Jeg skal ha meg en Rolex. Hvilken er et "must" i klokkeboksen?

Det skal godt gjøres å trå feil med en Rolex sportsmodell i denne prisklassen. GMT II-c er personlig en favoritt, synes du lenken er for pyntet kan den lett børstes til matt finish.

Heuer, regner med du har vært i butikken og tafset på nye explorer 2. Hva er det du ikke liker med den? Tenkte å kikke på den en dag. Jeg har forrige modell på armen nå og har hatt den nesten kontinuerlig på hånden i nesten tre uker. Synes det er en fantasitisk klokke med hvit skive. Så er spent på hvordan den nye fles på armen.

Amund: Jeg har ikke fått tafset på denne enda, forrige post inneholdt fritt oversatte utdrag fra tråder i forumet! Noe mislykket ser jeg i ettertid, men det får så være!

Rolex er bare herlig og spenner fra det estetisk perfekte til det hårreisende forferdelige :) Hvor Exp42 er, skal jeg ikke ha formening om før jeg har stiftet nærmere bekjentskap med denne.

Kjøp den en spillter ny 14060M. Den har alt du trenger samtidig som du får "ny-klokke-følelsen".

Absolutt den ultimate Rolex!!! Punktum...

Liker ikke nyfølelsen..den minner meg altfor mye om følelsen av at jeg nettopp kastet bort x antall tusenlapper ut et vidåpent vindu :p

Gå for en pent brukt Sea Dweller, dette er en utgått udødelig klassiker som fungerer under alle forhold. Den har solid end-links og tåler det meste. jeg synes den går langt utenpå vanlig sub, både klokke- og lenke. Angrer du får du pengene tilbake uansett. Min trippel six blir i familien.
Mvh Tom

Jeg må innrømme at jeg ble litt forelsket da jeg så Sea Dwellern til læreren min i dag med plexi og bitte liten heliumsventil, kanskje det er en SD som må inn i samlingen. Spørs om jeg har råd til en plexi da.

PS: Du har fått en solid samling Rolex på kort til Tom, ser gjerne noen bilder av alle barna :)

Liker ikke nyfølelsen..den minner meg altfor mye om følelsen av at jeg nettopp kastet bort x antall tusenlapper ut et vidåpent vindu :p

Det lønner seg alltid å kjøpe brukt, da trenger du heller ikke å være så redd for å få små riper på klokken (et mareritt når du har en helt ny Rolex klokke) !

Velg den Rolex klokken du trives best med på håndleddet, den du liker best å kikke på hver dag. Vil du være helt safe så gå for en 16610 sub med dato, eller GMT master 16710. Dersom du liker de nye mere "feite" kassene bedre å keramisk bezel så gå for sub 116610c, denne får du brukt for 38-40k.

AW:)

Jeg hadde gått for enten en 16710 eller en 14060. Synes også at en 16570 burde være med i tankene her :p

Det lønner seg alltid å kjøpe brukt, da trenger du heller ikke å være så redd for å få små riper på klokken (et mareritt når du har en helt ny Rolex klokke) !

Velg den Rolex klokken du trives best med på håndleddet, den du liker best å kikke på hver dag. Vil du være helt safe så gå for en 16610 sub med dato, eller GMT master 16710. Dersom du liker de nye mere "feite" kassene bedre å keramisk bezel så gå for sub 116610c, denne får du brukt for 38-40k.

Jeg vurderte faktisk å selge en brukt pam 312 for å finansiere en ny pam...312. Ble så glad i klokken at jeg begynte å fantasere om å få navnet mitt i papirene. I tillegg er det noe eget å lage ripene selv. Nesten så jeg ikke tørr å skrive dette, begynner å bli rimelig skrudd :oops: God natt!

Jeg må innrømme at jeg ble litt forelsket da jeg så Sea Dwellern til læreren min i dag med plexi og bitte liten heliumsventil, kanskje det er en SD som må inn i samlingen. Spørs om jeg har råd til en plexi da.

PS: Du har fått en solid samling Rolex på kort til Tom, ser gjerne noen bilder av alle barna :)

Vi får holde "barna" unna men jeg har planer om at alle får hver sin klassiske Rolex som de skal videreføre innen familien. Livet er for kort til å nyte Quartz.
Tom

Heuer, regner med du har vært i butikken og tafset på nye explorer 2. Hva er det du ikke liker med den? Tenkte å kikke på den en dag. Jeg har forrige modell på armen nå og har hatt den nesten kontinuerlig på hånden i nesten tre uker. Synes det er en fantasitisk klokke med hvit skive. Så er spent på hvordan den nye fles på armen.

Her er en som har sett på den nye Exp II med hvit skive:

http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?8290-Forelsket-forlovet-forgiftet

Jeg vurderte faktisk å selge en brukt pam 312 for å finansiere en ny pam...312. Ble så glad i klokken at jeg begynte å fantasere om å få navnet mitt i papirene. I tillegg er det noe eget å lage ripene selv. Nesten så jeg ikke tørr å skrive dette, begynner å bli rimelig skrudd :oops: God natt!

Med meg er det helt motsatt, en brukt Rolex har allerede endel småriper/hairlines så trenger ikke være så redd for noen små nye. Men det å bruke en helt splitter ny dyyyyyr Rolex å greie å ripe opp den litt mere enn hairlines, uff det er et mareritt ;) Er egentlig hysterisk allergisk mot riper på mine klokker generelt. Hater riper ;)

Beklager, men da har du valgt feil hobby :p

Der må jeg si meg uenig ;) Når jeg kjøper urene brukt, gir jeg meg selv sjansen til å tjene en krone eller to på klokken. Det er jo ikke nødvendig å bruke mer penger enn nødvendig. Tanken på at jeg kun har plassert pengene et annet sted enn i banken, gjør at jeg nyter klokkene enda mer. Kjøper jeg en ny Rolex, har jeg tapt 10 lapper når jeg går ut butikkdøren.
Prioriterer jeg slik ved 3-4 klokkehandler, har jeg spart nok til en til Rolex, hehe :p