Jaeger-LeCoultre-tråden

Takk for raske og nyttige tilbakemeldinger! Får se hva hun (han) vil la den gå for. Ellers blir det tur til Tidemann :) Evt er det bare å komme med tips hvis dere vet om andre som vil bytte ut sin MUT Moon!
 
Ikke at det hjelper deg det skafte grann, men jeg vet om en som ikke skal selge :eek:

IMG_20150213_085131_1_zps429a3774.jpg
 
The watchmakers watch. Innovasjon og klassisisme.

Jaeger-LeCoultre har etter hvert seilet opp til å bli et av mine absolutte favorittmerker.

Jeg sikler for tiden på:
  • Master Ultra Thin Perpetual (men hvorfor årstall? Dropp det!)
  • Master Ultra Thin Moon 39
  • Master Chronograph
  • Master Memovox
  • Master Ultra Thin Réserve De Marche
  • Reverso Duo
Dere eiere av disse? Lucky bastards!
 
Redigert:
Det skjønner jeg godt! Og nå er den jeg så på finn.no ikke til salgs likevel... Så si fra om du ombestemmer deg:p
 
Et ørlite snapshot av min Duo, er strålende fornøyd med denne! Har funnet ut at det er den ideele helgeklokken, storkoser meg med denne på håndleddet!


 
Hvor ble Navy Sealsene av? Vet "vi" hadde to her inne. @Sponon og @Celter hadde men hvem gikk de til?

Et ur som som selv med sine mangler tiltaler meg veldig. Finnes det et eksemplar her inne på Vestlandet mon tro?
 
Redigert av en moderator:
Ser til min fornøyelse at det stadig dukker opp tråder som stiller spørsmål rundt Rolex sin suverenitet her på Sonen, og det skyldes blandt annet på at eiere av andre merker er for late med å poste bilder, reviews og tankeganger. Dette vil jeg endre på, så etter inspirasjon av andre, følger en liten mini-review av min JLC Grande Reverso Duoface. Jeg tilhører den gruppen klokke-entusiatser som verdsetter det estetiske, og aldri har åpnet opp kassen for å se hva som skjuler seg bak polerte flater, så her får fantasien strekke til!


Min lille horologiske reise har utviklet seg i retningen av tynnere, og mer elegante klokker enn IWC Portuguese Yacht Club Chronograph, som var mitt inngangssteg til denne ville verden! Tykkelsen til IWCen var noe som bidro til at valget falt på Jaegeren, som jeg synes er passe tykk med sine 10,7 mm. Den glir lett under skjorteermet, og ser vannvittig lekker ut i kombinasjon med en mørk dress, men gjør seg heller ikke bort i jeans og en piquet; altså en klokke man kan med god samvittighet bruke på jobb, skole og fritid. Det er på ingen mulig måte en sporty klokke, med polert høyglans som er en ripemagnet, men den gir uttrykk for å være en klokke som tåler litt.


Selve klokken utrolig kompakt, sitter utrolig behagelig på armen, men lærremmen på min har fremdeles ikke myknet nok opp til at den sitter 100% støpt, så foreløpig står den litt ut fra armen og gjør det enda lettere å dunke det borti dørkarmer og bordkanter. Da den var i bestilling vurderte jeg å sette på en brun alligatorrem, men tanken har jeg slått 100% fra meg, skiven og klokken går så godt med den sorte at jeg ikke kan forestille meg å endre noe på uttrykket den utstråler. Har dog planer om å teste denne ut på perlon, en type remmer jeg virkelig har fått sansen for i det siste!


Da jeg for tiden stadig opplever jeg befinner meg i situasjoner som påkrever at man enten er klokkeløs eller bærer klokker som jeg enkelt kan rengjøre (blod og gørr på medisinstudiet), ender jeg opp med å kun bruke min kjære Reverso i helgene, og det er faktisk er herlig rituale. Når fredagskvelden kommer, etter å ha rengjort leilighet og gjort klart et bedre måltid, tar jeg varsomt på min Reverso og tenker stille at "livet er ikke så aller verst med en slik klokke på armen". Blir litt mobbet av kjæresten for at jeg klarer å bli gira av nøyaktigheten til en klokke, men jeg synes det er verdt å nevne at denne i snitt tapte seg under sekundet i ukene jeg målte nøyaktigheten, som ihvertfall i min bok er veldig godkjent.


Jeg skulle så gjerne vært en god bidragsyter her på formuet; har litt dårlig samvittighet for at jeg kun leser alle de flotte trådene og ikke kommenterer og deler like ofte som alle dere andre, men jeg skal forsøke å bli bedre! Dere kjenner sikkert til tidsklemmen, og har dessverre ikke privilegiet å kunne prioritere å skrive på Tidssonen hver dag. Litt i samme kategorien, skulle jeg også gjerne vært en god fotograf, ser hvor utrolig flinke mange av dere der ute er! Dersom noen har tips til et decent bilderedigeringsprogram som ikke trenger flere års trening for å mestre, hadde jeg satt pris på det! Bruker som alle andre studenter, en mac.



89289870-C93E-4822-8851-B8F872EE785E_zpszwwl7thu.jpg




6BC1F1C6-12D6-4E60-A6A4-8D83F63D4667_zpseilmoxcc.jpg




498759AB-907E-46A4-B548-40E81176A050_zpsy6km2abs.jpg




81EC3CA7-67B9-4459-A0C1-01BB8E2A33A9_zpser6ftgu0.jpg




9383DFDC-D052-4883-92B4-0DFB50D5AC98_zpsytcjjgk1.jpg




E70FFA39-7211-4B48-A93C-5CAC2D723984_zpsv1gzo7nq.jpg




Takk for titten, forslag til forbedringer og spørsmål mottas med takk! :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Frost
Har som mål å holde JLC-tråden på førstesiden til enhver tid!

Reversoen gjorde jobben på ANSA Danmarks landsmøte i helgen, gitt! :D





Alltid en fornøyelse å fylle år, det betyr besøk av far og hans MUT Perpetual; én dag..... Har planer om å få denne over på en beige eller brun perlon, noen andre farger jeg har oversett? :)


 
Jeg trodde jeg samlet på klokker helt til jeg kjøpte Geophysicen min i jula. Nå bruker jeg nesten bare den i rotasjon med Masteren, så det kan fort hende at jeg egentlig snart bare samler på JLC :)

rz71Knm.jpg


tGdxEvv.jpg


Vårtur til JLC-fabrikken er under forhandling, så da kan det fort bli enda en til - Deep Sea Chrono står som et meget aktuelt alternativ. Eller en MUT, eller en Reverso, eller...
 
  • Liker
Reaksjoner: Frost
Jeg trodde jeg samlet på klokker helt til jeg kjøpte Geophysicen min i jula. Nå bruker jeg nesten bare den i rotasjon med Masteren, så det kan fort hende at jeg egentlig snart bare samler på JLC :)

rz71Knm.jpg


tGdxEvv.jpg


Vårtur til JLC-fabrikken er under forhandling, så da kan det fort bli enda en til - Deep Sea Chrono står som et meget aktuelt alternativ. Eller en MUT, eller en Reverso, eller...

Nydelig par!
 
Jeg er fullstendig enig med torode: veldig fint par du har der.
Vi kan jo håpe at "søskenflokken" blir større etter hvert.

Dokumentasjon i form av bilder forventes selvfølgelig :)
 
Må ta litt ansvar, tråden hadde falt til side to:(

Så får jeg stille dere ett lite spørsmål.

Jeg har en JLC Reverso som jeg gjerne skulle hatt en reim til, jeg sikler på en Casa Fagliano.
X0pMOcK.jpg


Denne reimen kom vel så vidt jeg vet kun i 100 eksemplarer til en egen Casa Fagliano edition, 70 levert i USA og 30 i resten av verden. Blir vel laget til den nye Reversoen i rosé gull også, men uansett. Spørsmålet er om jeg skal sette meg på venteliste og motta reimen en gang i sommer, fikk forespeilet juni/juli i mailen og betale $500 + frakt og mva for denne reimen. Blir vel fort ca 5500 kr. Eller om jeg skal prøvd å få noen lokalt her i Oslo området til å prøve seg?

Noen innspill?

Skille

Synes den ikke ser så dum ut på struts heller jeg da:eek:
9JwHE7c.png

oaQYrFR.png

hSGojHk.png
 
Go for it! You only live once. Got to risk it to get the buiscuit....ja, du skjønner hvor jeg vil @Wangensten ;)
 
Redigert av en moderator:
Redigert av en moderator:
Ser ut som strutsen hadde vorter @Wangensten, ser ingen annen mulighet enn å gå for Fagliano. Sånn for sikkerhets skyld ;)
 
Redigert av en moderator: