Andejakta har levert brukbart. Hardskutte jævler da...Har måttet gå ned til full trang og 3ere for å i det hele tatt føle at jeg bedriver human jakt. Men god skytetrening er det definitivt.Noen som har noen bra oppskrifter?
Et par flotte eks det der! Hva har du lokket med?Andejakta har levert brukbart. Hardskutte jævler da...Har måttet gå ned til full trang og 3ere for å i det hele tatt føle at jeg bedriver human jakt. Men god skytetrening er det definitivt.Noen som har noen bra oppskrifter?
Vis vedlegg 211654
Vis vedlegg 211655
Vis vedlegg 211656
Vis vedlegg 211657
Høres helt fantastisk ut! Hvor i landet er det du jakter?Fin sesong så langt - oppløftende mye rype å se i fjellet; store kull. Endel små kyllinger i noen av kullene. Jeg fant også endel orrfugl, men i de nærmeste terrengene virker det å være færre enn vanlig.
Ifølge jaktdagboken er jeg oppe i 91 vilt så langt i sesongen. De fleste har vært lettere å hente inn enn denne:Vis vedlegg 214094
Jeg jakter rype i mest i Sirdal og Knaben, alt annet for det meste sør i Rogaland.Høres helt fantastisk ut! Hvor i landet er det du jakter?
I Troms er det så godt som tomt for rype![]()
Andejakta har levert brukbart. Hardskutte jævler da...Har måttet gå ned til full trang og 3ere for å i det hele tatt føle at jeg bedriver human jakt. Men god skytetrening er det definitivt.Noen som har noen bra oppskrifter?
Vis vedlegg 211654
Vis vedlegg 211655
Vis vedlegg 211656
Vis vedlegg 211657
Fascinerende lesning for en som går tre dager i rypefjellet med bikkje og kommer hjem med en stakkars rype. Har prøvd meg på dette i seks år men får ikke knekt koden, særlig ikke på skogsfugl. Tar gjerne et par gode tips om du vil deleNoen bilder fra helgens jakt- og fisketur
Et helt fantastisk vær, kan ikke huske sist jeg gikk på jakt i t-skjorte og ble solbrent... Bra med orrfugl, men lite rype og storfugl. Fuglen trykket ekstremt hardt, og uten hund ble det vanskelige forhold. Totalt 4 orrhøner og en ørret på drøye kiloen er likevel godkjent resultat for en helg jeg sent kommer til å glemme!Vis vedlegg 213804Vis vedlegg 213805Vis vedlegg 213806Vis vedlegg 213807Vis vedlegg 213808Vis vedlegg 213809
Fascinerende lesning for en som går tre dager i rypefjellet med bikkje og kommer hjem med en stakkars rype. Har prøvd meg på dette i seks år men får ikke knekt koden, særlig ikke på skogsfugl. Tar gjerne et par gode tips om du vil dele![]()
Fascinerende lesning for en som går tre dager i rypefjellet med bikkje og kommer hjem med en stakkars rype. Har prøvd meg på dette i seks år men får ikke knekt koden, særlig ikke på skogsfugl. Tar gjerne et par gode tips om du vil dele![]()
I år har jeg en litt annen tilnærming.Fin sesong så langt - oppløftende mye rype å se i fjellet; store kull. Endel små kyllinger i noen av kullene. Jeg fant også endel orrfugl, men i de nærmeste terrengene virker det å være færre enn vanlig.
Ifølge jaktdagboken er jeg oppe i 91 vilt så langt i sesongen. De fleste har vært lettere å hente inn enn denne:Vis vedlegg 214094