* K L O K K E S T A F E T T E N *

Jeg aldri vært noe på lagidrett men denne stafetten fenger. Veldig!

Casquette 2.0, finnes det noe mer WiZ enn det? Elsker den.

@GrimReaper ; en samling monoton som en tidlig Kraftwerk låt. Nå skal det sies at det er favorittbandet mitt da. Du vet hva du vil ha og kjøper det, rett på sak. Veldig bra! Ble superhappy når jeg så unboxingen din av Gulltona. Gull er til for å brukes, armen ryker før gullklokka uansett. Jeg skal ha gull, må bare finne ut hva.

@Loevhagen ; visuelt overveldende som vanlig. Nesten som man lurer på hvordan du ser ut i levende live. Blir man blendet liksom? Jeg vet jo at samlingen din spenner videre enn det du presenterte her, men man skal ikke kimse av G Square. Helt enig med deg at alt annet derfra enn firkantet er ødeleggende for humøret. Jeg drømmer daglig om at Casio og Citizen skal returnere til 80 talls designspråk. Som feks dette:
IMG_2008.jpeg

Utrolig masse flotte samlinger på dere alle. Og så vurderer jeg fortløpende å kuppe siste etappe, evt æresrunden med et omfattende innlegg om monogamismens magi. Jeg elsker dere alle!

@eidehelg : Takker. Anbefaler å sjekke litt opp av G-Shock universet. Den røde Zenithen er noe jeg har på lista over "Grail".
@Heftos : Takker.
@seiltid : Takker. Skjønner godt at ikke hjertet slå like fort som for mekaniske armbåndsur. Er med deg på den.
@Genta : Takker.
@Readerfly : Takker. Laget en GS-artikkel som backup, så den ligger her, men valgte G-Shock da det er litt annerledes enn det som er postet så langt i tråden
@William Lumbergh : Takker. Nerding tar jeg som et komplement i en noenlunde overfladiske verden
@speedieThomas : Takker. Det er ikke like lett å stoppe mens klokkeleken er god, for det finnes alltid en ny YT-video, ny artikkel - og alt skaper et behov for "enda en ny klokke". Jeg bruker dem innimellom. Høres muligens tullete ut, men assosierer G-Shock mer med sommer og sol, enn vinter og snø. Har ingen planer om å selge G-Shockene. Så en bruker på et forum som laget et pleksi-display med utfrest "G-SHOCK" emblem og lyssatt hele greia med LED-stripe. "Oj, det var kult - sånn må jeg lage". Tok til fornuften og skippet det siste.
@Dazed : Takker. Satt det med CasiOak på spissen, men helt ærlig så står viserne av og til i veien for det lille displayet. Såpass lite display er også upraktisk
@MrJensen : Takker. Artig å skrive litt. Man lærer noe av det også.

---

Ser frem til @Genta sin reise som neste person i tråden.

Jeg håper vi får gleden av å lese GS-artikkelen i (Grand) Seiko-seksjonen her på TS en dag :)

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Trenger litt trykk i tråden her. Kjører på videre i tråden 2 timer for tidlig, siden det ikke er så mye liv her. Valgte å fokusere på min lille samling av G-Shock.

Vis vedlegg 357780

Vis vedlegg 357781

Vis vedlegg 357782
Lærerikt spennende og som alltid flotte bilder. Nesten så jeg får lyst til å utforske denne verden også, eller kanskje det holder med den G-shocken jeg har ;)
Den er ikke firkantet og ikke veldig spennende, men den har de funksjonene jeg var ute etter.

Jeg er fascinert av G-shock selv, og de har jo nesten en kultfanskare verden rundt. Sett utrolig mange kule prøvd en håndfull, men får de liksom ikke til å sitte helt. Den sitter på armen, men ikke i hodet.

Men som et rent samleobjekt kunne det vært morsomt, det finnes jo sikkert tusen forskjellige typer og editions. Jeg så et klipp på YouTube av en som samlet på Seikoer kun sluppet på det asiatiske markedet og det var flere hundre. Mange morsomme og artige varianter.

• Liker
Reaksjoner: seiltid

Fine klokker, og det er tydelig at du har fintunet samlingen din etter 40 år i gamet. Jeg kan sympatisere med at du savner 5711, men hadde du brukt den i dag sånn som prisen på den har blitt? Gå for en 116520, den kjenner du sikkert godt og er en av de fineste rolliene du får om du spør meg…

Ps: han tregosen her er neste på lista og kommer neppe til å fremskynde en dag… o_O

Trådstarter setter pris på å holde seg til timeplanen, ;)

Dersom en ikke påmeldt skulle ha lyst til å slenge inn en presentedjon i morgen er det lov? Men førstemann til mølla, for det holder med én pr. dag. :)

Fine klokker, og det er tydelig at du har fintunet samlingen din etter 40 år i gamet. Jeg kan sympatisere med at du savner 5711, men hadde du brukt den i dag sånn som prisen på den har blitt? Gå for en 116520, den kjenner du sikkert godt og er en av de fineste rolliene du får om du spør meg…

Ps: han tregosen her er neste på lista og kommer neppe til å fremskynde en dag… o_O
Tja, samlingen varierer ganske mye. Kun Hulken som har forblitt i mange år. Men den har ofte en rød tråd: Rolex.

5711 ble solgt da jeg ikke syntes den var verdt prisen og ikke trives med 500’ på armen. Kommer ikke til å kjøpe den igjen før prisen dropper til 250’ eller jeg vinner 1300 millioner.

Ikke lenge siden samlingen så slik ut, da var den spiss!
IMG_9999.png

Og slik:
IMG_4803.jpeg

Dessverre, pga hendelser som Blix ble utsatt for på søndag reduserer jeg betydelig verdien i samlingen. Derfor tror jeh ikke Daytona kommer inn igjen heller.

@Genta

Spennende presentasjon, både den du og @Loevhagen har. Jeg kan allerede advare om at min kommende blir litt mer ordrik...
Det er en imponerende samling du har, og det er tydelig at du har vært med en stund. Jeg liker godt blandingen mellom vintage og moderne. Mine favoritter her er Submariner og Prince Oysterdate. At du bruker nettopp de to som hverdagsklokker er utrolig kult.

- I og med at du savner Daytona, tror du en annen kronograf kunne vært aktuell? Hva med for eksempel dykkerkronograf fra Jaeger-LeCoultre?
- Hender det at du bruker arveklokkene dine?
- Kan jeg spørre hvor klokkeinteressen din startet? Helt overordnet mener jeg og før du kjøpte Rolex. Kunne det være en idé å søke tilbake dit på et tidspunkt?

Jeg forstår godt at man kan være skeptisk til å gå med klokker når de er lett gjenkjennbare og verdiene overstiger flere hundre tusen kroner. Da er det viktigere å gjøre som du har gjort, selge de og kjøpe noe du kan bruke.

Ellers så noterer jeg meg at jeg må komme meg en tur innom en forhandler og få prøvd en Pelagos på armen, den klokka ser tøffere ut for hver gang jeg ser den her.

@Genta

Spennende presentasjon, både den du og @Loevhagen har. Jeg kan allerede advare om at min kommende blir litt mer ordrik...
Det er en imponerende samling du har, og det er tydelig at du har vært med en stund. Jeg liker godt blandingen mellom vintage og moderne. Mine favoritter her er Submariner og Prince Oysterdate. At du bruker nettopp de to som hverdagsklokker er utrolig kult.

- I og med at du savner Daytona, tror du en annen kronograf kunne vært aktuell? Hva med for eksempel dykkerkronograf fra Jaeger-LeCoultre?
- Hender det at du bruker arveklokkene dine?
- Kan jeg spørre hvor klokkeinteressen din startet? Helt overordnet mener jeg og før du kjøpte Rolex. Kunne det være en idé å søke tilbake dit på et tidspunkt?

Jeg forstår godt at man kan være skeptisk til å gå med klokker når de er lett gjenkjennbare og verdiene overstiger flere hundre tusen kroner. Da er det viktigere å gjøre som du har gjort, selge de og kjøpe noe du kan bruke.

Ellers så noterer jeg meg at jeg må komme meg en tur innom en forhandler og få prøvd en Pelagos på armen, den klokka ser tøffere ut for hver gang jeg ser den her.
Er ikke kronograf som sådan jeg er ute etter, men har alltid likt utseende til 116520/116509. Syns også komboen dykker + kronograf er litt snodig.

Jada, arveklokkene får litt luft, men ikke ofte. De burde begge fått litt olje, som jeg ikke prioriterer, og da blir de liggende enda mer. Jeg servet begge da jeg fikk dem, så reimer, glass og kasse er topp stand.

Virkelig anbefaler Pelagos, spesielt fxd, fantastisk komfort og design. Men hos meg taper den i daglig kamp mot 116600 som har høyere opplevd kvalitet. Tudor Sub-en bruker jeg mye, men 5513 er hakket hvassere. Derfor jeg tenket å selge disse to Tudorene (som et ledd i å redusere samlingens verdi).

Klokkeinteressen startet fiffig nok med å se på fake Rolex i Thailand på 80-tallet... elendige kopier, men mye morro å se på. En tid før internett. Kjøpte aldri, og misliker fake og såkalte homage sterkt. På vei hjem fra en av disse turene i 1.klasse på barneskolen fikk jeg min fars Casio. Var vel her det startet...
Omtrent en slik:
1705569489520.png

Var innom kalkulatorklokker og analog/digial ++.
I 8.klasse brukte jeg egne penger på å kjøpe en skikkelig kul Seiko Roland Garros på familietur til Hong Kong, den ble brukt daglig inntil den ble ødelagt på befalsskolens røffe øvelser.
1705568275751.png

Alle disse ligger en plastpose på loftet:)

Tja, samlingen varierer ganske mye. Kun Hulken som har forblitt i mange år. Men den har ofte en rød tråd: Rolex.

5711 ble solgt da jeg ikke syntes den var verdt prisen og ikke trives med 500’ på armen. Kommer ikke til å kjøpe den igjen før prisen dropper til 250’ eller jeg vinner 1300 millioner.

Ikke lenge siden samlingen så slik ut, da var den spiss!
Vis vedlegg 357873
Og slik:
Vis vedlegg 357875

Dessverre, pga hendelser som Blix ble utsatt for på søndag reduserer jeg betydelig verdien i samlingen. Derfor tror jeh ikke Daytona kommer inn igjen heller.

Hva skjedde med Blix? Link?