Jakt

720055BE-DD51-4196-AC56-4F0AA439D2A0.jpeg

puss puss
Så får de en suss
 
Yes. Det begynner å friste med noe mer staselig i feks kaliber 20 i tillegg men vi får se hva neste år bringer.
Har selv lyst på ei lettere rypehagle i kaliber 16, men husk at det ser ut til gå mot et Europeisk blyforbud.
Sist det var blyforbud var det nærmest umulig å oppdrive jaktammunisjon uten bly i kaliber 16 og 20.
Haglene ble jo gitt bort for at eierne kunne rydde plass i jaktvåpengarderoben til en ny kaliber 12 hagle i stedet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Etter en del turer som fersking alene på jakt, har jeg sett en del dyr, men sikkert gjort de feilene som kan gjøres. Det har blitt learning by doing for min del, da jeg har en jegerfri familie. I går klaffet det endelig, og jeg fikk endelig felt mitt første rådyr:)

ABB23814-3B90-4C0F-B763-2FFB10DE7D5A.jpeg

6AAD34A0-8C3A-43DA-AE99-7F8F0B2F1545.jpeg
 
Det var et flott våpen - og bra med rett trekk for hurtig skyting. Er på jakt etter ny rifle, dette ser lovende ut!

Vis vedlegg 267481
I mine øyer alle fordeler Blaser har hatt foran andre systemvåpen som f.eks kikkert montert på pipedelen slik at man ikke trenger ny innskyting mellom pipebytte, men til en brøkdel av prisen.
Ekstra løp ferdig gjenget for demper og picatinny (eller Tikka eller QR) montasje inkludert for omtrent samme pris som bare Blaser kikkertmontasjen alene koster.
Har slukt reviews og tester på de store nettstedene og YouTube i dag, og i mine øyne det største som har skjedd på riflefronten omtrent siden Blaser kom med R8 for 13 år siden.
Når ett 400 år gammelt selskap som Beretta har puttet 7 år og så mye penger i dette så tipper jeg vi får et jevnlig slipp av alternative stokker i tre og kunststoff samt masse nye kaliber i månedene og årene fremover.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Hvilke kaliber?
Ser interessant ut, jeg har hittil vurdert tikka t3x i 6,5..Håper berettaen kan komme i 6,5 også etterhvert hvis den viser seg å være bra

Ser ut som den leveres i 6,5 creedmore, 308 win, 30-06 og 300 win mag i første omgang.
 
I første omgang 6.5 Creedmoor, 308win, 30-06 og 300winmag.
Tipper vi veldig raskt får mange ny kaliber ala slik bl.a Blaser og Sauer har gjort med sine systemrifler
 
Et kaliber som er stort over dammen, men som blir mer og mer vanlig i Europa også.
Flott kaliber. Har det i en langholdsrifle og har skutt en rein på 240m med den med strålende resultat.