Jeg skal kjøpe klokke (dame).

Explorer derimot er noe jeg likte veldig godt
Den finnes vel også med dato(?), må nok tenke på om jeg ønsker med eller uten dato...
Ikke lett dette

Explorer finnes ikke med dato, men du får Datejust 2 som er ganske lik :

stainless-steel-rolex-datejust-116300.jpg
 
Takk for deling av bilde og link.
Den med blomster på urskiver er nok ikke helt «meg»; men det kan du jo selvsagt ikke vite
Explorer derimot er noe jeg likte veldig godt
Den finnes vel også med dato(?), må nok tenke på om jeg ønsker med eller uten dato...
Ikke lett dette
Explorer kommer i to versjoner, I og II. I finnes ikke med dato. Da er Datejust alternativet. Expl II er 42 mm, har dato og GMT funksjon. Altså en helt annen klokke enn Expl I. Expl I er noe av det mest klassiske Rolex noen gang har produsert. Den er også veldig sportslig, samt diskrete. Et godt valg! Datejust kommer i et utall varianter ift skive, lenke, material. For piker syns jeg denne https://www.rolex.com/watches/datejust/m116234-0139.html er fantastisk! Veldig shiny, så hvis du ikke liker det (bør prøves!) så anbefaler jeg Expl I. Mine anbefalinger er ganske konservative, men kan være en fornuftig start...

Mitt aller beste råd, som også er i tråd med kulturen her på TS, er å øke budsjettet med ca 30' å kjøpe den ultimate pike-klokken, Rolex Daytona 116520 hvit skive. Utgått, men kurant å få tak i. Her vist på kona:
C5B924E7-65C4-45FD-940B-4E7D74C59DC1_zpsqq4zqmaq.jpg


Et litt bedre bilde av modellen:
3712fdb9dbd5b29edcb372792df5d9da.jpg
 
Redigert:
Datejust må vel være den mest klassiske av alle «dameklokker»? Mange andre kule merker og modeller, men med denne trår man ikke feil. Dato eller ikke er vel litt opp til ens personlige preferanser, men skulle jeg hatt kun ett armbåndsur ville dato vært et must.
6EF44D86-73B3-4051-898E-1C6E92631D41.jpeg
 
Mange forslag med Rolex her. Kan kaste meg på og anbefale min samboers klokker:

Her er den ene avbildet på min arm. Dette er en OP39 som koster deg rundt 50’.
F214A903-99D9-4291-BB23-6C3ABB6CE461.jpeg


Her er OP36 og explorer 2. Prismessig 45’ og 70’. Noe lavere om du kjøper brukt.

52A80629-E442-46FB-87BE-1439ABEC0637.jpeg



Hva med Omega eller Tudor? Da slipper du det voldsomme prisrallyet som er rundt Rolex. DNA, kvalitet og bruksområdet er like bra og du har penger over til andre ting ( feks en klokke nr 2 ).

Ser noen nevner Panerai. Ja takk til flere damer med Panerai.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Hvilken stil går du for ? Diver eller kjoleklokke ? Bruk tid, og se deg ut en du virkelig liker når du først skal bruke såpass mye penger på ei klokke. Og ikke gå i Rolexfella med bind for øya fordi Rolexklanen her inne hyller dem. Det er så mye annet flott der ute å velge i !
 
  • Liker
Reaksjoner: Haggbart
Det er så mye annet flott der ute å velge i !
Hva da?
Kom gjerne med tips i modeller 34 til 36mm i DJ stil og ikke over DJ i pris. Må være lenke. Muligens en liten Aquaterra eller Tudor men de falt ikke helt i smak hos min. Longines er et alternativ i nedre enden av skalaen. Monochrome har ellers en seksjon på dameklokker som er fin, men ofte i øverste priskategori
Denne falt i smak, nydelig sak men uten lenke og litt for dyr
Parmigiani-Fleurier-Tonda-Metropolitaine-Selene-Galaxy-Ladies-watch-2.jpg
 
Redigert: