IWC lanserer Big Pilot’s Watch Shock Absorber XPL

Jørgen

Redaktør
Medlem
14. jan. 2013
Innlegg
1.129
Sted
Norge
Hva syns TS? Jeg likte den litt jeg :)


iwc-xpl-featured-1600x900.jpg
 
Ikke heeelt det IWC-design jeg hadde forventet.
Uvanlig, spennende, uvanlig, ikke helt A4.... Det er noe som man må venne seg til.
Litt for "uvanlig" for meg nå/ i dag. Er nok litt i "sjokk" nå, men for se etter noen måneder...

8
 
Kult prosjekt til en vanvittig pris, men teknologien er veldig spennende. Her tenker jeg at vi aner konturene av en neste generasjon urverk, som etterhvert finner veien til nye Pilot-modeller, men i en litt annen skala og prisklasse. Kanskje ikke det peneste jeg har sett fra Schaffhausen, men sammenlignet med mange andre high-tech-klokker, er den jo rene fotomodellen.
 
Synes det er ganske godt gjort å gå litt utenfor allfarvei og samtidig beholde mye av det som er særegent med IWC.
Jeg synes den er tøff, men prisen...:eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Swearengen og Grendel
Det er kanskje den eneste Big Pilot jeg synes er tiltrekkende*. Det sier nok mer om meg enn Big Pilot, men noen fordommer skal man få holde seg med.

De har fått den til å se moderne og teknologisk ut, samtidig som den ikke helt kaster bort Big Pilot preget. At den er dyr, lages i få eksemplarer g vi ikke får kjøpt den spiller liten rolle så lenge den er frislipp av kreative ingeniører. Jeg hadde ikke kjøpt den om jeg hadde 800 000 liggende, men om jeg ble tvunget til å velge mellom den og hvilken som helst av de andre pilotene er jeg ikke i tvil.

*men en liten pilot derimot. Mark XII er på ønskeliste sammen med 3706

LarsB