Jaeger-LeCoultre-tråden

Jeg betviler vel på ingen måte kvaliteten, egentlig. Jeg måler ofte "kvaliteten" på en klokke i opplevd kvalitetsfølelse. Den er jo selvsagt relativ. Klokken kan være kjempe fin og levere gode tekniske kvaliteter, men for meg personlig hjelper det ikke om du ikke får god følelsen. IWC er ett godt eksempel for min del. Jeg blir ofte solgt når IWC viser frem nye klokker, men ofte skuffet når jeg får klokken på hånden.

Var det forståelig? :)
 
Noen som har erfaring med JLC sine reimer?

Jeg skal sende inn min MUT til full service og kanskje en original reim, men disse koster ca 4000kr. Jeg mener å huske at disse kom på alligator reim, men på den online servicekalkulatoren deres dukker masse andre alternativer opp. Så her er mine to spørsmål:
- Kan man velge f.eks. reim av struts, selv om den originalt kom med annen type lær?
- Er reimene deres verdt 4000kr, sammenlignet med det man kan få custom på markedet?
1653558359564.png

1653558384193.png
 
Hadde en litt kjip opplevelse forrige gang jeg hadde denne hvor det endte med heving av kjøp pga skade på urverket (forrige eier hadde lekt urmaker selv). Har siden vært på leting, og når briljantwatches hadde en for salg nå var jeg ikke så veldig vond å be (selv om prisene har gått kraftig opp siden sist) :)
CBB0CB3F-4D58-4BF5-BAED-7530C58CEBAE.jpeg
 
Ser at prisene har blitt justert nå i kveld på alle JLC-modeller :unsure: Jeg hadde tydeligvis gullhår som kjøpte min tidligere i dag, noen ganger er det dyrt å nøle ;)
 
  • Wow
Reaksjoner: Sindregb
Merkleg politikk frå JLC å slutte produsere Deep Sea Chrono.
Synes alt eg ser av wtb etc på JLC er denne klokka.
Kjem det ei for salg, så er den solgt før ein får ordet av seg.

Håpar dei kjem opp med ein erstattar / evt får den i produksjon igjen.

Da har de kunde her iallefall.

Oddemann
 
Merkleg politikk frå JLC å slutte produsere Deep Sea Chrono.
Synes alt eg ser av wtb etc på JLC er denne klokka.
Kjem det ei for salg, så er den solgt før ein får ordet av seg.

Håpar dei kjem opp med ein erstattar / evt får den i produksjon igjen.

Da har de kunde her iallefall.

Oddemann

Du får trene litt meir skudd fra hofta i sommer så tenker eg det ordner seg med en slik også etter kvert :ROFLMAO:
 
  • Haha
Reaksjoner: eidehelg og Oddemann