Investering i en klokke som er mange av - Rolex

Hei og velkommen, kjøp deg sub som virkelig er en toolwatch du kan bruke til alt. Datejust er et flott ur, men dersom du tenker verditap er sub antagelig et tryggere valg. I tillegg hjelper det jo at den kler nato, skinnrem og lenke:)

...hvis du også legger til gummi, så blir det maks kinky

IMG_7062.JPG

• Liker
Reaksjoner: Ironsam
Svarene i tråden er typiske svar på spørsmål stilt her på forumet om Rolex og investeringspotensiale:
Medlemmer av Rolexklubben er positive til en slik tankegang; skulle bare mangle siden de har flippet klokker som andre har skiftet underbukser og gått jevnt i pluss på hver eneste en.
Ikke medlemmer av Rolexklubben - og da i kategorien som kjøper andre ur til priser tilsvarende Rolexpriser - er negative: De er hårsåre grunnet at deres JLC, Blancpain, Glasshutte og VC blir liggende i måneder på KS for så å måtte prisdumpes. Den eneste måten de makter å rettferdiggjøre en voldtatt klokkekonto på er å kalle Rolexentusiaster for uekte klokkeentusiaster. De tar feil.

Hilsen Rolex fanboy og serieflipper :cool:

Mitt svar til trådstarter at det kan gå bra, investeringsmessig. Det kan, men ingen garanti.

Jeg kjøpte en pent brukt Daytona for ca 4 år siden for 55K ( ca. markedspris dengang).
Hadde jeg ikke byttet den inn i annen bruktklokke 10 måneder senere, fortsatt eid den, så hadde den vel lagt på 90-95K i dag.
Måtte nok regnet inn service på 6-8K og eventuelt forsikring med 1- 1.5K pr år, men ellers en bra investering i kroner og klokkeglede. Vinn, vinn ;)

Har også tapt på Rolex-salg og markedet kan endre seg, så ingen garanti.

Det som er garantert, er at du mest sannsynlig vinner en del klokkeglede og taper minimalt med kroner eller tjener litt når du vil/må selge.

Bare gjør det, du :D

Økonomi og forventet avkastning er ikke noen mindre "verdig" (del?)begrunnelse for å kjøpe en klokke enn noen annen begrunnelse. Glem de her inne som hisser seg opp over at du spør om annenhåndsverdi. De er stort sett sure for alt de har solgt på feil tidspunkt og for alt de ikke kjøpte da det var billig(ere) og svarer som de gjør fordi din post er en smertelig påminnelse om nettopp det.

• Liker
Reaksjoner: simens og Chronodiver