Invicta - Hvorfor sååå hatet? :)

Den banebrytende Musk MR2129. :cool:

h87EC5408
 
Jeg ville aldri kjøpt invicta av den enkle grunn at de ikke tiltaler meg utseendemessig. At forhandlerne prøver å posisjonere det som et high end-merke er også en smule provoserende.
Men jeg skjønner ikke helt hvordan Invicta skal være noe verre enn Steinhart når det kommer til å kopiere andre klokker. Steinhart-ur er jo KLIN LIKE kjente(, eksklusive) merkervarer. Greit nok at det sitter bedre urverk i Steinhart, men er egentlig dette:
images


bedre enn dette:

41DjD-6ZrwL._SL500_AA280_.jpg


Edit: La meg presisere at de er det typiske "monsterklokkene" fra Invicta med masse glitter og dilldall jeg ikke liker utseendet på. Den GMT-lookaliken over her synes jeg forsåvidt er nydelig.

Om du leter finner du tilsvarende knockoffs av flere andre modeller fra steinhart. At de tar høyere pris enn invicta gjør dem ikke "bedre"
 
Skal vel ikke si at Invicta ikke tar seg friheter når det gjelder design men man trenger ikke å lete i "mørke bakgater" for å finne rene designtyverier, også såkalte anerkjente er der :)
Uten å nevne navn så finnes bla denne;
e6746ba962636328110982a29e7c8713.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Daniel1888
Men så er det forskjell på å "bare" levere kopier og grelle kreasjoner med laber kbalitet og kjip aftersale service og å ha ett og annet svin eller hommage på skogen.
 
Kjøpte en invicta for noen år siden for å ha en klokke som man kunne "miste" om man var i området der faren for dette var stor.
Uansett så har jeg kun blitt ranet en gang , for så vidt helt udramatisk der det var bare å hendle over verdisakene . Klokka derimot var helt uinteresant.

Brukte den en tur opp på fjellet her i vinter , og den har en meget bra lumen samenlignet med mange andre mye dyrere klokker .

IMG_20130302_175547_zps3947a871.jpg
 
Jeg forventer unboxing-tråd i løpet av noen uker! :D

Personlig ville jeg latt den ligge i boksen...

Må gi det til han som har lagt ut uret da, det får oppmerksomhet og er lettere å legge merke til enn i sin egentlige prisklasse. Gjenstår bare å se om det er noen som søker i det sjiktet som vil ha noe sånt :p
 
Liker hverken Steinhart eller Invicta. Vi har vel alle ulike kriterier for hva vi ser etter i en klokke når vi handler.

Personlig ser jeg på teknisk kvalitet, utseende/design, noe "udefinerbart" som kan kalles karisma og i tillegg hva jeg tror markedet vil si om en klokke f.eks 30 år fram i tid. At spesielt Invicta og også delvis Steinhart begge stryker på de fleste av disse kriteriene er for meg opplagt.

Om jeg skal ha en ærlig bruksklokke vil jeg heller se på en brukt Seiko eller Casio isteden for typiske motemerker som man kan anta er omtrent null verdt på bruktmarkedet.

Jeg har en forholdsvis stor samling klokker, veldig mange har kostet mellom 1000-2000 kroner, det de alle har til felles er at jeg VET at disse vil holde seg godt i verdi eller stige i verdi, noe som jeg personlig syns er viktig, om man har en kostbar hobby behøver man ikke gjøre det enda verre ved å kjøpe klokker som man VET vil falle i verdi? Igjen kun min mening...

En Invicta er et resultat av en bruk og kast mentalitet som jeg forsøker å unngå på alle mulige måter. Istedet for å kjøpe en flett ny Invicta hvorfor ikke kjøpe en tilsvarende brukt Seiko som sannsynligvis om man tar vare på den vil holde seg i verdi?

Dette handler jo om kvalitet, spesielt Invicta representerer noe som absolutt ikke er kvalitet etter min mening...
 
Istedet for å kjøpe en flett ny Invicta hvorfor ikke kjøpe en tilsvarende brukt Seiko som sannsynligvis om man tar vare på den vil holde seg i verdi?

Dette handler jo om kvalitet, spesielt Invicta representerer noe som absolutt ikke er kvalitet etter min mening...

Jeg tror ikke vi er uenige her :)
 
Fyren trykket sikkert et 0 for mye...Han var ivrig til å kvitte seg med den.
Kabelklokke er ikke for alle og livsfarlig hvis man går ut i tordenvær:mrgreen:

Invicta ble tatt av den sveitsiske toll noen år tilbake: De prøvde å importere ferdig monterte klokker fra Hong-Kong med Swiss Made på tallskive:rolleyes:
Disse klokker skulle bruke Invicta sin kontor i Sveits som en post-boks egentlig...
Juks,juks,juks,juks til du dør.
 
Hvem i herrens navn går inn i en butikk og betaler kr 19.000.- for noe slikt? Salgsprisen er nok 15'K, men en kjøper av denne bør jo mental udersøkes:(

04_1917910860.jpg

Er nok en grunn til at den ligger rundt 1.500,- på Amazon ja.
 
Hvem i herrens navn går inn i en butikk og betaler kr 19.000.- for noe slikt? Salgsprisen er nok 15'K, men en kjøper av denne bør jo mental udersøkes:(

04_1917910860.jpg

Direkte motbydelig. Er ikke mulig å gå med en slik "tallerken"!
 
Jeg liker ikke Invicta.
De stjeler design og utgir seg for å være noe annet enn det de er.

Med det sagt, forretningsideen er bra. Og de har gjort mye smart.
- billig å produsere
- velkjent og vellykket design
- populære blant ungdommen
- mange modeller
- gir inntrykk at du gjør en jævlig god deal hvis du kjøper uret nå som den er 80% off retail.

Det er ingen tvil om at de priser seg inn, designer urene og markedsfører seg mot den delen av markedet som bare skal ha en kul klokke. Det har de lykkes med. Michael Kors/Mango/Police/D&G er akkurat det samme. Men de har ikke isamme grad lykkes å skape et navn for seg på samme måte som Invicta.