Kjøp av speedmaster pro hos AD

Medlem
7. des. 2013
Innlegg
45
Sted
Bergen
Heisan!

Jeg vinglet innom den lokale klokkepusheren her om dagen og spurte hvor mye jeg måtte ut med for en speedmaster pro 3570.50.
Svaret var etter litt frem og tilbake 25k. Er det noen som har noen tanker om denne prisen?
Jeg vet ikke hvor mye de vanligvis går for ny, så vet ikke hvor godt tilbudet egentlig er?
Er det kanskje helt supert? Eller er det det de vanligvis går for?

Hilsen en fremtidig speedmaster-eier:p
 
Heisan!

Jeg vinglet innom den lokale klokkepusheren her om dagen og spurte hvor mye jeg måtte ut med for en speedmaster pro 3570.50.
Svaret var etter litt frem og tilbake 25k. Er det noen som har noen tanker om denne prisen?
Jeg vet ikke hvor mye de vanligvis går for ny, så vet ikke hvor godt tilbudet egentlig er?
Er det kanskje helt supert? Eller er det det de vanligvis går for?

Hilsen en fremtidig speedmaster-eier:p

Jeg mener det er en helt fair pris for begge parter :) Er du standhaftig kanskje du klarer en tusing mindre, handler du fra urverket (gdforby..) er prisen der:
3570.50.00 Omega Speedmaster Professional First Man on Moon Pris 24.295,-

Det er i alle fall ingen tvil om at dette er mye klokke for pengene!
Lykke til!
 
Jeg er dessverre ikke i stand til å prute, så jeg betalte 27.900 for Speedy for kort tid siden

Ps! Meget godt valg av klokke!
 
Jeg spurte om jeg kunne få en hyggelig pris på min for en uke siden, og endte opp med 25 blank. Veil i butikken var 27800,-.

Av ren interesse, hvorfor er det galt å handle hos urverket?
 
Jeg spurte om jeg kunne få en hyggelig pris på min for en uke siden, og endte opp med 25 blank. Veil i butikken var 27800,-.

Av ren interesse, hvorfor er det galt å handle hos urverket?

Ikke noe galt i det, tvert i mot er de et viktig priskorrektiv til "monopolistene" :) Men selv betaler jeg gjerne litt mer, med trykk på litt, for å handle i butikk og få en relasjon til AD X eller Y.
 
Aha, bruker det selv mye for å orientere meg om priser og forskjellige modeller. Fint når mye av det mest kjente er samlet med veil priser på et sted :) Nå endte også jeg opp med å handle hos AD.
 
Kan jeg få spørre hvor dette var..?
Jeg var en tur på Storo idag, og besøkte Christensen(?). Forøvrig et veldig hyggelig besøk!
 
Ikke noe galt i det, tvert i mot er de et viktig priskorrektiv til "monopolistene" :) Men selv betaler jeg gjerne litt mer, med trykk på litt, for å handle i butikk og få en relasjon til AD X eller Y.

..og det er ikke bare relasjonen man går glipp av men også reklamasjonsretten på 5 år pluss at man ikke alltid får produsentens 2 års garanti men Urverkets egen garanti (hvor de står for reparasjonene og som jeg personlig ville styrt unna). Det er en grunn til at man har autoriserte servicesentere – både ift. kompetanse og tilgang på deler :)

For å svare trådstarter så er det viktig å fremheve at rabatter - til tross for at enkelte forhandlere trolig opererer med utstrakt bruk av dette - er noe som motarbeides sterkt fra merkene selv.

I verste fall kan utstrakt rabattering av varene medføre at forhandleren mister merket – så samtidig som det er hyggelig å få litt rabatt så har jeg stor forståelse for at forhandlerne ikke kan kaste rabattene etter meg.
 
..og det er ikke bare relasjonen man går glipp av men også reklamasjonsretten på 5 år pluss at man ikke alltid får produsentens 2 års garanti men Urverkets egen garanti (hvor de står for reparasjonene og som jeg personlig ville styrt unna). Det er en grunn til at man har autoriserte servicesentere – både ift. kompetanse og tilgang på deler :)

For å svare trådstarter så er det viktig å fremheve at rabatter - til tross for at enkelte forhandlere trolig opererer med utstrakt bruk av dette - er noe som motarbeides sterkt fra merkene selv.

I verste fall kan utstrakt rabattering av varene medføre at forhandleren mister merket – så samtidig som det er hyggelig å få litt rabatt så har jeg stor forståelse for at forhandlerne ikke kan kaste rabattene etter meg.

Merker jeg ble litt usikker nå, men nettbutikker som aktivt henvender seg til det norske markedet er vel bundet av forbrukerkjøpsloven?

Forøvrig enig i det du skriver :)
 
Fikk tilbud i dag fra velrenomert AD om 3570.50.00 med lenke til 25K eller kr 24 500 med Omegas skinnrem og deployant clasp. Eneste jeg spurte om var om han kunne gi meg en god pris. Bestilte med skinnrem pga personlig preferanse selv om pris med lenke nok er et bedre tilbud. Gleder meg til unboxing om få dager.
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Prisstigninga på denne imponerer(!)
40425,- vert veilpris fom 1oktober 2015.
27800,- veil juni -14.

Sick!
 
Helt sjukt! Nå skal det vel sies at den norske krona har falt som en stein det siste året, som sikkert gjør sitt. Sveitsiske franc er 30 prosent sterkere enn i juni '14, noe som i seg selv ville gitt en pris på 35k og mere til... Uansett, surt at en ikke fylte boksen i fjor... :D
 
..og det er ikke bare relasjonen man går glipp av men også reklamasjonsretten på 5 år pluss at man ikke alltid får produsentens 2 års garanti men Urverkets egen garanti (hvor de står for reparasjonene og som jeg personlig ville styrt unna). Det er en grunn til at man har autoriserte servicesentere – både ift. kompetanse og tilgang på deler :)

For å svare trådstarter så er det viktig å fremheve at rabatter - til tross for at enkelte forhandlere trolig opererer med utstrakt bruk av dette - er noe som motarbeides sterkt fra merkene selv.

I verste fall kan utstrakt rabattering av varene medføre at forhandleren mister merket – så samtidig som det er hyggelig å få litt rabatt så har jeg stor forståelse for at forhandlerne ikke kan kaste rabattene etter meg.

Fra Nettsiden til urverket:
Klokken leveres med gyldig stemplet garanti fra autorisert forhandler. Offisiell world-wide garanti innebærer at klokken kan leveres inn til valgfri autorisert forhandler i Sverige og i andre land.
Har du ingen autorisert butikk i nærheten? Ikke noe problem. Send bare klokken til oss, så ordner vi garantisaken for deg med produsenten.
Offisielle garantier gjelder vanligvis i 24 måneder eller lengre, og verdensgarantien omfatter produksjons- og materialfeil.

Hvis jeg da kjøpe en Rolex eller Omega fra Urverket, da kan jeg ta den til Bjerke for service. På samme måtte som jeg kjøpe en Toyota Avensis i Tyskland så kan jeg ta den til verksted i Norge hvis det er noe feil.

Vil ikke skaper noe bråk, men er ikke du 'Frysten' betalt av Norsk AD for innhold i dvs, reklame blad? Jeg har merket at du er ofte negativ til urveket.no. Som en administrator (og blogger) av en klokke forum, har du noe økonomiske interesse i ditt støtte av AD?
 
Fra Nettsiden til urverket:
Klokken leveres med gyldig stemplet garanti fra autorisert forhandler. Offisiell world-wide garanti innebærer at klokken kan leveres inn til valgfri autorisert forhandler i Sverige og i andre land.
Har du ingen autorisert butikk i nærheten? Ikke noe problem. Send bare klokken til oss, så ordner vi garantisaken for deg med produsenten.
Offisielle garantier gjelder vanligvis i 24 måneder eller lengre, og verdensgarantien omfatter produksjons- og materialfeil.

Hvis jeg da kjøpe en Rolex eller Omega fra Urverket, da kan jeg ta den til Bjerke for service. På samme måtte som jeg kjøpe en Toyota Avensis i Tyskland så kan jeg ta den til verksted i Norge hvis det er noe feil.

Vil ikke skaper noe bråk, men er ikke du 'Frysten' betalt av Norsk AD for innhold i dvs, reklame blad? Jeg har merket at du er ofte negativ til urveket.no. Som en administrator (og blogger) av en klokke forum, har du noe økonomiske interesse i ditt støtte av AD?

Det er slettes ingen hemmelighet at Tidssonen sitt offisielle standpunkt er at vi, i utgangspunktet, er positive til og støtter norsk urbransje. En velfungerende urbransje gir en større bredde og kommer forbrukeren til gode – i alle fall om man har en interesse for ur som går utover det å bare skaffe den beste prisen ved kjøp.

Vi har idag kun 1 sponsor som forhandler Omega. Totalt er inntekter relatert til norske forhandlere en svært marginal del av Tidssonens omsetning.

Urverket har vært en aktiv aktør i mange år, og i alle fall i de tidligste årene ble det rapportert om mange kritikkverdige forhold. Oppfordring til MVA-svindel, klokker med bortslipte serienummer, manglende stemplede papirer.
Kanskje de har blitt bedre. Kanskje ikke...

Buy the seller.