Jeg har falt ned i bronse kaninhullet

Medlem
30. mai 2015
Innlegg
13
Sted
Tønsberg
Hei,

Long story short - Ettersom jeg har slutta og holdt meg snusfri har jeg plutselig noen ekstra kroner fremover til meg selv. Jeg har falt ned i kaninhullet med bronseklokker og har egentlig bestemt meg for at den neste må bli en slik.

Jeg er klar over at det er store forskjeller i pris på de nevnte modellene, men jeg sliter litt med å gjøre meg opp et valg her - og kunne gjerne tenkt å fått noen tanker om noen har anledning, eller om det er andre modeller jeg også bør vurdere. Budsjettmessig er det nok i dette spekteret jeg vil holde meg.

Jeg var i utgangspunktet ganske bestemt på Black Bay, men ettersom den var noe vanskelig å få tak i "lokalt" i butikk, begynte jeg å titte litt på andre modeller. Det er noe med den grønne skiva til Christopher Ward som drar meg tilbake til den nå, og den er vesentlig rimeligere enn noen av de andre.

Har noen innspill eller andre forslag?

Tudor Black Bay 58 Bronze m79012m-0001
L1280644.jpg

Christopher Ward C65 Dune Bronze COSC
C65-38ADC3-B00V0-B0_Picture_7.jpg

Oris Big Crown Pointer Date 01 754 7741 3165-07 8 20 0
31827_0175477413165-0782001_horizontale.png

Bell & Ross BR 03-92 DIVER WHITE BRONZE – BR0392-D-WH-BR/SCA
BR0392-D-WH-BR-SCA-1.png
 
Hva med Longines Legend Diver I Bronse?
longines-legend-diver-bronze-3.jpg

LLD er jo en klassiker og veldig kul i bronse med grønn skive.
Jeg har hatt denne selv. Morsom klokke:)
Jeg mener det ligger en til salgs på Klokkeriet, lurer på om det kanskje er den jeg hadde? (Har forøvrig ingen kjennskap til selger)
 
Om du snubler over en sånn på bruktmarkedet, så kjøp den.
Vanvittig mye for pengene

De har/har hatt en god del bronsemodeller, men de fleste som faller i smak for meg er utgåtte modeller
 
Redigert:
Ta en titt på Armida også, hvis du ikke er redd for microbrands. Tror de bruker en legering som blir mer messing enn bronse, men den jeg hadde for en haug år siden både så bra ut, og hadde et NH-verk som gikk innafor sekundet i måneden!
 
Alle budsjetter er til for å brytes:


 
Og mens vi snakker om sola...
Muligens ikke den sprekeste fargen på skiva disse ble levert med, men..
 
Veldig fornøyd med min Rado Captain Cook Bronze 42mm:


r1.JPG



r2.JPG


r3.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher, PJO og Ivar
Veldig fornøyd med min Rado Captain Cook Bronze 42mm:


Vis vedlegg 360752


Vis vedlegg 360753

Vis vedlegg 360754
Pen klokke.men ølen i bakgrunnen synes jeg ikke var du sær.smakte den i desember en gang