Selges IWC Mark XV

Medlem
3. april 2014
Sted
Viken
02.JPG

Nydelig IWC pilotklokke, servet i 2025. Dette er den ultimate pilotklokken - perfekt dimensjonert. 38mm oppleves helt perfekt for en klokke uten bezel IMHO. Den har en svært slank kasse som i følge Fratello er litt over 9mm om man kun ser på kassen, men med det domede safirglasset er den nesten 11mm. Den har klassisk "pilot-lume" kun på 3, 6, 9 og 12-markørene, i tillegge til viserne. Og digg den karakteristiske butte timeviseren! Klokken har dessuten 60m vanntetthet og skrukrone. Ikke verst for en pilot!

Merke, modell og år:
IWC Mark XV. Antatt år 2003 basert på ChatGPT-søk på serienummer og modell.

Spesifikasjoner:
Modellnummer: IW325301
Verk: IWC Calibre 37524
Gangreserve: 42 timer
Kassediameter: 38 mm uten krone
Tykkelse: ~10mm
Vanntett til: 60m

Tilstand:
Klokken er svært pen, men bruksmerker finnes. Se bildene. Klokken er ganske ny-servet og går som den skal. Urmaker Christensen oppgir 24 mnd garanti på service, så klokken er under garanti derfra.

Dokumentasjon og historikk:
Klokken er solgt av Urmaker Christensen Pre-owned i desember 2025. Jeg fikk den i innbytte for ca et halvt år siden av GG her på TS. Det finnes servicekvittering (inkludert ny rem) pålydende kr 12990,- fra Christensen, datert 18.12.2025. Dessuten en tilstandsrapport der den får maks-score 10 på urverk og 8 på kosmetisk tilstand.

Tilbehør:
Klokken kommer på en myk, svart skinnrem med original IWC foldespenne. Det følger med et IWC reise-etui, samt dokumentasjon fra Urmaker Christensen på tilstand og service. Det følger også med to Crown & Buckle Chevron-remmer. Om prisen er grei kan jeg legge ved en håndlaget, italiensk G.L.C Ripstop rem. Den er eksakt samme størrelse som originalremmen, så den passer i foldespennen. Kjøpt ny av meg i vår. Det følger ikke lenke med klokken, men Forstner har en fin lenke til Mark XV til en grei pris. Se link under.

Linker:

Sted:
Oslo/Ås

Pris eller bytteverdi:
Setter pris til 47k.

Standard TS-oppgjør: Penger synlig på konto før overlevering, evt sending med EON på kjøpers regning og risiko.
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette slik.

Vedlegg

• 04.jpeg
    04.jpeg
    398 KB · Visninger: 0
  • 06.jpeg
    06.jpeg
    330,2 KB · Visninger: 0
  • 07.JPG
    07.JPG
    177,4 KB · Visninger: 0
  • 08.jpeg
    08.jpeg