IWC Big Pilot Miramar

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Innlegg
5.101
Sted
Bærum
Har plutselig fått så sinnsykt lyst på en miramar. Har egentlig ikke blitt bitt av IWC bug`en noensinne før nå... Den er bare så.......... styggpen...

iwc-big-pilots-top-gun-miramar-watch.jpg
 
Men den er vel ikke tilgjengelig enda??? Har hatt lyst på denne en evighet. Ihvertfall siden Bazel...
 
De nye pilotene til IWC i ceramic er bare så flotte. Jeg heller mest mot chronografen jeg da men begge to er utrolig flotte.
 
Den kronografen er vel så tøff, men er av en eller annen grunn enda mer fascinert av det klassiske utseendet (som er kraftig pimpet opp på denne modellen, men dog) samt syv dagers verket (som i seg selv ikke er så "avansert" etter det jeg har skjønt). Prismessig ligger dog denne på - når den blir tilgjengelig, i et sjikt som gjør at jeg vil måtte foreta utskiftinger i klokkeboksen jeg overhodet ikke er interessert i. Så, hvis dette prosjektet skal bli realisert må det nok jobbes mer i stedet.
 
Synes de her (store) keramene er flotte som Panerai, IWC, BellRoss produserer men på TZ leser men litt av og til med en "chipping" her og der... har også lyst på noe sånt men har dårlig erfaring av kombinasjonen klokke+barn+stengulv=:(
 
Det lille jeg har lest om keramiske klokker er nesten motsatt. Leste om en som virkelig slo klokka i et alu gelender. Han fikk en svær hvitaktig stripe. Det var aluminium som han rett og slett rubbet bort
 
Har jo sett bilder av denne typen kasser som har "chippet" og sprukket, men jeg tror også at de bildene kanskje ikke sier hele sannheten - om en stålklokke hadde vært utsatt for det samme disse opplevde ser jeg for meg ganske drøye skader.

I hverdagsbruk er de nok vesentlig mer motstandsdyktige mot riper og småskader.
 
Den er så utrolig lekker. Hadde man bare hatt 280´ på IWC kontoen.
 
Den kronografen er vel så tøff, men er av en eller annen grunn enda mer fascinert av det klassiske utseendet (som er kraftig pimpet opp på denne modellen, men dog) samt syv dagers verket (som i seg selv ikke er så "avansert" etter det jeg har skjønt). Prismessig ligger dog denne på - når den blir tilgjengelig, i et sjikt som gjør at jeg vil måtte foreta utskiftinger i klokkeboksen jeg overhodet ikke er interessert i. Så, hvis dette prosjektet skal bli realisert må det nok jobbes mer i stedet.

Nydelig styggpen klokke som du skal kjøpe.
Du skal ikke jobbe mer heller, men legge klokkene du har ut for salg fordi jeg er i kjøpemodus.:p
 
Ønsker å "dibse" redsubben:mrgreen:

Ellers skrev jo John Mayer en ganske utfyllende review for Hodinkee. Er i grunn ganske enig i konklusjonen hans. For de som ikke har lest den så er den her.
 
Jeg er litt reservert mot den nye Pilot kolleksjonen til IWC. Det blir litt for mye av det gode.
 
Skal man ha en slik klokke kan man spare mye på å gå for en Bell & Ross. Og med likhetene med det wannabemerket vil denne klokken være uaktell for meg.
Designet er preget av så mye ørken at jeg kjenner sanden gnisser mellom tenna....