Kjøp av Porsche

  • Liker
Reaksjoner: chrgod og Stolbark
Jeg ser at Finn-annonsene ikke har dato. Mailen jeg henviser til over hadde linker fra august 2012.

8
 
Ting tar tid. Dette har vært en lang prosessen. Positivt ment. Utrolig positivt. Bare litt lang.

Jeg har prøvd å pakke dette inn i en fornuftig tale, men både kunnskap og evnene strakk ikke til. Ærlighet varer lengst og derfor valgte jeg en bil som passer meg.

911
PSX_20191010_154058.jpg
 
Redigert:
Jeg har også lyst på 911!

budsjett på 900-1,2. Mest interessert i en 4s, er det mulig å skaffe en ålreit modell innenfor budsjett, helst 991.2; fra 2014? Eller er jeg nødt å gå litt lengre tilbake i tid, og hvilke fallgruver bør jeg potensielt være oppmerksom på?
 
Jeg har også lyst på 911!

budsjett på 900-1,2. Mest interessert i en 4s, er det mulig å skaffe en ålreit modell innenfor budsjett, helst 991.2; fra 2014? Eller er jeg nødt å gå litt lengre tilbake i tid, og hvilke fallgruver bør jeg potensielt være oppmerksom på?

991.2 kom først som 2017-modell, så den tror jeg blir vanskelig å finne for 1,2 (Jeg har en 2017-modell selv, og blir ekstremt skuffet dersom den ikke er verdt mer enn 1.2 :) ). En 2014 991.1 4S derimot burde absolutt være mulig å få til.
 
  • Liker
Reaksjoner: Centurion
Ting tar tid. Dette har vært en lang prosessen. Positivt ment. Utrolig positivt. Bare litt lang.

Jeg har prøvd å pakke dette inn i en fornuftig tale, men både kunnskap og evnene strakk ikke til. Ærlighet varer lengst og derfor valgte jeg en bil som passer meg.

911Vis vedlegg 166270
Gratulerer med ny 911 :) Jeg vil tro at 996 turbo kjennes helt riktig ut som første Porsche.
 
Det er litt trist at det begynner å bli veldig få 928 som er pene igjen. Alt for mange av disse er nå kjørt langt og ser slitne (eller umulig pene) ut.

928 og forøvrig 924/944 var veldig pene biler.

8
 
Det er litt trist at det begynner å bli veldig få 928 som er pene igjen. Alt for mange av disse er nå kjørt langt og ser slitne (eller umulig pene) ut.

928 og forøvrig 924/944 var veldig pene biler.

8

Ja , eg har jo en 928 som har vært ribba , banekjørt og mishandla såpass at sjølv om den er teknisk veldig bra og bra lakk m.m så mangler der litt av det som gjer 928 til en kontinetalkrysser. Skal en drive å bølle rundt derimot så er den perfekt med nesten raka rør , x-pipe og lett frisert motor. Om noken er interessert i en strøken og spesiell gt så veit eg om en då. Billig blir den dog ikkje ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg har også lyst på 911!

budsjett på 900-1,2. Mest interessert i en 4s, er det mulig å skaffe en ålreit modell innenfor budsjett, helst 991.2; fra 2014? Eller er jeg nødt å gå litt lengre tilbake i tid, og hvilke fallgruver bør jeg potensielt være oppmerksom på?
Som Rome skriver så ligger en 991.2 noe høyere enn ditt budsjett.
Jeg har derimot fått høre noen innside rykter om at nå (og sannsynligvis de neste månedene) er tiden for å kjøpe 911. Det har skjedd en del i det siste som gjør prisene har gått «en del» ned og folk sliter med å få solgt bilene.
Min sterke anbefaling er enten å gå for en 991.2 S til rundt budsjett, eller prute så mye at du skjems på en del ulike 991.2 4s. Er du heldig så får du napp rett over budsjett.
 
@Romeo Clive

Som Rome skriver så ligger en 991.2 noe høyere enn ditt budsjett.
Jeg har derimot fått høre noen innside rykter om at nå (og sannsynligvis de neste månedene) er tiden for å kjøpe 911. Det har skjedd en del i det siste som gjør prisene har gått «en del» ned og folk sliter med å få solgt bilene.
Min sterke anbefaling er enten å gå for en 991.2 S til rundt budsjett, eller prute så mye at du skjems på en del ulike 991.2 4s. Er du heldig så får du napp rett over budsjett.


Takk for svar! Mente i utgangspunktet 991.1, basis årsmodell. Dog har jeg begynt å legge merke til at 991.2 - modeller har trukket seg relativt langt ned siste tiden, ref. fx. denne: https://www.finn.no/car/used/ad.htm...CE9NcAlvnOqNUUEK9tX08KUL0M4yA9qv4TivEr3Q9N49g

Vurderer 4S Taycan opp mot en Carrera med et par år på baken.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch og Grendel
@Romeo Clive




Takk for svar! Mente i utgangspunktet 991.1, basis årsmodell. Dog har jeg begynt å legge merke til at 991.2 - modeller har trukket seg relativt langt ned siste tiden, ref. fx. denne: https://www.finn.no/car/used/ad.htm...CE9NcAlvnOqNUUEK9tX08KUL0M4yA9qv4TivEr3Q9N49g

Vurderer 4S Taycan opp mot en Carrera med et par år på baken.
Ja det er en god og korrekt observasjon. Denne 2017 modellen kostet vel ca 1.9-2.0 for 3 år siden. Det er over 30-35% verditap på 3 år. 10% i året må sies å være veldig bra generelt, men 911 har jo historisk sett vært de bilene som har hatt minst årlig verdifall. (Sammen med Mercedes Gelendewagen)
Så vi vil nok se at de fremover vil ha en brattere kurve enn tidligere.

Så om du venter til neste høst så er jeg sikker på at du får deg en fin 991.2 innenfor budsjett. Lykke til, og hold oss oppdatert om det blir kjøpt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Centurion
Min svoger har uten hel prøvet at selge sin 2004 996 4S. I følge ham er der ingen interesse i markedet, men som jeg påpeker er der nokk det til rett pris! Fikk nesten lyst på den selv, men det er jo snart en gammel bil 15+ år! Må de ned under 300 eller mindre?