Kjøpe dress i Bergen

Medlem
10. aug. 2011
Innlegg
812
Sted
Bergen
Må ha ein ny dress. Dei eg har er litt store og formlause.
Har tidlegare handla eit par Hugo Boss hos Hans H.
I ein travel kvardag så rekk eg ikkje gå rundt i byen og leite etter butikkar.
Håpar difor at nokon kan gje meg eit par tips til kva butikkar som er verdt å besøke når ei skal på dressjakt:)
 
Har aldri kjøpt andre steder enn hos Scabal faktisk.. Men det er kun grunnet bekjentskaper.. Scabal, Hans H, Vincci, Retro.. Du er sikkert safe uansett hva du velger.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørn
Jeg er veldig fornøyd med dressen min fra House of Singles som ligger øverst i Kløverhuset. Ikke noe fancy butikk, men de vet hva de driver med og prisene er i den rimelige klassen (4000kr for jakke, bukse, skjorte og slips). De er flink til å tilpasse hvis du ikke treffer helt på standardstørrelsene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørn
Ja, Scabal er jo kjent for flotte dresser ligger en inne på kløverhuset og en litt lengre borti strandgaten ;) På Vincci har de noen flotte armani dresser har jeg hørt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jørn
Skal i bryllup i Spania i slutten av måneden, og det blir jævlig varmt. Vertskapet sier at kleskoden må tilpasses været, og den mørke dressen kan ligge igjen hjemme.

Noen forslag?
 
Skal i bryllup i Spania i slutten av måneden, og det blir jævlig varmt. Vertskapet sier at kleskoden må tilpasses været, og den mørke dressen kan ligge igjen hjemme.

Noen forslag?


Moods Of Norway hadde noen stilige dresser for en stund siden, jeg vet ikke om de selger slikt lenger men det var iallefall sommerdress med kortebukse/shorts. Hadde det vært noe?
 
  • Liker
Reaksjoner: adio
Har sett på dress med shorts, men finner ikke noe jeg liker. Ser forsåvidt ikke på det som en løsning for bruk i Norge særlig ofte heller.. Lindress var jeg innom Hans H i forrige uke for å se på, det hadde de ikke(!). Skal innom litt flere butikker ila uken.
 
Takkar for tips. Var ein tur innom Scabal på Lagunen i dag. Fleire fine alternativ der. Minuset var to ungar på slep. Kona forlot meg då det var salg på vesker. Jenta på 20mnd prøvde å rømme, men vart heldigvis stoppa av eit eldre ektepar ved rulletrappa. Gutten på 4 grein så det vart dam på golvet. Han ville ha Lego Ninjago som kan snurre rundt. Helst Cole eller Jay. Dei har den i lekebutikken ved sida av. Rakk prøve ein dress fra Tiger of Sweden, men må komme tilbake seinare i veka. Kona fekk kjøpt seg veske. Avspassering fredag tenkjer eg.
 
@adio, det er fullt forståelig. Er også litt shady å kjøpe dress på nett synes jeg. Kjøpte min i butikk i London, og fikk den tilpasset av skredderen deres. De tok den desverre litt for mye inn i ryggen (eller så er det jeg som har lagt på meg noen kg) men alt i alt er jeg superfornøyd :)
 
Starter opp denne tråden på nytt! Hvor i 2022 drar man for å få seg en god dress? Det er ikke snakk om målsøm, ettersom studentbudsjettet setter sine begrensninger. Har et budsjett på 5-6k. Er veldig stor tilhenger av den type snitt på dressene som Andreas Feet bruker, sjekk Instagram for referanse. Altså et mer britisk snitt enn slim-fit "motedress", hvor kan man få tak i noe slikt?
 
Starter opp denne tråden på nytt! Hvor i 2022 drar man for å få seg en god dress? Det er ikke snakk om målsøm, ettersom studentbudsjettet setter sine begrensninger. Har et budsjett på 5-6k. Er veldig stor tilhenger av den type snitt på dressene som Andreas Feet bruker, sjekk Instagram for referanse. Altså et mer britisk snitt enn slim-fit "motedress", hvor kan man få tak i noe slikt?

Er heller ikke noe glad i slim fit motedresser. Ser mye finere ut med et mer "klassisk" snitt.

Vet ikke hva du har som budsjett, men om du strekket det litt vil jeg anbefale å sjekke ut Canali på Høyer i Bergen. Jeg kjøpte en slik dress for noen år siden og har aldri angret.
 
Starter opp denne tråden på nytt! Hvor i 2022 drar man for å få seg en god dress? Det er ikke snakk om målsøm, ettersom studentbudsjettet setter sine begrensninger. Har et budsjett på 5-6k. Er veldig stor tilhenger av den type snitt på dressene som Andreas Feet bruker, sjekk Instagram for referanse. Altså et mer britisk snitt enn slim-fit "motedress", hvor kan man få tak i noe slikt?
Er en ungdom i nabolaget på jobb som har jeg har hørt positive ting om. Har ikke handlet der selv.
https://www.augustofnorway.com/
 
Er heller ikke noe glad i slim fit motedresser. Ser mye finere ut med et mer "klassisk" snitt.

Vet ikke hva du har som budsjett, men om du strekket det litt vil jeg anbefale å sjekke ut Canali på Høyer i Bergen. Jeg kjøpte en slik dress for noen år siden og har aldri angret.
Takk for tips! Absolutt interessant, men kan nok bli noe dyrt. Kanskje det er prisklassen man skal legge seg på om man er ute etter noe spesifikt.
 
Er en ungdom i nabolaget på jobb som har jeg har hørt positive ting om. Har ikke handlet der selv.
https://www.augustofnorway.com/
Har fått en del reklame for dette på Instagram. Synes ikke produktene ser spesielt bra ut, heller ikke kvaliteten. Er bare noe som er "off". Men kan for all del være at jeg tar helt feil. Om noen med kunnskap vil utdype, så hadde det vært faglig interessant!
 
Starter opp denne tråden på nytt! Hvor i 2022 drar man for å få seg en god dress? Det er ikke snakk om målsøm, ettersom studentbudsjettet setter sine begrensninger. Har et budsjett på 5-6k. Er veldig stor tilhenger av den type snitt på dressene som Andreas Feet bruker, sjekk Instagram for referanse. Altså et mer britisk snitt enn slim-fit "motedress", hvor kan man få tak i noe slikt?
Bestill en dress fra Suitsupply. Du får den på døren på 2-3 dager. Gratis retur hvis du ikke liker den. Så tar du den til en skredder i bergen og gjør justeringer hvis det må til :)