra og Nomos som jo er nevnt.
Rolex explorer eller Rolex datejust. Men her er det brukt som gjelder om du ikke skal overskride budsjettet.
![]()
![]()
Datejust fins med et utall av skiver, forskjellige bezeler og i flere størrelser.
Longines legend diverse er nevnt, og Longines har flere vakre modeller i heritage serien.
![]()
![]()
Zenith Elite er og vakre klokker som du kan vurdere. Disse ligger rett over 30.000.-
![]()
Du bør kjøpe med lenke, om det er et valg når du kjøper nytt. Det er fordi det i ettertid vil være veldig dyrt å kjøpe ny lenke.
De fleste klokkene kan bruke standard reimer. Det er "lug width" som gjelder, har klokka de en lug width på 22mm kan du bruke 22mm reimer, og da er det bare å søke på 22mm leather strap og du får litt å velge i.
Det er allerede nevnt at reimer fra klokkemerket er dyre. Du vil få tilsvarende eller bedre kvalitet på reim 30-50% billigere om du kjøper fra en anerkjent reim produsent som f.eks. Hirsch eller Hadley Roma. Dette gjelder om det er en rimelig kalveskinnsreim eller ei dyr alligator eller krokodille reim.
Når det gjelder min FC er dette en flott klokke, men ikke en jeg ville hatt som eneste klokke. Dette pga vanntett, størrelse og tykkelsen. Skinn reima er forøvrig også av for dårlig kvalitet og måtte byttes ut. Ikke at bytte av reim er noe problem![]()