Kjære FedEx

Bestilte fra STOWA for et par uker siden. Når jeg skjønte fedex var transportøren valgte jeg å holde meg hjemme for å ta i mot, og det med rette. Dustebudet hadde klart å legge fra seg pakken i søppelskuret uten å ta seg bryet med å varsle. Heldigvis var jeg utålmodig og fulgte med på appen, og fikk plukket opp pakken ikke lenge etter. Lærdommen er at neste gang jeg ser fedex nevnt blir det ingen handel
IMG_0078.jpeg

Bestilte fra STOWA for et par uker siden. Når jeg skjønte fedex var transportøren valgte jeg å holde meg hjemme for å ta i mot, og det med rette. Dustebudet hadde klart å legge fra seg pakken i søppelskuret uten å ta seg bryet med å varsle. Heldigvis var jeg utålmodig og fulgte med på appen, og fikk plukket opp pakken ikke lenge etter. Lærdommen er at neste gang jeg ser fedex nevnt blir det ingen handelVis vedlegg 413554
Rare greier, er det alltid eller veldig ofte trøbbel med Fedex i Norge? Her i UK er de pakkene som blir levert med Fedex biler som regel problemfrie. Har aldri opplevd noe tull, moms og slikt betales uten problem men websiden deres er unødvendig komplisert og vanskelig. Og husker for en del år siden at Fedex i UK brukte et firma som het Business Post for leveringer, og det var helt rævva. Jeg får veldig ofte leveringer med et firma som heter Evri, han som leverer Evri pakker her i området er genial, hver eneste levering går knirkefritt, men leser at Evri får voldsom kritikk andre steder i UK så det kommer nok veldig an på hvem som jobber i de ulike områdene. Samme med Royal Mail, vi hadde to tre eldre karer som alltid leverte post her og de var kjernekarer som gjorde en fantastisk jobb, nå er det hipp som happ da disse karene ble pensjonister og man vet ikke engang om de bærer ut post enkelte dager, det går definitivt nedover med samfunnet på mange områder. Når det gjelder post leveringer i UK så hadde man faktisk utlevering av post på døra her to ganger pr dag før i tiden, de kom om morgenen og i tillegg sent på ettermiddagen. Alt av pakker kommer fremdeles levert på døra her, man slipper å hente på postkontoret, unntatt om det er verdi forsendelser og man ikke er hjemme.

Redigert:
Frykten jeg kjente på da det ble klart at fedex var i loopen grunnes en leveranse for et par år siden, som var brukt som fotball, tok uanstendig lang tid og mva kravet kom med inkassovarsel, også da uten varsling. Vet ikke om fedex bruker underleverandører i Oslo, rakk ikke å se snurten av hen. Andre transportører har jeg ikke hatt noe å utsette på

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac