Invicta - Hvorfor sååå hatet? :)

Invicta ble startet i 1837...I Sveits : Inn i La Chaux-de-Fonds som er byen til maaaannnge kjente klokkemerker.
Trist nok, siden overtakkelsen av Eyal Lalo i 91 (Florida USA) har det vært utvikling til Hong-Kong dårlig smak måsedritt produksjon med ekstrem markedsføring...Spesielt på Shop-NBC.
Nei...Alt for dårlig at noen merker sånn havner i så dårlig hender: Nothing personal, it´s just business...
 
Invicta er et av merkene som provoserer meg.
Jeg må tilogmed innrømme at alle Finn-annonsene med tilhørende "veiledende priser" på disse irriterer meg grenseløst.

Det er rett og slett skammelig både å eie og å skryte av en Invicta, det er et klokkemerke som er fullstendig forsøplet av kopi-galskap, forferdelig dårlig håndtverk (Jeg mener selvfølgelig ikke håndtverk i det hele tatt) og løgnaktig markedsføring (INGEN av Invictas klokker er verdt mer enn et par hundrelapper, retail)

My 2 cents
 
Invicta er et av merkene som provoserer meg.
Jeg må tilogmed innrømme at alle Finn-annonsene med tilhørende "veiledende priser" på disse irriterer meg grenseløst.

Det er rett og slett skammelig både å eie og å skryte av en Invicta, det er et klokkemerke som er fullstendig forsøplet av kopi-galskap, forferdelig dårlig håndtverk (Jeg mener selvfølgelig ikke håndtverk i det hele tatt) og løgnaktig markedsføring (INGEN av Invictas klokker er verdt mer enn et par hundrelapper, retail)

My 2 cents

De Invicta Speedway huser den 2894-2 ETA som er et urverk som selges ikke under 3000Nok til grossistene...
Du må revurdere din oppfatning på materielkostnader angående Invicta og at "INGEN av Invictas klokker er verdt mer enn et par hundrelapper, retail."
 
Spiller ingen trille for meg, kunne vært et El Primeroverk for min del, er det pakket inn i søppel, er det ikke verdt mer.
Det med et par hundrelapper er selvfølgelig satt på spissen, men for meg er det å sette et ETAverk i en Invicta er å sette en Bentleymotor i en Lada.
 
Spiller ingen trille for meg, kunne vært et El Primeroverk for min del, er det pakket inn i søppel, er det ikke verdt mer.
Det med et par hundrelapper er selvfølgelig satt på spissen, men for meg er det å sette et ETAverk i en Invicta er å sette en Bentleymotor i en Lada.

Din oppfatning... Mange har betalt langt over 200Kr for den når modellen kom ut: Den ble solgt ut som bare BANG.
Jeg har selv en personlig oppfatning at en peiseny Sub fra Rolex er ikke verdt mer enn 30000Kr: Og da Rolex og butikken får seg nok penger i lommen etter min mening.
 
Ah, Invicta.. Jeg kan ikke noe for det, men jeg elsker å hate Invicta. Hadde de hatt en veiledende pris tilsvarende 80-90% avslag, så hadde jeg ikke brydd meg spesielt mye, men det er denne vannvittige førprisen som irriterer meg mest - Illusjonen over at Invicta skal lage eksklusive klokker av høy kvalitet.
 
Jeg får også litt dårlig smak i munnen når jeg ser en invicta. Det lukter jula kvalitet lang vei.