Kjøp av speedmaster pro hos AD

..og det er ikke bare relasjonen man går glipp av men også reklamasjonsretten på 5 år pluss at man ikke alltid får produsentens 2 års garanti men Urverkets egen garanti (hvor de står for reparasjonene og som jeg personlig ville styrt unna). Det er en grunn til at man har autoriserte servicesentere – både ift. kompetanse og tilgang på deler :)

For å svare trådstarter så er det viktig å fremheve at rabatter - til tross for at enkelte forhandlere trolig opererer med utstrakt bruk av dette - er noe som motarbeides sterkt fra merkene selv.

I verste fall kan utstrakt rabattering av varene medføre at forhandleren mister merket – så samtidig som det er hyggelig å få litt rabatt så har jeg stor forståelse for at forhandlerne ikke kan kaste rabattene etter meg.

Det er slettes ingen hemmelighet at Tidssonen sitt offisielle standpunkt er at vi, i utgangspunktet, er positive til og støtter norsk urbransje. En velfungerende urbransje gir en større bredde og kommer forbrukeren til gode – i alle fall om man har en interesse for ur som går utover det å bare skaffe den beste prisen ved kjøp.

Vi har idag kun 1 sponsor som forhandler Omega. Totalt er inntekter relatert til norske forhandlere en svært marginal del av Tidssonens omsetning.

Urverket har vært en aktiv aktør i mange år, og i alle fall i de tidligste årene ble det rapportert om mange kritikkverdige forhold. Oppfordring til MVA-svindel, klokker med bortslipte serienummer, manglende stemplede papirer.
Kanskje de har blitt bedre. Kanskje ikke...

Buy the seller.

Innser at tråden er gammel men dette virker surrete (Jeg har ikke kjøpt noe hos uverket og har ingen relasjon til dem overhodet men kunne vurdert et kjøp der):
Reklamasjon: 5 års reklamsjonsrett gjelder ved online handel også.
Garanti: På de urene jeg har sett på så oppgir urverket at de kommer med garantikort stemplet fra AD og således kan jeg ikke se forskjellen da de produsentene jeg har vurdert har worldwide garanti.
Bortslipt serienummer: Ouch! Drøy påstand, finnes det forummedlemmer som har opplevd dette?
Oppfordre sine kunder til straffbar handling: Ouch! kunne ikke finne noe på nettsidene, har noen medlemmer her inne blitt det?
Manglende stempel i papirer: Det ville vært kjipt, da garantien ikke ville vært gyldig. Men det ville også vært en gyldig grunn til å heve kjøp siden vesentlig forutsetning (som var annonsert) ikke ble/blir oppfylt

Noen som har erfaring med urverket?
 
Innser at tråden er gammel men dette virker surrete (Jeg har ikke kjøpt noe hos uverket og har ingen relasjon til dem overhodet men kunne vurdert et kjøp der):
Reklamasjon: 5 års reklamsjonsrett gjelder ved online handel også.
Garanti: På de urene jeg har sett på så oppgir urverket at de kommer med garantikort stemplet fra AD og således kan jeg ikke se forskjellen da de produsentene jeg har vurdert har worldwide garanti.
Bortslipt serienummer: Ouch! Drøy påstand, finnes det forummedlemmer som har opplevd dette?
Oppfordre sine kunder til straffbar handling: Ouch! kunne ikke finne noe på nettsidene, har noen medlemmer her inne blitt det?
Manglende stempel i papirer: Det ville vært kjipt, da garantien ikke ville vært gyldig. Men det ville også vært en gyldig grunn til å heve kjøp siden vesentlig forutsetning (som var annonsert) ikke ble/blir oppfylt

Noen som har erfaring med urverket?

Tidligere var ikke Urverket registrert med norsk filial eller norsk virksomhet (som de vel er nå). Men du har helt rett i at 5 års reklamasjonsrett bør gjelde nå. Tiden flyr fort, men det er vel ikke så altfor lenge siden Urverket opererte som en svensk virksomhet med annonserte priser uten mva.

Ang. garanti, så skriver Urverket selv om sin egen garanti her. Kommer klokken med stemplede papirer fra AD, så er det korrekt at klokken har garanti. Kanskje er det slik at mange av klokkene har dette nå, men slik mener jeg ikke det var tidligere.

Bortslipte serienummere har blitt rapportert for en del år siden. Mulig det er skrevet om det på TS om du gjør et søk og graver litt. Men som sagt tidligere, dette er for en god del år siden. Det samme gjelder praksisen med post restante. Søk her eller på Google. Igjen, som jeg skrev, for en god del år siden, og jeg aner som sagt ikke hvordan de driver i dag...