Jaeger-LeCoultre-tråden

Ser ut til at SS modellen har en litt annen skive enn gullmodellene(?) For meg ser det ut til at den i SS har mer type sunburst dial, kontra den matt hvite skiven til gullmodellene. Har uansett svært lyst til å se disse live. Perpetual calendar mener iallefall jeg er det ypperste av komplikasjoner på en klokke.

Den selges så vidt jeg har lest kun i JLCs egne butikker. Her er de tre variantene, to i stål og en i rødt gull.

Hodinkee-Jaeger-LeCoultre-Post-3-1.jpg

For å oppklare evt. uklarheter, så er det SS-modellen som ifølge Tidemann er BÉ. Ser ut til at SS-skiven har "stjernedryss-effekt".

^^^ Det er to ss modeller. Den til venstre er BE, mens den til høyre selges overalt. Beklager hvis jeg var uklar.

Den selges så vidt jeg har lest kun i JLCs egne butikker. Her er de tre variantene, to i stål og en i rødt gull.

Hodinkee-Jaeger-LeCoultre-Post-3-1.jpg

Den er så utrolig lekker, men her er det hvitt gull, rosé gull og stål. @Bjorn Forskjellen ser du enklest på fargen på månen:)

Redigert av en moderator:
Aha. My bad. Men mener det er slik at den til venstre, som da altså er hvitt gull, er BE, mens ss er tilgjengelig "overalt"?

Redigert:
Jeg må mase litt mer om denne. Kjøp av storebror chrono har ikke akkurat gjort lysten mindre. Dette må være verdens fineste klokke!

En opprinnelig fra 1959. Stønn!

Fant noen bilder på nettet @Tore
Begynner å like denne modellen jeg også, virkelig flott.

Redigert av en moderator:
Noen som har erfaringer med Master ultra thin small seconds? Vurderer et dressur om en stund og dette er nok en av de heteste kandidatene :)

Jeg har forsøkt å få kloa i denne. Tidemann sa da at det er en Boutiqué Edition (?), og at de kun "håpet" å få den inn. Som du sier, en skikkelig snasen klokke!

Ryktene skal ha det til at de kan ta bestilling på en eller to MUT perpetual i stål (Boutiqué Edition) i disse tider... sånn til info...