Invicta - Hvorfor sååå hatet? :)

Den letteste måten for ferske medlemmer på klokkeforum å få annerkjennelse på, er å starte en dissetråd på Invicta. Folk som aldri har holdt en Invicta kan komme med de grelleste historier, den ene verre enn den andre.

Men det er et poeng at de markedsfører seg som om designet var deres eget, men jeg synes ikke f.eks Steinhardt er særlig bedre på det punktet (The sporty exclusiveness of the „OCEAN 1 VINTAGE red" makes it stand out from other diver watches.). Det klages mye på oppfølging fra Invicta angående reklamasjon, og det er selvsagt ikke bra - uten at jeg helt ser at noen gidder å reklamere på så billige klokker... Som det nevnes over er Invicta for mange en infallsport til den mekaniske verden - det var det faktisk for meg.

Jeg sparer forakten til ekstremt overpriset shait som dette:
IMG_5535.JPG

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Roywestgård
Håper Invicta eller Steinhart lager en hommage til denne: :D

912821d1356243598-ugly-watch-thread-683961d1334754341-charmex-swiss-military-cx-20-000-feet-st340080.jpg

Den banebrytende Musk MR2129. :cool:

Redigert:
... så kan Kyboe-eierne pisse på noe slikt, så har vi det gående
l77SQcH.jpg

I en perfekt ikke-konstruktiv ånd så pisser så Samurai-eiene på de som kjøper klokker til det 10 000-dobbelte og kan ikke se hvorfor en Rolex er så pass mye dyrere, begge viser jo tiden.

Redigert:
Hadde en invicta en gang for lenge siden.
Å hele innmaten i klokka flytta ca en millimeter på seg når jeg dro ut krona.
Det var skrapelyd på rotoren som trekker opp klokka.

Jeg ville aldri kjøpt invicta av den enkle grunn at de ikke tiltaler meg utseendemessig. At forhandlerne prøver å posisjonere det som et high end-merke er også en smule provoserende.
Men jeg skjønner ikke helt hvordan Invicta skal være noe verre enn Steinhart når det kommer til å kopiere andre klokker. Steinhart-ur er jo KLIN LIKE kjente(, eksklusive) merkervarer. Greit nok at det sitter bedre urverk i Steinhart, men er egentlig dette:
images

bedre enn dette:

41DjD-6ZrwL._SL500_AA280_.jpg

Edit: La meg presisere at de er det typiske "monsterklokkene" fra Invicta med masse glitter og dilldall jeg ikke liker utseendet på. Den GMT-lookaliken over her synes jeg forsåvidt er nydelig.

Om du leter finner du tilsvarende knockoffs av flere andre modeller fra steinhart. At de tar høyere pris enn invicta gjør dem ikke "bedre"

Skal vel ikke si at Invicta ikke tar seg friheter når det gjelder design men man trenger ikke å lete i "mørke bakgater" for å finne rene designtyverier, også såkalte anerkjente er der :)
Uten å nevne navn så finnes bla denne;
e6746ba962636328110982a29e7c8713.jpg

• Liker
Reaksjoner: Daniel1888
Men så er det forskjell på å "bare" levere kopier og grelle kreasjoner med laber kbalitet og kjip aftersale service og å ha ett og annet svin eller hommage på skogen.

Kjøpte en invicta for noen år siden for å ha en klokke som man kunne "miste" om man var i området der faren for dette var stor.
Uansett så har jeg kun blitt ranet en gang , for så vidt helt udramatisk der det var bare å hendle over verdisakene . Klokka derimot var helt uinteresant.

Brukte den en tur opp på fjellet her i vinter , og den har en meget bra lumen samenlignet med mange andre mye dyrere klokker .

IMG_20130302_175547_zps3947a871.jpg

Jeg forventer unboxing-tråd i løpet av noen uker! :D

Personlig ville jeg latt den ligge i boksen...

Må gi det til han som har lagt ut uret da, det får oppmerksomhet og er lettere å legge merke til enn i sin egentlige prisklasse. Gjenstår bare å se om det er noen som søker i det sjiktet som vil ha noe sånt :p