Når du spør, så begynner jeg å tvile........ Egentlig har jeg ikke lyst til å kvitte meg med noen. Kanskje jeg bare skal investere i en ny? Det er jo bare penger.. tror jeg må i tenkeboksen.
Helt nydelig samling @Celter
Interessen går litt opp og ned for min egen del i hvert fall, så kjenner meg igjen i det du skriver.
Hadde jeg måtte velge så hadde jeg solgt IWC og Rolex 14060.
Det var en nøtt, men jeg ville muligens ønsket Glashütte og Overseas Chronometer lykke på reisen. Evt. stålsubben, den omsettes jo for astronomiske summer for tiden
Hallo, gamle venn. Godt at du er ute av vinterhiet igjen. Tenkte faktisk på deg for bare et par dager siden. Hyggelig at du etterspør meg, og svar har du jo allerede fått.
Hvis jeg på et eller annet tidspunkt kommer tilbake til gamlelandet skal det arrangereres et godt gammeldags GTG på Champagneria, og det blir hverken godt eller gammeldags om ikke du er tilstede.
Om du tilfeldigvis skulle befinne deg i den nordøstre delen av USA så må du si fra.
Hei Minuteman, ja det var tider det, både i Champagneria og hos Lie på nyåpningen på Aker brygge. Det som hendte der er jo legendarisk.....
Jeg er jo i USA fra tid til annen, men aldri i nord-øst. Hvis jeg kommer på de trakter skal jeg i alle fall ta kontakt. Regner med at du savner gamlelandet etterhvert og kommer tilbake.. @The Player, hyggelig å høre fra deg. Det var mange hyggelige møter for 2-3 år siden. Tid for GTG?
Jeg har fått mange forslag til hva som bør ut av samlingen. Flest stemmer for og flest stemmer mot har vel VC Chronmometer fått. Det er jo litt spesielt! Ellers har vel alle klokkene unntatt VC Automatic fått høre at de kan unnværes. Er fremdeles i tvil, det er mye nytt som frister og har ikke lyst til å sitte med altfor mange klokker. På den annen side angrer jeg på alle de klokkene jeg har solgt. Det skal ikke være lett.
Til dere som har slanket samlingen, any regrets?
Jeg slanket samlingen ganske kraftig og angrer for så vidt ikke på det. Det hender det kommer et stikk av misunnelse når noen sporter et ur jeg likte godt, men det går fort over. Hvis det ikke går over, så får man heller begynne å kikke etter dem igjen.
Når det gjelder: "Hvem skal ut"-oppgaven, så er det kanskje mange som tenker at VC Chronometeret er litt for lite? Er ikke det 37mm?
Ja, du har antakelig slanket samlingen betraktelig. Jeg glemmer ikke din fantastiske julekalender. Ja, jeg er enig i at 37mm i dag er litt for lite for de fleste.
Jeg skal ikke gi deg noe råd om hvilke(t) ur fra din flotte samling som skal ut. Jeg har bare lyst å dele hvordan jeg tenker om antall ur i egen samling.
Selv liker jeg å bruke det samme uret 2-3 dager, dette sikkert mye pga dette er gangreserven på mine Panerai's og min Speedy Med 3 "daglig-ur" å bytte på, så rekker jeg over alle i løpet av en uke. I tillegg er det greit med noe til pent og en ekstra som kan ta litt "beating".
Altså - 5 ur er det optimale for meg og kanskje for deg.