Ja, vi elsker nato-rem

@Oddemann Personlig syntes jeg at Phenomenato nesten er på høyde med Omega sine. Stoffet i Phenomenato virker litt tynnere, uten at det nødvendigvis er en ulempe. Jeg har tre Phenomenato og to Omega OEM, men ser at jeg tenderer til å bruke Phenomenatoene mest. Kjør på :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Hjelpes til forskjell det er på Natoreimer.

Fantastisk å skifte til OEM Omega etter å ha brukt ymse andre i det siste.

Men så spørsmålet. Ser jo litt "lamt" ut med denne Omega logoen når en nytter den til alle klokker.

Er det berre å gønne på med Phenomenato og det vil vere fullt på høgde med Omega?
Av de jeg har testet er det Phenomenato som er nærmest Omega i kvalitet. Har ikke testet de over lengre tid så kan ikke si noe om hvor holdbar de er.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
24mm virker ;)
164423
 
Hvorfor bry seg om en logo?
NATO-remmene fra Omega er de desidert beste på markedet, og i min bok er ikke Phenomenato i nærheten av å være så gode, så da bruker man det beste.
Det er bare du som vet at det er mismatch på remmen og uret.
Godt poeng. Den er iallefall uten tvil den beste Natoreima eg har testa. Og har jo etterkvart prøvd eindel Nato(s).

Spennene er blanke, det og irritere litt. Men mulig Omega selge brushed og?
 
Fornøyd med denne
 

Vedlegg

  • 4B66A923-4590-4667-981F-5A22EC768B72.jpeg
    4B66A923-4590-4667-981F-5A22EC768B72.jpeg
    145,2 KB · Visninger: 0
  • E262AD34-7351-4CE0-8C24-13366CD5B0B9.jpeg
    E262AD34-7351-4CE0-8C24-13366CD5B0B9.jpeg
    133,2 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Bromle
Kvaliteten virker veldig god basert på førsteinntrykket @MrFinale . Stoffet er litt stivere enn Omega, Phenomenato & Moose Strap, men det kan muligens skyldes at denne er vevd litt anderledes med en blanding av tråder i 3 forskjellige farger. Uavhengig av dette føles den myk og behagelig på armen. Pluss for bevegelig keeper på hardware. Sistnevnte er også mer firkantet enn avrundet, slik som jeg liker det

I henhold til min personlige rangering vil jeg gi den en delt tredje plass med Moose Strap med henholdsvis Omega og phenomenato på første og andre plass.
 
  • Liker
Reaksjoner: MrFinale
Takk @dhk
Jeg har ikke prøvd Phenomenato enda. Jeg kjøpte et par Supreme nato fra Crown and buckle og er veldig fornøyd med dem. Litt setebelte-type. Se bilder under. Tror de er litt like som Phenomenato, men jeg får se om jeg kjøper en Phenomenato for å prøve. Omega blir litt for drøy pris for min smak. Føler nato er forbruksvare og da koster det litt mer enn det smaker.
164641


164642
164643
164644
 
  • Liker
Reaksjoner: dhk
Noen som har gode referanser på flettet NATO slik som disse to?
166675



Har sett igjennom Phenomenato, Crown & Buckle, +++ men ikke funnet noen der.

Ser Amazon selger et par ulike merker, men er generelt skeptisk til Amazon.
Har funnet disse som ser bra ut på bilder;

Noen konkrete anbefalinger?
 
Noen som har gode referanser på flettet NATO slik som disse to?
Vis vedlegg 166675


Har sett igjennom Phenomenato, Crown & Buckle, +++ men ikke funnet noen der.

Ser Amazon selger et par ulike merker, men er generelt skeptisk til Amazon.
Har funnet disse som ser bra ut på bilder;

Noen konkrete anbefalinger?

Tysk EULIT er referansen i perlon.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
  • Liker
Reaksjoner: gullet og Hammerfjord
Hva pleier folk å gå for nå om dagen; åpen «pacific» modell eller den tradisjonelle «lukkede»?
En del år siden jeg handlet NATO, og da var det vel stort sett bare vanlig med en hel lengde.
Fordeler/fordeler med dem?
 
Hei! Jeg har en nøytral og klassisk Tudor BB36 som jeg tenker å kle opp med litt spreke Natos. Fant god input i denne tråden. Klokka har imidlertid lug-vidde 19mm, og det skrenker inn tilbudet. Har dere Nato-produsenter å anbefale som lager i 19mm? Alternativ strategi er å anse forskjellen som så liten at 20mm (uten å se presset på ut) eller 18mm (som viser fram litt av baretten, ala Roger Moore) er ok. Hva tenker dere?
 
Redigert:
Begge deler går fint, men du må ta en strafferunde på Moore. Det var selvsagt Connery du tenker på.

Jeg kan anbefale Eulit Palma i 20 mm. Den passer akkurat i 19 mm horn. Her på en dristig sommer-seiko

252C92A7-5FF7-4CB5-B812-1DF697E98842.jpeg


LarsB
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj