Kjøp av pickup!

Medlem
8. des. 2015
Innlegg
151
Sted
Kongsberg
Blant alle Porscher, teslaer og ducatier her kikker jeg på pickup for tiden.

Er det noen som har noe erfaringer å dele?

Har sett på følgende:
'16 Toyota Hilux
'16 Ford Ranger
'16 Mitsubishi L200
'16 Nissan Navara
'12-14 Toyota Hilux

L200 er prisgunstig, og likte den under prøvekjøring. Nye Hilux er den jeg har likt best overall, men dyr og har ubrukelig touch skjerm. Ranger var god på det meste, men er dyr. Navara har jeg egentlig utelukket grunnet sprialfjærer bak og aversjon mot Nissan, men er åpen for å endre syn. Prøvekjørte Dmax og likte den ikke.

Trenger noe solid for mye kjøring på grusvei og krøtterstier, men ønsker også litt komfort for lange turer.
 
VW Amarok da?

Har prøvd både 14 modell med 180hk og den nye 16 modellen med V6.
Ålreite biler, men fikk ikke helt den robuste kvalitetsfølelsen som i for eksempel Hilux. Men virket ellers godt skrudd sammen og grei komfort, V6en var fin.
Litt skeptisk til Vw dog, om det er berettiget vet jeg ikke, men har litt blandede følelser rundt merket generelt
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Anbefaler Amarok, har hatt selv. Kompis jobber i forsvaret og de bruker Amarok nå, Hilux før. Han syns Amarok har mer komfort men holder en knapp på Hilux offroad.
 
Defender 110 finnes også med stort plan, da med betegnelse HCPU. Usikker på hvor mange av disse som finnes i Norge, men noen er det i hvert fall.

land_rover_110_defender_hcpu_e_large_54864.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg hadde Navara før, dog ombygd til 35". Egentlig veldig fornøyd, hadde aldri noen problemer med den.
Har hørt mange prate varmt om Ranger.