Jaeger-LeCoultre-tråden

Har som mål å holde JLC-tråden på førstesiden til enhver tid!

Reversoen gjorde jobben på ANSA Danmarks landsmøte i helgen, gitt! :D

Alltid en fornøyelse å fylle år, det betyr besøk av far og hans MUT Perpetual; én dag..... Har planer om å få denne over på en beige eller brun perlon, noen andre farger jeg har oversett? :)

Jeg trodde jeg samlet på klokker helt til jeg kjøpte Geophysicen min i jula. Nå bruker jeg nesten bare den i rotasjon med Masteren, så det kan fort hende at jeg egentlig snart bare samler på JLC :)

rz71Knm.jpg

tGdxEvv.jpg

Vårtur til JLC-fabrikken er under forhandling, så da kan det fort bli enda en til - Deep Sea Chrono står som et meget aktuelt alternativ. Eller en MUT, eller en Reverso, eller...

• Liker
Reaksjoner: Frost
Jeg trodde jeg samlet på klokker helt til jeg kjøpte Geophysicen min i jula. Nå bruker jeg nesten bare den i rotasjon med Masteren, så det kan fort hende at jeg egentlig snart bare samler på JLC :)

rz71Knm.jpg

tGdxEvv.jpg

Vårtur til JLC-fabrikken er under forhandling, så da kan det fort bli enda en til - Deep Sea Chrono står som et meget aktuelt alternativ. Eller en MUT, eller en Reverso, eller...

Nydelig par!

Jeg er fullstendig enig med torode: veldig fint par du har der.
Vi kan jo håpe at "søskenflokken" blir større etter hvert.

Dokumentasjon i form av bilder forventes selvfølgelig :)

Må ta litt ansvar, tråden hadde falt til side to:(

Så får jeg stille dere ett lite spørsmål.

Jeg har en JLC Reverso som jeg gjerne skulle hatt en reim til, jeg sikler på en Casa Fagliano.
X0pMOcK.jpg

Denne reimen kom vel så vidt jeg vet kun i 100 eksemplarer til en egen Casa Fagliano edition, 70 levert i USA og 30 i resten av verden. Blir vel laget til den nye Reversoen i rosé gull også, men uansett. Spørsmålet er om jeg skal sette meg på venteliste og motta reimen en gang i sommer, fikk forespeilet juni/juli i mailen og betale $500 + frakt og mva for denne reimen. Blir vel fort ca 5500 kr. Eller om jeg skal prøvd å få noen lokalt her i Oslo området til å prøve seg?

Noen innspill?

Skille

Synes den ikke ser så dum ut på struts heller jeg da:eek:
9JwHE7c.png

oaQYrFR.png

hSGojHk.png

Go for it! You only live once. Got to risk it to get the buiscuit....ja, du skjønner hvor jeg vil @Wangensten ;)

Redigert av en moderator:
Ser ut som strutsen hadde vorter @Wangensten, ser ingen annen mulighet enn å gå for Fagliano. Sånn for sikkerhets skyld ;)

Jeg kjøpte min av combat-straps.com, den kostet ca. 200 usd. Meget god kvalitet. Hadde nok uansett valgt en ekte Casa Fagliano i dag. En sort croco og en brun CF, ja, da har du det du trenger til det uret IMO ;)

Den remmen der er vannvittig fin, @Wangensten! Jeg har også hatt planer om å kjøpe en slik eller lignende til min Reverso! :D
Tror dog jeg skal lete litt i London i helgen om jeg klarer å finne noe bespoke som ligner, for liker detaljene særdeles godt, og er det et sted i verden hvor man klarer å oppdrive noe lignende, så må det være der!

Den remmen der er vannvittig fin, @Wangensten! Jeg har også hatt planer om å kjøpe en slik eller lignende til min Reverso! :D
Tror dog jeg skal lete litt i London i helgen om jeg klarer å finne noe bespoke som ligner, for liker detaljene særdeles godt, og er det et sted i verden hvor man klarer å oppdrive noe lignende, så må det være der!

Takk for god input @thomask

Svært fornøyd med min @Wangensten :cool:
Her gjorde @Nessuno79 en glimrende jobb.

Akkurat nå så er JLC'en på en ny originalreim - du kan jo låne den for å sjekke om det passer klokka. Er hjemme i helgen.

Ja, jeg hadde vel tenkt å høre med @Nessuno79

Hvis jeg kunne låne den reimen så hadde det vært supert :D @The Player
Er vel hjemme igjen søndag formiddag. Sender deg en sms når jeg vet mer.