Innspill på kjøp av 312 vs 372

Jeg har brukt 372 som eneste klokke i over et år nå. Kan brukes til alt og er en skikkelig «strapmonster» imo! Har samme håndledd som deg, og bærekomforten er det ingen ting å si på.
Lykke til med valget, og velkommen som paneristi når den tid kommer!

• Liker
Reaksjoner: Suften og Jonsi
Eg hadde en 312 på service (før eg solgte den til Oddemann ). Meiner å huske at eg betalte nærmere 10k for service på den , inkl bytte av glass.

• Liker
Reaksjoner: Jonsi
Ligger jo en 372 her på TS og.

@MrMstone visste vell og om en 1312 som skulle selges.

Plexi blir fortere ripete, og du må ha en runde med polywatch iblant. På 372 synes eg uten tvil plexi ser best ut dog...

Har kun eid 312 av disse to.

Den føltes litt for tykk. Den er jo nå erstattet av 1312. Har eid denne også. Bærer vesentlig bedre pga at den er tynnere IMO.

Eg har nå 1351. Denne har samme kasse som 1312, men er i Titan og har gullvisere slik som 372.

Med en 372 har du en klassiker. Veldig pen. Har ikke testa den, men tror den bærer fint pga at den ikke er for tykk. Flere har denne på sonen og kan nok uttale seg. Feks @Hvermansen.

Velkommen som Paneraimann når den tid kjem.

Legger ved et bilde av min 1351. (Tatt av @MrMstone )
Vis vedlegg 199329
Jeg synes det er vanskelig å gi klare råd. Har vaklet så mye opp igjennom årene, og hatt en haug av forskjellige Paneraier.

Min foreløpige konklusjon er nok at hvis jeg kun skulle hatt en Panerai, ville det blitt en 372.

Men; det viktigste er å ha en Panerai. :)Jeg har følt et stort savn i de perioder jeg ikke har hatt en.....

• Liker
Reaksjoner: J.CAT og Oddemann
Jeg synes det er vanskelig å gi klare råd. Har vaklet så mye opp igjennom årene, og hatt en haug av forskjellige Paneraier.

Men; det viktigste er å ha en Panerai. :)Jeg har følt et stort savn i de perioder jeg ikke har hatt en.....
Enig. Har etterhvert hatt mange og savnes alltid. En PAM som eneste ur er kanskje ikkje 100% å anbefale. Men burde ha sin plass i enhver samling. Er noe eget med PAM.

• Liker
Reaksjoner: Jonsi og Hvermansen
Ligger jo en 372 her på TS og.

@MrMstone visste vell og om en 1312 som skulle selges.

Plexi blir fortere ripete, og du må ha en runde med polywatch iblant. På 372 synes eg uten tvil plexi ser best ut dog...
Jepp, legges ut ila noen dager

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg hadde 312 og 372 samtidig. Selvom 372 er litt større, er den langt mindre topptung. Du kommer aldri til å glemme å trekke opp, og det er kosetid. Gullvisere og plexi gjør 372 enda mer sexy.

Ingen overraskelse, det er 372’n som ble igjen hos meg

34FD2925-FF9B-4F60-A0B6-8CD2BB2402EB.jpeg

Jeg hadde 312 og 372 samtidig. Selvom 372 er litt større, er den langt mindre topptung. Du kommer aldri til å glemme å trekke opp, og det er kosetid. Gullvisere og plexi gjør 372 enda mer sexy.

Ingen overraskelse, det er 372’n som ble igjen hos meg

Vis vedlegg 199406
Wow, for et bilde! Superlekkert!
Ja, dette med manuell trekking er nok mest en vanesak og noe nytt for meg
vet ikke helt om jeg har skjønt dette med plexi helt enda. Er den mer domeformet/konveks enn safir?

• Liker
Reaksjoner: Thomas84
Wow, for et bilde! Superlekkert!
Ja, dette med manuell trekking er nok mest en vanesak og noe nytt for meg
vet ikke helt om jeg har skjønt dette med plexi helt enda. Er den mer domeformet/konveks enn safir?
What Frik said! Hvordan det bryter lys er greia for mer. Også synes jeg jeg det er litt kult at det utvikler en patina, eller bruksslitasje om du vil. Samtidig er det ikke mer enn fem minutter med polywatch eller lignende som gjør det som nytt. At kassen er polert gjør den også lett å shine opp hvis du skulle ønske det. Alle scuffs synes bedre på børstede kasser imho.

• Liker
Reaksjoner: Jonsi