Kjøpe min første luksusklokke - (nybegynner)

Ta
Tag Heuer er nok litt uglesett basert på gamle bragder kontra nye(før og etter Tag ble en del av navnet) @madman88, men det er ikke et dårlig valg. Jeg har ikke hatt noen selv, men @Jone har hatt et par, og jeg kunne selv tenke meg en Aquaracer GMT med tid og stunder.
Så om det er Tag Heuer som 'gjør det' for deg, gå for det.
Du skal jo kjøpe denne klokken som en investering i livsglede, og da går du for det du virkelig vil ha :)
Takk for konstruktiv svar.

Jeg går kanskje for en Tag heuer men kan du si noe om Frederique Contest?
jeg er som sagt mest ute etter noen med rem og den siste av den sistnevnte klokken på bilde falt veldig i smak men kjenner ikke til merket i det hele tatt.

Muligens litt mer dressy, men har du sett på Omega DeVille?
http://www.nettbutikk.urmaker-bjerke.no/produktkategori/klokker/omega-klokker/deville/?orderby=price
image.png

Black Bay. Fantastisk kul klokke. Gir street cred i WIS miljøer. Kjøp fargen som tiltaler deg mest. Og sett på en litt grov brun rem. Enjoy.

(mitt høyst subjektive tips)

• Liker
Reaksjoner: Audjoh
Som flere over anbefaler så må du ta deg en tur til forskjellige AD'er for å finne ut hva du liker. Det kan være stor forskjell på det du liker på bilder og det du liker på hånda. Prøv gjerne Tag Heuer og FC, men ikke glem å prøve Tudor Black Bay og Omega Speedmaster;)
Det viktigste er å finne det du liker.

Selv ville jeg valgt en ny Tudor Black Bay
grid-m79230n-0001.png

...eller en litt brukt (så godt som ny:)) Omega Speedmaster Professional.
20160823_230649.jpg

Jeg ville dessuten anbefalt å kjøpe med lenke. Skinnremmer får du alltids tak i. Lykke til.

Edit: Så litt for sent at du ikke likte Tudor Black Bay, så står du igjen med Speedy ;)

Eller kanskje en Omega Seamaster Aqua Terra hvis du ønsker noe litt "penere".
23112422101003.png

• Liker
Reaksjoner: JonA1
Denne var fin, men nå høres jeg sikkert veldig kresen og pirkete ut men jeg likte ikke de grønne detaljene :(
Det er ikke å være kresen, det er å ha sin egen smak.
Flaksen er, at Aqua Terra finnes i et utall varianter :) Og som sagt over her, kjøp med lenke. Denne vil være svindyr i ettertid, og det er masse remmer å velge i, til en mye hyggeligere pris.
image.jpeg

Angående de Frederique Constant over her, så blir det i overkant dressy for min del, særlig som eneste klokke.
Jeg har ikke hatt en, men det er sikkert rikelig med andre som kan fortelle deg om hvordan disse er :)

• Liker
Reaksjoner: Ban
Definitivt en fin klokke som jeg føler funker til mye.

Er det ingen som har noen ting positivt/negativt å si om Frederique Contest klokkene?

Jeg har aldri selv hatt en FC, men jeg har hatt en Pilot fra søsterselskap Alpina. Jeg var veldig fornøyd med den, inhouse urverk og veldig mye klokke for pengene. Allikevel føler jeg ikke at dette er helt i samme ligaen som Omega, Tudor med flere.
Jeg er forøvrig enig med @Skogsmatrosen i at FC blir i overkant dressy for hverdagsbruk, men det er selvfølgelig smak og behag:)

Som nevnt over finnes Omega Seamaster Aqua Terra i mange utgaver. Denne er jo både sporty og passe dressy :)

@Jon Henrik har skrevet en anmeldelse av Frederique Constant Slimline Moonphase her (link). Jeg har selv aldri eid klokke fra FC, men kunne absolutt tenkt meg det. Etter min mening er de pionerer innen å presse grenser med å stadig introdusere nye og spennende klokker til "rimelige" priser. Hvilke andre produsenter kan vise til in-house perpetual calendar til under 100k? Vet at det er ett par her på sonen. @andres har også skrevet en utmerket review her (link).

Jeg har aldri selv hatt en FC, men jeg har hatt en Pilot fra søsterselskap Alpina. Jeg var veldig fornøyd med den, inhouse urverk og veldig mye klokke for pengene. Allikevel føler jeg ikke at dette er helt i samme ligaen som Omega, Tudor med flere.
Jeg er forøvrig enig med @Skogsmatrosen i at FC blir i overkant dressy for hverdagsbruk, men det er selvfølgelig smak og behag:)

Jeg ble litt usikker selv, men Tudor falt ikke helt i smak dessverre.
Jeg føler mange med rem blir dressy, men skulle hatt en balanse mellom det men usikker hvem klokke det skulle vært.

Av de jeg synes ser veldig fine ut ved første øyekast er disse for øyeblikket:
Tag heuer:
https://www.instagram.com/p/BJbAxXOhxg7/?taken-by=tagheuer

Tag heuer:
http://www.nettbutikk.urmaker-bjerk...heuer-carrera-calibre-5-day-date-automatic-2/

Frederique Contest:
https://david-andersen.no/produkter/herre-klokker-automatiske-ur#pi/23886
Likte riktignok den med brunfargen på uret best fra første side.

Omega sin ser også bra ut:
https://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/professional-moonphase/31133443201001/

Det her er ikke et enkelt valg og jeg setter pris på innspill. Dette er min første klokke og jeg ønsker som sagt det er en blanding av stil som kan brukes til anledninger, men samtidig til vanlig bruk til hverdagslige pen klær.

Mener å huske at @Christoffer91 er heldig eier av FC Classic Moonphase. Kanskje han har noen tanker å skyte inn? Rem kan du uansett bytte på egenhånd. Kan være greit å ha både brun og sort, slik at du har noe å bytte på.
Speedmaster er nevnt ved flere anledninger. Tidløs klassiker som tar seg godt ut på både lenke og rem :)
2898293D-003D-4162-92B6-5052C5ABB7F5_zpsbfyiqpnv.jpg
EC1ADA91-C461-40C4-B515-F616B0736B95_zps8utyt5gz.jpg
FF177E2C-A773-486A-8E9C-1509031A9C1B_zpsqucfe95c.jpg

edit: Gaaaad, der kom suget etter speedy igjen :(

Redigert: