Her er min Rimowa Classic S kabinkoffert som ankom i dag, den er fra den nye kolleksjonen til Rimowa. Måler 55 40 20, 33 liter og veier 4.2 kilo. Den kostet altfor mye, ca 6500 kroner levert. Sjekket Ebay noen uker for å se om det var noe pent brukt men det var dårlig utvalg.
Greit, kan få mye billigere kofferter som fungerer (nesten) like bra, men har i flere år siklet på en slik så jeg slo til, regner med at den skal vare i flere tiår...!
Jeg vurderte denne opp mot Topas, så på disse i en butikk i Schipol for et par uker siden og så meg ut Classic S modellen, først og fremst fordi den har håndtak i lær noe jeg ser på som et stort pluss, Topas har plasthåndtak. Mange sier at låsene på Topas er bedre, men etter å ha sett på de og vurdert begge valgte jeg likevel denne.
Det finnes altså etter det jeg har funnet ut tre modeller av Rimowa kabinkoffert i aluminium:
Classic S som er den modellen jeg kjøpte: 55 40 20, 33 liter og 4.2 kg
Classic 55 40 23, 35 liter og 4.2 kg
Topas som har bedre låser, plasthåndtak, 55 40 23, 34 liter, går ut fra at den er mer solid bygget siden vekten er 4.8 kg
Ser fantastisk ut og angrer ikke selv om den koster flesk, jeg må legge til at det står Made in Germany inni, noe som ikke akkurat er negativt, kvalitetsfølelsen er den desidert høyeste jeg noengang har opplevd på en koffert, som en Rolex på hjul....