Ehh..... ja....
Så vet man jo aldri helt da. Er det jeg som har justert svært lite nå, eller har jeg justert meg 1,8ms forbi nullpunktet?
Nå begynner det å ligne på noe.
Problemet er at jeg har et verk som går veldig dårlig i vertikale posisjoner plutselig.
Justeringspinnene er ikke løse, men jeg klarer å se at selve hairspringen ikke er helt flat, og at den i noen posisjoner muligens tar ørlite bort i balansebroen. Ikke bra. Blir å manupulere denne på plass med litt vridning og bøying nærme festepunktet. Samtidig må man sørge for at den ligger fritt imellom justeringspinnene, samt er symetrisk rundt center av balansen. Tidkrevende.
Og DER klarte jeg det store kukstykket å få tretthetsbrudd på hairpsringen nærme festepunktet pga litt for mye manipulering.... Jaja, ny er uansett på vei i posten, det er ikke stort å tape her.
Vi fester faenskapet på nytt. Dette resulterer i en kortere slaglengde, og et verk som går en del raskere. Men dette kan jo justeres
Her var jo det meste feil, men vi starter på nytt. Hairspringen er festet på nytt, og denne gangen helt flat og symetrisk som ikke skal gi meg mye posisjonsvariasjon.
Det blir 5-6 ganger inn og ut med både balansebro og selve balansen for å justere seg nærmere og nærmere null på beat error.
Litt internnotater for å huske hvilken vei jeg skrur.
Gir meg mens leken er god, og havner på 0,5 i beat error.
Og best av alt. Lite posisjonsvariasjon. Delta s/dag på 12 sek.