Kjære FedEx

Medlem
26. mars 2017
Innlegg
69
Sted
Oslo
Kjære FedEx,

Søndag ettermiddag gikk jeg på en såkalt "smell". Eller kjøpte en klokke på impuls som det egentlig heter. Denne klokken befant seg hos en forhandler i Japan.

Mandag morgen våknet jeg til en e-post fra UPS med informasjon om sporing og at klokken var hentet og på vei. De kunne også melde om forventet utlevering på onsdag, noe som hørtes veldig optimistisk ut.

Tirsdag morgen fikk jeg mail og sms om å betale importavgifter på forhånd for raskere ekspedering når klokken ankom Norge. Dette kunne jeg enkelt gjøre via en såkalt digital betalingsløsning ved bruk av et betalingskort.

Onsdag morgen våknet jeg til en mail som sa at pakken var ankommet Norge og forventet utlevering innen utgang av dagen.

Like etterpå kunne sporing opplyse om at pakken var lastet for utkjøring.

Noen timer senere ble klokken levert på døren av en hyggelig sjåfør, som ringte 20 minutter før for å sjekke at jeg var hjemme.

Dette til inspirasjon.
 
Herlig! Har mye god erfaring med DHL, FedEx kun en gang, men tilfredsstillende.

Men, hva har du kjøpt ?!
 
  • Liker
Reaksjoner: 0slowatch
En gang holder med FedEx:)

Ble en slik (bilde stjålet da min er å får seg nye sko)
zenith_image.2840648.jpg
 
Etter FedExs siste halvår hva angår «service» ber jeg konsekvent om å benytte andre leverandører. UPS virker jo å levere godt!

Og, grattis med klokke!
 
Etter FedExs siste halvår hva angår «service» ber jeg konsekvent om å benytte andre leverandører. UPS virker jo å levere godt!

Og, grattis med klokke!
Takker:)

Ja, de har tatt seg helt vann over hodet virker det som. Gode erfaringer med både DHL og UPS.
 
Flott med en solskinnshistorie også. Kjenner jeg er litt misunnelig..
 

Vedlegg

  • Screenshot_20211111_145722_no.posten.sporing.controller.jpg
    Screenshot_20211111_145722_no.posten.sporing.controller.jpg
    71,1 KB · Visninger: 0
Nice - jeg leste gjennom og forventet en twist mot at de hadde dreti seg ut, men er hyggelig å lese noe positivt også.
Selv har jeg positive opplevelser 9 av 10 ganger med samtlige budfirmaer (og de er det blitt MANGE av de siste 2 årene)
 
  • Liker
Reaksjoner: 0slowatch
Til oss i nord er det greit å merke seg at det kun er DHL som sender direkte nord for Trondheim, Fedex og UPS går med posten fra Oslo om det skal den veien.

DHL har i tillegg betaling av moms via vipps, betaler konsekvent med kredittkort så jeg får 1% tilbake i form av cashback :ROFLMAO:
 
Tror ikke alle flink med seg at det ikke er en solskinnshistorie om FedEx, men at det var UPS historien handler om.. :p

Tidligere fungerte FedEx bra, men virker som de har tapt seg siste par år. Slet voldsomt meg å få ut en pakke ift mva betaling for et år siden.

Noe jeg ikke liker med UPS (sikkert pga covid i utgangspunktet, men også at de har dårlig tid osv), er at de bare legger pakken utenfor og, banker kort på men løper av gårde, til og med hvis man er hjemme kan det hende at pakken blir liggende utenfor..
 
Har klokke på vei med Fedex, gruer meg. Det gikk til hel... sist gang. Noen som har tips som kan øke sjansene for rask leveranse, eller faktisk har møtt opp på terminalen og forlangt pakken utlevert?
 
Redigert:
Positiv erfaring med en liten forsendelse - TGN supporter bundle.
Avsender MINNEAPOLIS, MN US - fredag 26. november
Mottatt Oslo - 2. desember.
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie og sydvester
Godt å se det funker for noen med både de ene og de andre. Min siste opplevelse med FedEx var helt begredelig. Etter noen uker holdt jeg på å gi opp håpet. Fin info med DHL nord for Trondheim @vsh . Stemmer veldig bra med min erfaring. Også etter covids inntog!
 
Ja, Fedex er treigt, men bare 96kr i adm. gebyr er et lite plaster på såret.