speedieThomas
Støttemedlem
Fin, tool-heavy samling. Jeg synes det er spesielt kult med vintage sub som penklokke, det er bra stil!
Jeg liker begrepene "klokkefrihetsgrad" og "klokkepenger" forresten, nå er de i vokabularet her.
@eidehelg : Takker. Anbefaler å sjekke litt opp av G-Shock universet. Den røde Zenithen er noe jeg har på lista over "Grail".
@Heftos : Takker.
@seiltid : Takker. Skjønner godt at ikke hjertet slå like fort som for mekaniske armbåndsur. Er med deg på den.
@Genta : Takker.
@Readerfly : Takker. Laget en GS-artikkel som backup, så den ligger her, men valgte G-Shock da det er litt annerledes enn det som er postet så langt i tråden
@William Lumbergh : Takker. Nerding tar jeg som et komplement i en noenlunde overfladiske verden
@speedieThomas : Takker. Det er ikke like lett å stoppe mens klokkeleken er god, for det finnes alltid en ny YT-video, ny artikkel - og alt skaper et behov for "enda en ny klokke". Jeg bruker dem innimellom. Høres muligens tullete ut, men assosierer G-Shock mer med sommer og sol, enn vinter og snø. Har ingen planer om å selge G-Shockene. Så en bruker på et forum som laget et pleksi-display med utfrest "G-SHOCK" emblem og lyssatt hele greia med LED-stripe. "Oj, det var kult - sånn må jeg lage". Tok til fornuften og skippet det siste.
@Dazed : Takker. Satt det med CasiOak på spissen, men helt ærlig så står viserne av og til i veien for det lille displayet. Såpass lite display er også upraktisk
@MrJensen : Takker. Artig å skrive litt. Man lærer noe av det også.
---
Ser frem til @Genta sin reise som neste person i tråden.
Jeg ser at konsolidering er påbegynt, @Dazed!
Lærerikt spennende og som alltid flotte bilder. Nesten så jeg får lyst til å utforske denne verden også, eller kanskje det holder med den G-shocken jeg harTrenger litt trykk i tråden her. Kjører på videre i tråden 2 timer for tidlig, siden det ikke er så mye liv her. Valgte å fokusere på min lille samling av G-Shock.
Vis vedlegg 357780
Vis vedlegg 357781
Vis vedlegg 357782
Tja, samlingen varierer ganske mye. Kun Hulken som har forblitt i mange år. Men den har ofte en rød tråd: Rolex.Fine klokker, og det er tydelig at du har fintunet samlingen din etter 40 år i gamet. Jeg kan sympatisere med at du savner 5711, men hadde du brukt den i dag sånn som prisen på den har blitt? Gå for en 116520, den kjenner du sikkert godt og er en av de fineste rolliene du får om du spør meg…
Ps: han tregosen her er neste på lista og kommer neppe til å fremskynde en dag…![]()
Er ikke kronograf som sådan jeg er ute etter, men har alltid likt utseende til 116520/116509. Syns også komboen dykker + kronograf er litt snodig.@Genta
Spennende presentasjon, både den du og @Loevhagen har. Jeg kan allerede advare om at min kommende blir litt mer ordrik...
Det er en imponerende samling du har, og det er tydelig at du har vært med en stund. Jeg liker godt blandingen mellom vintage og moderne. Mine favoritter her er Submariner og Prince Oysterdate. At du bruker nettopp de to som hverdagsklokker er utrolig kult.
- I og med at du savner Daytona, tror du en annen kronograf kunne vært aktuell? Hva med for eksempel dykkerkronograf fra Jaeger-LeCoultre?
- Hender det at du bruker arveklokkene dine?
- Kan jeg spørre hvor klokkeinteressen din startet? Helt overordnet mener jeg og før du kjøpte Rolex. Kunne det være en idé å søke tilbake dit på et tidspunkt?
Jeg forstår godt at man kan være skeptisk til å gå med klokker når de er lett gjenkjennbare og verdiene overstiger flere hundre tusen kroner. Da er det viktigere å gjøre som du har gjort, selge de og kjøpe noe du kan bruke.
Ellers så noterer jeg meg at jeg må komme meg en tur innom en forhandler og få prøvd en Pelagos på armen, den klokka ser tøffere ut for hver gang jeg ser den her.
Tja, samlingen varierer ganske mye. Kun Hulken som har forblitt i mange år. Men den har ofte en rød tråd: Rolex.
5711 ble solgt da jeg ikke syntes den var verdt prisen og ikke trives med 500’ på armen. Kommer ikke til å kjøpe den igjen før prisen dropper til 250’ eller jeg vinner 1300 millioner.
Ikke lenge siden samlingen så slik ut, da var den spiss!
Vis vedlegg 357873
Og slik:
Vis vedlegg 357875
Dessverre, pga hendelser som Blix ble utsatt for på søndag reduserer jeg betydelig verdien i samlingen. Derfor tror jeh ikke Daytona kommer inn igjen heller.
Se også: https://www.tidssonen.no/forum/threads/anonymitet-og-ransrisiko.45609/page-3Hva skjedde med Blix? Link?