Skal prøve meg på en sammenlikning: Blir litt som å si "Liker ikke det Munch-bildet jeg... Ville ikke kjøpt det". Nei, du ville ikke kjøpt det, selvsagt ikke. Ikke har du pengene, ikke er det til salgs, ikke er det aktuelt. Men det betyr ikke at det ikke er interessant å diskutere bildet av den grunn.. Samme gjelder litt for klokker i denne klassen, IMHO (med vekt på H'en..).
....Jeg kjøper ofte klokker med litt karakter siden det gis så ofte mulighet til å nyte klassiske modeller på andres håndledd, skjønner ikke greia med å være så skeptisk til mer eksperimentelle ur, hvis ingen tør å feile er det heller ingen utvikling, heia hublot! De siste årene synes jeg hublot har vært den mest spennende produsenten å følge selv om ikke noen av modellene har falt i smak personlig. Så var det å finne en modell da... ikke så lett desverre![]()
+1 som jeg skulle sagt det selv.Vi kan gjerne diskutere Hublot og klokkene, for det er jo veldig interessant. Sammenligningen med Munch-blir jo litt voldsomt, men hvis man først går i det sporet.....For meg er det et problem at Hublot klokkene taper seg så voldsomt i verdi. Det at det hele tiden kommer nye modeller og ikke danner seg noen klassikere, gjør det vanskelig for oss klokke entusiaster, uten internasjonale fotballlønninger. Å kjøpe seg en Hublot og senere skulle bytte eller selge den for å å realisere noe annet, vil slik jeg opplever det resultere i et voldsomt tap. Hadde du hatt råd og mulighet til å kjøpe en Munch, så er nok det en bedre investering enn en Hublot. Nå er ikke jeg så rik at jeg kan prioritere å kaste bort for mye penger på en klokke. Dermed er det at en klokke holder pris og er relativt enkelt omsettelig en faktor jeg veier høyt, i tillegg til design, urverk, "historikk" og symbolikk.
Jeg synes det er kjempe spennende med utvilkling og synes Hublot gjør mye riktig med produktutvikling, service og marketing. De har funnet seg en nisje og utnytter det til fulle. Nå sliter jeg å med å like en god del av klokkene rent estetisk, men smaken er som baken og det respekterer jeg. Av flere grunner kommer jeg nok ikke til å kjøpe meg en Hublot, spesielt fordi jeg ikke klarer å respektere en klokkeprodusent som lager Manchester United klokker, men hadde nok klart å tilvenne meg Hublotdesignet om jeg tilfeldigvis skulle fått en.
Hvorfor så hårsår? Den som roper får svar, hvis ikke er vel et internettforum galt sted å henge...![]()
Langt fra alt som kom opp sist Hublot ble diskutert, var negativthttp://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?9352-Hublot-hva-mener-asylet&highlight=hublot
Ok, noen ba om nakkeskudd, men du har jo vist at du er i utmerket stand til å sende noen stikk tilbake![]()
Vi kan gjerne diskutere Hublot og klokkene, for det er jo veldig interessant. Sammenligningen med Munch-blir jo litt voldsomt, men hvis man først går i det sporet.....For meg er det et problem at Hublot klokkene taper seg så voldsomt i verdi. Det at det hele tiden kommer nye modeller og ikke danner seg noen klassikere, gjør det vanskelig for oss klokke entusiaster, uten internasjonale fotballlønninger. Å kjøpe seg en Hublot og senere skulle bytte eller selge den for å å realisere noe annet, vil slik jeg opplever det resultere i et voldsomt tap. Hadde du hatt råd og mulighet til å kjøpe en Munch, så er nok det en bedre investering enn en Hublot. Nå er ikke jeg så rik at jeg kan prioritere å kaste bort for mye penger på en klokke. Dermed er det at en klokke holder pris og er relativt enkelt omsettelig en faktor jeg veier høyt, i tillegg til design, urverk, "historikk" og symbolikk.