Jaeger-LeCoultre-tråden

FÅTT TAK I EN : ) Prøvd meg med en WTB-annonse hvor jeg ser meg om etter en TT31 uten nevneverdig resultat. Kanskje bedre respons her inne?
 
Redigert:
jlc.png


Cartier-Calibre-Diver-watch-51.jpg


Er pushers og visere i rosegull verdt £2000 ekstra? :confused: Veeldig lyst på den øverst... :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro
Hei! Jeg lurer på hvordan JLC holder seg i pris, sånn helt generelt? Vurderer nye Master Control Date, men frykter stort tap ved potensielt videresalg. Skjønner at folk mener at dette er feil innstilling, og at man ikke skal kjøpe klokker basert på verdiutvikling. Men som student har jeg ikke råd til å kjøpe en ny klokke i året, så om jeg skulle få lyst til å oppgradere om et par år er det kjipt og stå med et stort tap.
 
JLC er lukrativt å kjøpe brukt. Tror ikke de taper seg mer enn andre merker i prosent, men tusenlappene flyr fort i den prisklassen. Sett bort i fra bruktvinnerne, selvfølgelig (Rolex sportsmodeller, Omega Speed- og Seamaster kjøpt via Urverket osv..).

Men, gud så godt det er å kjøpe helt nytt. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreassr
Min erfaring er at man definitivt bør kjøpe JLC i annenhåndsmarkedet - det virker som de fleste modellene har et raskt og betydelig verdifall for så å stabilisere seg. Jo dyrere modell, jo større verdifall.....

Utrolig mange flotte modeller, løp og kjøp brukt - så er nedsiden begrenset :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreassr
Ja, JLC er helt genialt å kjøpe brukt. Der er det mye å tjene. Skjønner det ikke helt selv, for klokkene er jo utrolige. Jeg mener de fleste modellene deres er verdt nyprisen, men så kan du faktisk finne dem til 30-50% på chrono24, her på forumet, eller salg hos AD.

Hvis du skal kjøpe ny Master Control, så kan du nok ikke regne med å få igjen pengene ved videresalg, med mindre du får en djevelsk deal hos AD. Men for eksempel den nye med sector dial kan tenkes å bli attraktiv etter hvert, selv om jeg tviler.
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreassr