Jeg skal kjøpe klokke (dame).

Medlem
12. nov. 2018
Innlegg
9
Sted
Norge
Hei hei.

Skal kjøpe min første «skikkelige» klokke og lurer på hva jeg skal kjøpe og håper derfor på tips fra dere

Den bør helst ikke være noe mindre enn 36mm, liker at de er litt store.
Enkelt men tidløst design.
Bør kunne brukes til flere anledninger.
Aller helst uten dato men er åpen for forslag ?
Trenger ikke nødvendigvis være en dameklokke
Budsjett: +/- 80.000,-
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og fredskijj
Hei hei.

Skal kjøpe min første «skikkelige» klokke og lurer på hva jeg skal kjøpe og håper derfor på tips fra dere

Den bør helst ikke være noe mindre enn 36mm, liker at de er litt store.
Enkelt men tidløst design.
Bør kunne brukes til flere anledninger.
Aller helst uten dato men er åpen for forslag ?
Trenger ikke nødvendigvis være en dameklokke
Budsjett: +/- 80.000,-

48E4C484-505D-492F-9CD9-E428F7EF59F2.png
 
Jaeger-LeCoultre Reverso ... de enkle modellene er under ditt budsjett. En tidløs klassiker som passer til både t-skjorte og finkjole. Partytrikset er at urkassen kan «roteres» mens klokken er på hånden. Noen har også en annen urskive på andre siden, men da må du kanskje øke budsjettet noe. Til gjengjeld får du da i praksis to klokker i en!

maxresdefault.jpg


maxresdefault.jpg
 
Redigert:
Kona har to, og hun er veldig fornøyd med begge:
- Rolex 116610LV Hulken, omtrent på ditt budsjett
- Panerai PAM 774, omtrent halv pris av ditt budsjett

Disse er mye tøffere enn JLCen ovenfor, men ikle like flotte!

Hva skal du bruke den til?
Gidder du å ta den av når du dusjer, trener og maler?
 
Jaeger-LeCoultre Reverso ... de enkle modellene er under ditt budsjett. En tidløs klassiker som passer til både t-skjorte og finkjole. Partytrikset er at urkassen kan «roteres» mens klokken er på hånden. Noen har også en annen urskive på andre siden, men da må du kanskje øke budsjettet noe. Til gjengjeld får du da i praksis to klokker i en!

maxresdefault.jpg


maxresdefault.jpg

Takk for svar
En slik klokke har jeg prøvd i England hos en forhandler et par år siden.
Fin klokke men er usikker på om det er rette klokken for meg.
 
Kona har to, og hun er veldig fornøyd med begge:
- Rolex 116610LV Hulken, omtrent på ditt budsjett
- Panerai PAM 774, omtrent halv pris av ditt budsjett

Disse er mye tøffere enn JLCen ovenfor, men ikle like flotte!

Hva skal du bruke den til?
Gidder du å ta den av når du dusjer, trener og maler?

Takk for svar

Sikkert et «dumt» spørsmål men Ok; den første du nevner er det en Submariner?
Isåfall så liker jeg de veldig godt; det eneste er at jeg ikke liker at datoen er der.
Er det mulig å få kjøpt en uten dato?
Panerai er det andre her som har nevnt; kjenner ikke til merket fra før av så blir nødt til å lese meg opp litt

Klokken skal brukes i det daglige men tar den av når jeg dusjer, trener, maler
 
Takk for svar

Sikkert et «dumt» spørsmål men Ok; den første du nevner er det en Submariner?
Isåfall så liker jeg de veldig godt; det eneste er at jeg ikke liker at datoen er der.
Er det mulig å få kjøpt en uten dato?
Panerai er det andre her som har nevnt; kjenner ikke til merket fra før av så blir nødt til å lese meg opp litt

Klokken skal brukes i det daglige men tar den av når jeg dusjer, trener, maler

Jeps, grønn Submariner med dato. Dato er sabla kjekt og vanskelig å være uten når du blir vant til det. Sub funker både til pent og røfft - og varer evig. Noen av grunnene til dens popularitet.

Den grønne kommer kun med dato. Sort kan du få uten.
0896AE02-E6BD-41F9-B9BF-988DAC278DF6.jpeg


Panerai er også solide greier, men størrelser gjør at de kræsjer borti mye... litt klumpete, men sabla røffe! Pam bæres helst på skinnreim, som ikke gjør dem like anvendelige som stållenke.
 
Redigert:
Takk for svar
Har faktisk sett på Tudor klokker, Black Bay og GTM. Når jeg var innom Bjerke i Bergen hadde jeg håpt å få prøvd Fifty Eight men de hadde ikke fått den inn.
De to første føler jeg blir litt «høye» for meg, men kan hende at det er en tilvenningssak?
Ja, blir nok litt i overkant med 41x15mm, gå heller for 58en eller 36en
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta