Jomfrudrømmer

Red Primeroen fra Zenith, som UJU linker til, er nok en av de sterkeste kandidatene for min del, dersom jeg skulle ha brukt 50k på en klokke nå :) Den er rett og slett nydelig!

Absolutt et gunstig budsjett du har der! Mange godbiter å velge blant i den prisklassen!!

Selv ville jeg gått for Zenith, GO eller JLC.

Du nevner du liker PanoMatic serien, jeg har en PanoMaticLunar til salgs hvis du skulle vært interessert :)

K

Ellers er vel Zenith en sikker vinner i min bok i hvertfall.:)
Du er vel ikke langt unna et El Primero verk heller.
Ta en titt hos lervikur.no

+1 på Zenith.
Det har hele tiden vært min drøm å kjøpe en Zenith Chronomaster! Har hatt flere av på hånden, men har aldri blitt noe.
Om du kjøper Zenith så vil jeg ikke anbefale å kjøpe dem i Norge. Med mindre du handler brukt eller får en saftig rabatt.

For å si det enkelt; du får en gratis ferie om du handler den rundt i Europa istedet.

Du burde vurdere et ur som ikke faller så lett i pris/vanskelig å få solgt, så det er vel derfor mange sverger til Rolex. De holder seg jo meget bra i pris. (Ikke at jeg noen gang skal ha en på armen men.. )

Arrester meg om jeg tar feil, men her er en forklaring på In-House VS ETA:

In-house definisjonen brukes når produsenten av klokken lager sitt eget urverk, og ikke setter inn andre sine. Slik som Zenith gjør med sine El Primo.

ETA er er verdens største produsent av urverk, og eid av Swatch. Gjør et Wiki søk på "ETA SA".

Zenith +1, dernest Jaeger. Iwc og GO kan du like gjerne kjøpe nærmest ubrukt veldig billig på nett.
Lykke til!

Du nevner du liker PanoMatic serien, jeg har en PanoMaticLunar til salgs hvis du skulle vært interessert :)
K

Hvis du fortsatt har den i oktober så er ikke det uaktuelt nei.

Ellers må jeg si at servicen og interessen på Tidemann var helt fantastisk! Og det på en lørdag formiddag. Han nevnte at det skulle komme endel godbiter fra GO nå de første dagene i neste uke som jeg bare måtte komme å se på. Til og med da jeg spurte om hans synspunkter på nytt vs brukt fikk jeg et meget bra svar med referanse til noen nettsider med gode og reliable bruktmarkeder.
De gutta der er helt rå!

Takker ellers for mange gode tilbakemeldinger så langt!

GO Senator :)

Fordi jeg ikke er fan av off-center;)
(Men synes GO og JLC har de peneste dress-urene!)

Av de du lister opp ville jeg definitivt gått for Breguet...... Men da snakker vi jo
beløp så du like godt kan kjøpe to klokker:D

Av de du lister opp ville jeg definitivt gått for Breguet...... Men da snakker vi jo
beløp så du like godt kan kjøpe to klokker:D

Jeg vet, men den er jo så inmari fin. :cool:
Var denne som gjorde meg klokkeinteressert i første omgang. Må vel kunne kalles en grail for min del.

Panomatic`en er jo nydelig, og IWC`en har et herlig verk med 7 dager..så min mening er en av de to :) Breguet`en er jo fantastisk, men den klokken du her referer til tror jeg man kan bli litt lei i lengden (mulig det bare er meg som tenker sånn men..)

Panomatic`en er jo nydelig, og IWC`en har et herlig verk med 7 dager..så min mening er en av de to :) Breguet`en er jo fantastisk, men den klokken du her referer til tror jeg man kan bli litt lei i lengden (mulig det bare er meg som tenker sånn men..)

Det faktisk akkurat det jeg er redd for. Akkurat nå så ligger IWC og Dornblüth ganske høyt i kurs. Liker Dornblüthen spesielt fordi dette er et uvanlig merke fra en meget liten produksjon. Liker også at dette er familiehåndverk. Kort vei fra urmaker til meg som kjøper.

Det faktisk akkurat det jeg er redd for. Akkurat nå så ligger IWC og Dornblüth ganske høyt i kurs. Liker Dornblüthen spesielt fordi dette er et uvanlig merke fra en meget liten produksjon. Liker også at dette er familiehåndverk. Kort vei fra urmaker til meg som kjøper.

Vis du tenker sånn også, ville jeg nok droppet nevnte modell fra Breguet. For blir du "fort" lei blir nok ikke den klokken lett å omsettevidere og vil tippe pengetapet blir betydelig også.. IWC`en er jo flott og skjønner godt at den er høyt på vurderingslisten.. er vel et trykt og godt valg med den sånn sett og 7 dagersverk er jo rått :) Dornblüth er et merke i jeg kjenner svært lite til og kan ikke si så mye om de og deres ting..ser at det på den modellen også er manuelt opptreksverk med 50t powereserve (+/- 5%), er alt på den in-house forresten?

Vis du tenker sånn også, ville jeg nok droppet nevnte modell fra Breguet. For blir du "fort" lei blir nok ikke den klokken lett å omsette videre og vil tippe pengetapet blir betydelig også.. IWC`en er jo flott og skjønner godt at den er høyt på vurderingslisten.. er vel et trykt og godt valg med den sånn sett! Og ikke minst, 7 dagersverk er jo rått :) Dornblüth er et merke i jeg kjenner svært lite til og kan ikke si så mye om de og deres ting..ser at det på den modellen også er manuelt opptreksverk med 50t powereserve (+/- 5%), er alt på den in-house forresten?

Har kommet litt lengre i prosessen, men ser ut til at jeg muligens må gå litt opp i budsjett. Har en mulighet til det, men ingen må sladre til kona, OK??

Her er alternativene mine:

IWC Portuguese med in-house 5000 serie caliber
GO Senator Chronometer 58-01-01-04-04
GO Panomatic Lunar XL 90-02-36-12-05
Breguet La Tradition 7027BB
D.Dornblüth & Sohn 99.3

Noen som har favoritter her? Eller andre inspill?

Av disse hadde jeg valgt IWC eller GO senator. *SIKLE*

De er nok ikke så dumt å gå for en klokke du ikke blir lei av, (Breguet) og en som er lett å få solgt igjen.

Vil tro du får solgt både IWC og GP ganske fort om du skulle ende opp med å ville bytte til noe annet senere. ;)