I'm back...I think....

Medlem
11. des. 2010
Innlegg
890
Sted
Oslo
Etter et lengre fravær fra sonen merker jeg at jeg har savnet det gode og inkluderende miljøet her inne. For meg ble det litt mye klokker en stund og interessen var noe dalende. Hvordan er det med dere? Er klokkeinteressen like høy hele tiden? For meg har det alltid gått i bølgedaler, selv om jeg alt fra jeg var liten gutt har hatt interessen for klokker.
Jeg har nå ikke flippet klokker på lang tid og har vært fornøyd med min lille kolleksjon, som får relativt like mye tid på håndleddet mitt. I det siste har jeg begynt å se på klokker igjen og fulgt litt med på Tidssonens marked. Tror faktisk det er tid for å konsolidere samlingen min litt. Jeg har for tiden 6 klokker som jeg bruker. Det er:
VC Overseas Chronometer
VC Overseas Automatic
Glasshütte Original Senator Automatic
IWC Portuguese Chronograph
Rolex Submariner 14060
Roles Submariner 16613

Jeg kunne tenke meg å sitte igjen med 4 klokker, men vet ikke hvilke jeg burde flippe. Kanskje en av VCene da jeg jo har 2, selv om jeg tidligere har sagt at å flippe disse vil være uaktuelt;)
Kanskje enten GO eller IWC? Eller en av Rolexene?
Jeg forventer kanskje ikke at noen av dere skal gi meg avgjørende argumenter for og imot, men prøv gjerne. Kanskje jeg skriver dette mest for at jeg selv skal komme frem til en avgjørelse.

Jeg har tanker om hva jeg skal anskaffe, men det får bli en hemmelighet til unboxingen kommer !
 
Tre innspill:

1) Velkommen tilbake! Det er litt stillere her enn vanlig etter vårrengjøring, men vi får anta det tar seg opp :)
2) Denne tråden trenger bilder!
3) Hvis to klokker MÅ ut: En av Rolexene og en VC. Evt IWC hvis det sitter veldig langt inne å kvitte seg med VC.
 
Velkommen tilbake til oss.
Gir en god følelse det og klare seg uten TS en stund.
Flere av de 'store' her inne er fremdeles under radaren.
Er jo blitt et stort samfunn her inne etter hvert.
Savner selv den gode gamle stemningen her inne med tråder som Cola Zero f.eks....
Ble også litt stusslig når både Mogens og Moore forsvant litt sånn der brått.
Du får føle litt på om TS-ånden er tilstrekkelig tilstede, slik at du kan høste positive opplevelser igjen.
 
Tre innspill:

1) Velkommen tilbake! Det er litt stillere her enn vanlig etter vårrengjøring, men vi får anta det tar seg opp :)
2) Denne tråden trenger bilder!
3) Hvis to klokker MÅ ut: En av Rolexene og en VC. Evt IWC hvis det sitter veldig langt inne å kvitte seg med VC.


+1
 
Hvis jeg var deg ville jeg kanskje kvittet meg med two-tone suben. Argumentet mitt for dette er at du allerede har en steel sub som passer perfekt til alt mulig hverdagslig, men hvis du skal kle deg litt opp har du jo fortsatt flere gode muligheter igjen i samlingen din, selv uten two-tone.

Og sist men ikke minst, velkommen tilbake til TS. : )
 
Her må jeg hive meg på koret og si at i alle fall 16613 kan være en god kandidat om noe må ut. Forstår dog godt om det er det eneste som går ut, for jeg ville i alle fall ikke ha kvittet meg med noen av dine VCer :)
 
  • Liker
Reaksjoner: rolexx
Tror nok alle interesser har den tendensen. Jeg opplever det ihvertfall slik personlig. Da kan det være godt å ta en pause og fokusere på noe annet en stund. :) Ang. klokkesamlingen ville jeg flippet TT sub og en av VC'ene. Flott samling forresten! :)
 
Mangel på tid til å skrive/fotografere, og en følelse av litt repeterende tema her inne har gjort at jeg også holdt meg litt på avstand en stund. Jeg har heller ikke fått somlet meg til å betale støttemedlemskap i år, så det kan jo hende det går for seg på Salon Privée.

Men kult at du er tilbake. Konsolideringsråd hadde vært lettere å gi med noen bilder - har jo litt å si hvor mange ur du har med svart skive, lenke etc. Men jeg ville nok tenkt en VC og en Rolex ut. Kanskje IWC også. Hvorfor 3? For når du har solgt to, så tenker du at du har råd til en ny, og har du plutselig 5 klokker igjen. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg er i samme situasjon. Har aldri vært spesielt aktiv på å poste her inne men har lest og kost meg myyye. Nå har det vært rolig et år halvannet før det har begynt å krible litt igjen. Jeg har imidlertid også registrert at det virker litt stille-som om alle som flippet litt fra seiko monster til seamaster og speedmaster, til slutt fikk seg sub eller en annen grail og var fornøyd liksom...
 
Hyggelig og se at det er liv i deg @Celter. Jeg har kjent meg igjen i dine betraktninger angående urinteressen, den kan ta av litt for å si det sånn.. Har forløpig holdt koken oppe, da jegkjenner at samlingen fortsatt har noen endringer som skal skje før jeg er "klar". Av de nevte ur er jeg enig i at 2 VC kanskje er en for mye? De andre blir vanskelig å mene noe om. Personlig er jeg mer fan av spilerstål når det gjelder Rolex, men nå som sommeren er på trappene er jo en TT unektelig pent det også. Hva tenker du selv? Har du kyst på noe nytt?
 
Hyggelig å høre fra kjente her på sonen. Takk for gode råd, men problemet er at TT Sub er et ur som jeg aldri blir lei av. Jeg elsker den blåfargen på skiven og uret kan brukes både som dressur og til dongeri og T-skjorte om sommeren.
Apropos støttemedlem, jeg trodde man bare kunne kjøpe dette, men det virker som man må først sende en forespørsel?
Forresten, hvor er "Minuteman" ???
 
Hyggelig å høre fra kjente her på sonen. Takk for gode råd, men problemet er at TT Sub er et ur som jeg aldri blir lei av. Jeg elsker den blåfargen på skiven og uret kan brukes både som dressur og til dongeri og T-skjorte om sommeren.
Apropos støttemedlem, jeg trodde man bare kunne kjøpe dette, men det virker som man må først sende en forespørsel?
Forresten, hvor er "Minuteman" ???
@Minuteman menger seg med fiffen "over there". Han er blitt en slags dyreheadhunter og er på klokkekafe hver kveld.
Du kan kjøpe støttemedlem i TS-shoppen, eller PM til Fyrsten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Minuteman
En flott samling og bilder. Er du sikker på du egentlig vil bytte ut noe av dette? :)
 
Først, for en utrolig velbalansert samling! En god blanding av sort, hvitt og farge, sammen med skinnremmer og lenker.

Så, i mine øyne er den øverste den som må gå, da den appellerte desidert minst til meg.
Dessuten sier du jo selv at TT Suben går til alt, og hva skal du med en annen blå skive da? :)
Det samlingen mangler, i mine øyne, er en no-nonsense dykker a la ProPlof eller en Marinemaster.
 
Når du spør, så begynner jeg å tvile........ Egentlig har jeg ikke lyst til å kvitte meg med noen. Kanskje jeg bare skal investere i en ny? Det er jo bare penger.. tror jeg må i tenkeboksen.
 
Du må plassere litt penger i noe nytt:) forandre teksten i tråden til: Samlingen består av disse 6, hvilken ny klokke skal fylle den siste dagen i uka:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Welcome back. Jeg selv har vært en stund borte fra TS pga andre prosjekter.

Jeg synes du kan flippe den VC Overseas Chronometer til meg;)

Helt seriøst, kanskje flippe GO og en av VC.
 
Redigert:
Helt nydelig samling @Celter
Interessen går litt opp og ned for min egen del i hvert fall, så kjenner meg igjen i det du skriver.
Hadde jeg måtte velge så hadde jeg solgt IWC og Rolex 14060.
 
Det var en nøtt, men jeg ville muligens ønsket Glashütte og Overseas Chronometer lykke på reisen. Evt. stålsubben, den omsettes jo for astronomiske summer for tiden :)
 
  • Liker
Reaksjoner: RELOX