IWC Big Pilot Miramar

Designet er preget av så mye ørken at jeg kjenner sanden gnisser mellom tenna....

Jepp. Nettopp det som gjør dette uret så bra synes jeg. Uret koster flesk, kvaliteten er upåklagelig og jaggu med så ser det ut som noe en kan gjemme seg i Aleppo med også. Det er gjennomført militært selv om prisen tilsvarer en tanks, det står det respekt av.
 
Hvilke kriterier på wannabeskalaen er det B&R oppfyller? Ikke forsøk på å være frekk, jeg er bare nysgjerrig :)

Det var jo et sleivspark det der, B&R er jo ikke alene om dette. Men 10 år gammelt selskap som gir inntrykk av å være et selskap med masse historie.
Såvidt jeg vet er det stort sett ETA urverk i kassene - ikke noe galt med det men da burde prisene være på linje med Sinn f.eks. Og der har du et selskap med mye historie.
 
Mulig jeg ikke er helt god, men kjenner jeg blir varm i buksa av Miramaren. Go for it!
 
Det var jo et sleivspark det der, B&R er jo ikke alene om dette. Men 10 år gammelt selskap som gir inntrykk av å være et selskap med masse historie.
Såvidt jeg vet er det stort sett ETA urverk i kassene - ikke noe galt med det men da burde prisene være på linje med Sinn f.eks. Og der har du et selskap med mye historie.

+1
 
På tale om B&R så har denne kommet som minner litt om IWCn

"Bell&Ross Vintage WW2 Régulateur Héritage : montre d’observation"

4452797-6690407.jpg


4452797-6690415.jpg
 
Det var jo et sleivspark det der, B&R er jo ikke alene om dette. Men 10 år gammelt selskap som gir inntrykk av å være et selskap med masse historie.
Såvidt jeg vet er det stort sett ETA urverk i kassene - ikke noe galt med det men da burde prisene være på linje med Sinn f.eks. Og der har du et selskap med mye historie.

Jepp, også Watch Snob er kritisk til B&R fordi de tar et vanlig urverk og legger på $$$. B&R ser fine ut, men de er uten tvil overpriset. Jeg skjønner at markedsføring koster, men jeg ønsker primært å betale for klokken, ikke markedsføringen.
 
Men er de 'overpriset' kun fordi de ikke har like mye fartstid og/eller kredibilitet i klokkemiljøet som noen andre merker? Sitter det ikke et standard ETA 2824-2 i blant annet Tudor sin Black Bay? Men det virker som at det er få som ønsker å kritisere at den koster en god del mer enn andre ur med et standard ETA verk..


Forøvrig synes jeg Miramaren er fin :)
 
Men er de 'overpriset' kun fordi de ikke har like mye fartstid og/eller kredibilitet i klokkemiljøet som noen andre merker? Sitter det ikke et standard ETA 2824-2 i blant annet Tudor sin Black Bay? Men det virker som at det er få som ønsker å kritisere at den koster en god del mer enn andre ur med et standard ETA verk..

Tudor er vel fremdeles endel billigere enn B&R. Og har uendelig mye mer historie - noe de jo beviser med Black Bay...
 
Når vi først nevner markedsføring og historie.

Skal ikke nevne navn, men det finnes high-end brands som spiller med fantasikort. Dersom historie er en viiktig faktor for deg som kjøper, så bør man trå varsomt når man velger manufaktur...
 
Dersom historie er en viiktig faktor for deg som kjøper, så bør man trå varsomt når man velger manufaktur...

Dette oppsummerer vel ganske bra.

Forøvrig så er jeg meget klar over at 2824 kommer i fire graderinger, men utifra det lille jeg har funnet av informasjon - så er det vel standard grade i BB? Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil.
Men jeg mener ikke at dette isåfall på noe som helst vis gjør Black Bay til et "dårlig" ur i forhold til pris. Jeg synes BB er et fint ur, uavhengig av verket.
 
Jeg er vel omtrent 99,9% sikker på at tudor bruker Chronometer sertifiserte ETA verk, men klarer ikke å dokumentere på noen måte. Ser gjerne at noen motbeviser eller beviser så jeg kan få fred i sjelen en eller annen vei ;).
 
Jeg er vel omtrent 99,9% sikker på at tudor bruker Chronometer sertifiserte ETA verk, men klarer ikke å dokumentere på noen måte. Ser gjerne at noen motbeviser eller beviser så jeg kan få fred i sjelen en eller annen vei ;).

I følge denne posten (en som hevder han er urmaker) kjøper Rolex "Top"-verk av ETA og får dem moddet hos en 3.part .

edit: ser ikke ut som om Tudor-verk er COSC-sertifisert.

Du ser også på bildet at verket er dekorert, så det er helt klart mer enn et standard-ETA.