Nydelig IWC pilotklokke, servet i 2025. Dette er den ultimate pilotklokken - perfekt dimensjonert. 38mm oppleves helt perfekt for en klokke uten bezel IMHO. Den har en svært slank kasse som i følge Fratello er litt over 9mm om man kun ser på kassen, men med det domede safirglasset er den nesten 11mm. Den har klassisk "pilot-lume" kun på 3, 6, 9 og 12-markørene, i tillegge til viserne. Og digg den karakteristiske butte timeviseren! Klokken har dessuten 60m vanntetthet og skrukrone. Ikke verst for en pilot!
Merke, modell og år:
IWC Mark XV. Antatt år 2003 basert på ChatGPT-søk på serienummer og modell.
Spesifikasjoner:
Modellnummer: IW325301
Verk: IWC Calibre 37524
Gangreserve: 42 timer
Kassediameter: 38 mm uten krone
Tykkelse: ~10mm
Vanntett til: 60m
Tilstand:
Klokken er svært pen, men bruksmerker finnes. Se bildene. Klokken er ganske ny-servet og går som den skal. Urmaker Christensen oppgir 24 mnd garanti på service, så klokken er under garanti derfra.
Dokumentasjon og historikk:
Klokken er solgt av Urmaker Christensen Pre-owned i desember 2025. Jeg fikk den i innbytte for ca et halvt år siden av GG her på TS. Det finnes servicekvittering (inkludert ny rem) pålydende kr 12990,- fra Christensen, datert 18.12.2025. Dessuten en tilstandsrapport der den får maks-score 10 på urverk og 8 på kosmetisk tilstand.
Tilbehør:
Klokken kommer på en myk, svart skinnrem med original IWC foldespenne. Det følger med et IWC reise-etui, samt dokumentasjon fra Urmaker Christensen på tilstand og service. Det følger også med to Crown & Buckle Chevron-remmer. Om prisen er grei kan jeg legge ved en håndlaget, italiensk G.L.C Ripstop rem. Den er eksakt samme størrelse som originalremmen, så den passer i foldespennen. Kjøpt ny av meg i vår. Det følger ikke lenke med klokken, men Forstner har en fin lenke til Mark XV til en grei pris. Se link under.
Linker:
Henry's GADA Watch — The IWC Mark XV IW325301
✓ Henry tells us about his GADA watch, the IWC Mark XV IW325301 ✓ A gift from his father that's been with him on many adventures ✓
Forstner Model J Bracelet for IWC Mark XV
The Story Forstner's Model J is a traditional jubilee-style bracelet that traces its roots to Forstner’s (rather Forstner’s successor, Jacoby Bender’s) heyday. Until JB closed its doors, it served as an OEM manufacturer for this type of bracelet for several top brands, including for Rolex...
forstnerbands.com
Sted:
Oslo/Ås
Pris eller bytteverdi:
Setter pris til 47k.
Standard TS-oppgjør: Penger synlig på konto før overlevering, evt sending med EON på kjøpers regning og risiko.
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette slik.