Men er de 'overpriset' kun fordi de ikke har like mye fartstid og/eller kredibilitet i klokkemiljøet som noen andre merker? Sitter det ikke et standard ETA 2824-2 i blant annet Tudor sin Black Bay? Men det virker som at det er få som ønsker å kritisere at den koster en god del mer enn andre ur med et standard ETA verk..
Skal ikke nevne navn, men det finnes high-end brands som spiller med fantasikort. Dersom historie er en viiktig faktor for deg som kjøper, så bør man trå varsomt når man velger manufaktur...
Forøvrig så er jeg meget klar over at 2824 kommer i fire graderinger, men utifra det lille jeg har funnet av informasjon - så er det vel standard grade i BB? Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil.
Men jeg mener ikke at dette isåfall på noe som helst vis gjør Black Bay til et "dårlig" ur i forhold til pris. Jeg synes BB er et fint ur, uavhengig av verket.
Jeg er vel omtrent 99,9% sikker på at tudor bruker Chronometer sertifiserte ETA verk, men klarer ikke å dokumentere på noen måte. Ser gjerne at noen motbeviser eller beviser så jeg kan få fred i sjelen en eller annen vei .
Jeg er vel omtrent 99,9% sikker på at tudor bruker Chronometer sertifiserte ETA verk, men klarer ikke å dokumentere på noen måte. Ser gjerne at noen motbeviser eller beviser så jeg kan få fred i sjelen en eller annen vei .