Innspill til bil

Hyggelig Ostepåpp:) Jeg har et tilbud ute nå, ser ut til at jeg kansje klarer å få en 135 HK Mito til 200k ferdig importert. Har ikke begynt forhandlingene, men kan se ut som er innen rekkevidde. Har du prøvd denne motoren. Har du kjørt manuell eller automat? Vet du om hvordan denne er på vinterføre?

Hyggelig Ostepåpp:) Jeg har et tilbud ute nå, ser ut til at jeg kansje klarer å få en 135 HK Mito til 200k ferdig importert. Har ikke begynt forhandlingene, men kan se ut som er innen rekkevidde. Har du prøvd denne motoren. Har du kjørt manuell eller automat? Vet du om hvordan denne er på vinterføre?

Jeg har prøvde 155hk og 120hk Diesel, begge med manuell kasse. Har lest mye positivt om 135hk motoren på det engelske alfa-forumet, mange som føler den er langt sprekere enn hva 135 skulle tilsi. Jeg prøvde en mito JTD på vinterføre, og følte den mestret den norske vintern med glans, mye av dette pga DNA. Håper virkelig du går til innkjøp av en Mito, en litt sær bil med mye sjarm. Vurderer selv en Fiat 500 abarth:D

Litt malurt i begeret.
Verditap og reparasjonskostnader kommer til å koste deg et par års klokkebudsjetter pr år med en slik bil.

Alt er selvsagt relativt, så om du har et klokkebudsjett på 150K pr år vil det kanskje ta et par år før du du tangerer årsbudsjettet på klokker.

Kjøper du bil med hjertet og ikke med hodet er det dessverre ofte slik. Jeg skulle gjerne hatt en Alfa og ønsker lykke til - med kryssende fingre!