I kraftig villrede..

Kun en - hvilken?

  • Omega Seamaster 42mm PO8500 sort

    Stemmer: 39 28,3%
  • Omega Seamaster 300 sort

    Stemmer: 14 10,1%
  • Seiko GS SBGA029/031

    Stemmer: 19 13,8%
  • Rolex Explorer 2 sort skive

    Stemmer: 66 47,8%

  • Antall stemmer
    138
  • Avstemningen stengte .
Hva med et annet scenario(da jeg er stygt redd for at både @Hammerfjord @Consigliere m.fl. har sviende rett..), hvor jeg selger SBDC051 og Orient Saturation Diveren, til fordel for en SBDX017?
Altså, forklart i bilder
Denne
Vis vedlegg 81676
pluss denne(og litt cash..)
Vis vedlegg 81677
gir denne
Vis vedlegg 81682

Dette vil rendyrke Seiko-temaet, dekke inn sort monokromatisk dykker og toolwatch.
Fæl tanke?

Seiko MM er helt rå, og mye klokke for kronene.
Eneste minuset er at lenken er litt puslete i forhold til den litt massive kassen.
For min del har det vært en dealbreaker.
 
Hva med et annet scenario(da jeg er stygt redd for at både @Hammerfjord @Consigliere m.fl. har sviende rett..), hvor jeg selger SBDC051 og Orient Saturation Diveren, til fordel for en SBDX017?
Altså, forklart i bilder
Denne
Vis vedlegg 81676
pluss denne(og litt cash..)
Vis vedlegg 81677
gir denne
Vis vedlegg 81682

Dette vil rendyrke Seiko-temaet, dekke inn sort monokromatisk dykker og toolwatch.
Fæl tanke?

Ingen dum idé :)

Men, hvis du faktisk har skikkelige bjørnelabber er jeg redd du vil synes MM300 er for liten. Den er høy, men oppleves vesentlig mindre IRL enn målene skulle tilsi.

Og ja, lenken er et kapittel for seg :( Min ble plukket av da klokken kom, og er fremdeles ubrukt....
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
C6CD5990-016E-422E-A9DD-876C3E9D6B3E.jpeg
Nei, for lik Saturation Diver. Om jeg ikke husker helt feil så har @trippelj en hvit 216570 og PO. Kanskje han er villig til å treffe deg slik at du kan få sammenlignet dem irl (samt innse at 216570 er det rette valget).

Det stemmer det @lantin, begge er i daglig rotasjon. Og du har jo kikket på min PO ved et tidligere høve @Preacher. Dette er to fantastiske klokker. Jeg er svært begeistret for skiven og viserne, bærekomforten og lenken på begge modellene. Lenken på PO er litt rundere i kantene, og den er også noe rundere i kassen noe jeg setter pris på. Vekten og høyden på Explorer 2 er noe lavere. Rolex låsen er bedre med tanke på sikkerhet, mens lenken på Omega er noe "softere" mot huden.

POen har jeg vurdert salg av to ganger, men den vokser på meg stadig og jeg er sikker på at den med årene vil stå igjen som en klassiker fra vårt tiår. Urverket er fantastisk bra på kvalitet, og Omega har virkelig løftet seg opp i premiumklassen med inhouse Coaxial-verkene.

Rolexen var ikke noe jeg hadde tenkt på før en kunde, som er WIS, sa han hadde en for salg. Jeg hadde vært røykfri i snart 12 måneder og hadde egentlig sett meg ut en Longines Legend Diver som belønning for innsatsen. Men når jeg begynte å lese meg opp på Exploreren, så slo det meg at den ville være et bedre og enda mer velfortjent valg og jeg slo til på tilbudet jeg fikk. Det angrer jeg ikke på. Jeg har 216570 med hvit skive, men har også en sort tilgjengelig om jeg vil ha klimaforandringer på håndleddet. Med sort skive oppleves den som noe mer moden eller voksen om du vil. Explorer 2 får ufortjent mye pepper for størrelsen, men om du har et par trivselshekto rundt livet og et håndledd som ikke er pipestilker, så er dette en mandig og virkelig fet klokke. Måtte forresten gud forby at de noengang utstyrer denne modellen med keramisk bezel. Klokken gjenkjennes kun av kjennere, og størrelsen er perfekt for meg. Skulle jeg blitt énklokkemann, så ville en Explorer 2 vært valget mitt.

Om du vil tafse litt på dem, så får du sende en PM;)
 
Etter min mening står det mellom PO og Explorer, helium ventilen gjør at jeg lander på Exp 2. Foreslår videre at du beholder orienten for å ha noe å variere med. Lykke til !
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Trur eg ville ha beholdt Exploreren. Eg har sjøl berre Sea-Dweller 16600 og har enda ikkje vore i ein situasjon der den ikkje har vore på handa. Alt frå dykking til mørk dress. Eg kjøpte til og med reim til den, men har ikkje prøvd det ennå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Preacher
Gå for PO, men kjøp med gummireima. Jævla dyr, men det desidert mest behagelige jeg har hatt rundt håndleddet!
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hva med et annet scenario(da jeg er stygt redd for at både @Hammerfjord @Consigliere m.fl. har sviende rett..), hvor jeg selger SBDC051 og Orient Saturation Diveren, til fordel for en SBDX017?
Altså, forklart i bilder
Denne
Vis vedlegg 81676
pluss denne(og litt cash..)
Vis vedlegg 81677
gir denne
Vis vedlegg 81682

Dette vil rendyrke Seiko-temaet, dekke inn sort monokromatisk dykker og toolwatch.
Fæl tanke?

Ja, det kan bli bra det. For min del hadde jeg tatt en Black Emperor men ikke alle tåler denne på håndleddet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Så hva ble løsningen @Preacher ?
Løsningen så langt er at jeg er på ferie, så det meste er satt på vent. Men det er mulig jeg allerede har ‘den ene’ altså, for SBDC053 viser seg overraskende versatil i alle situasjoner. Om det er en såkalt ‘boardroom to beach’-klokke vet jeg ikke, men den funker fint på stranden og alle hverdagslige gjøremål i hvert fall. Så får gjøre opp status når jeg kommer hjem, om hvem som får bli og hva som skal ut. Noe skal ut i hvert fall, det er sikkert.
Kjedelig kanskje? Godt mulig, men jeg kjenner at denne hobbyen skal få lov til å ta plass i slumrevognen en stund, og bare flyte med den/de jeg ender opp med å beholde.