I kategorien "Klokker som gir mest for pengene"

Gratulerer med flott klokke! :)

Har tidliger hatt en Oris Aquis date, og jeg tror ikke jeg har funnet noe med den kvalitetsfølelsen og flott design (med eget særpreg), i den prisklassen. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt i 15-20k kategorien;


733_7652_4135mb.jpg


Kunne fint levd med den som eneste klokke...
Eneste ulempe for noen er begrensningen i egen innfesting av reim, men man kan få laget custom reimer om det er viktig. Men lenken er fantastisk, det samme er gummiremmen.
Kanskje litt dumt at den kun kommer i 43 eller 39mm, skulle helst hatt 40-41 (39mm blir litt rart proporsjonert ift. høyde).

Tusen takk for det!

Aquis date ser helt fantastisk bra ut. Fristende å prøve en slik i løpet av året.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Hvorfor ønsker du å bytte til reim på Hydroconquest? Den er jo den perfekte allrounderen i dette segmentet.
Det er absolutt mulig å finne reimer på 21 mm, men mer begrenset enn 20 mm.
Kjøp denne og vurder et rimelig alternativ på sikt, der diverse reimvalg er enklere.
Du er uansett «solgt», skjønner jeg - så spent på boksen din om 2-12 mnd :mrgreen:

Haha, ja denne er allerede i hus. Ble såpass imponert at jeg følte for å slå et slag for modellen med eget innlegg her i forumet. Liker lenken svært godt så det er ikke veldig viktig å bytte reim, men synes det er moro å prøve litt forskjellig etter at jeg fikk på plass ordentlig verktøy for å kunne bytte selv.

Er ganske komfortabel i denne prisklassen, så regner med både Oris, Sinn, Rado og flere som er nevnt her i tråden iallfall skal innom boksen i løpet av året, så får vi se hva som blir igjen :mrgreen:
 
Jeg har nettopp registrert meg som bruker her på forumet, men har fulgt med både her og på Klokkeriet i lang tid.

Har selv vært innom en rekke forskjellige klokker på noen år, fra Seamaster 300M til Zenith Elite og mange andre mellom der, men er nok fortsatt et godt stykke under kunnskapsnivået hos mange av dere.

For en stund tilbake gikk jeg riktignok til innkjøp av en klokke som har imponert meg stort på mange måter, og jeg sliter med å finne noen klokker i denne prisklassen som gir like mye value for money.

Longines Hydroconquest lansert på Basel i 2018.

Hvorfor mener jeg dette er et godt kjøp?
  • Keramisk bezel
  • 41mm
  • Solid ETA-urverk eksklusivt laget for Longines
  • 64t gangreserve
  • 300m vanntett
  • Integrert lenke
  • Gjennomgående svært høy kvalitetsfølelse på hele klokken
Longines er som mange vet i tillegg en av verdens eldste produsenter av klokker.

Alt dette får man for under 15.000kr ny hos forhandler.

Det eneste jeg klarer å se som er negativt med klokken er lug width på 21mm som begrenser utvalget av nye remmer.

Hvilke klokke mener du gir mest for pengene i prisklassen under 15-20.000kr?

Vis vedlegg 182680
Helt enig! Longines er et merke med historie som stadig leverer flotte nye modeller. Synes de også er flinke til å lage nye klokker med utgangspunkt i historiske modeller. De balanserer kombinasjonen nytt og gammelt på en fin måte. Gratulerer med ny klokke!
PS. Prøve en vintage Longines også, f.eks en Flagship.
 
Helt enig! Longines er et merke med historie som stadig leverer flotte nye modeller. Synes de også er flinke til å lage nye klokker med utgangspunkt i historiske modeller. De balanserer kombinasjonen nytt og gammelt på en fin måte. Gratulerer med ny klokke!
PS. Prøve en vintage Longines også, f.eks en Flagship.

Tusen takk for det! Har utvilsomt fått øynene opp for flere av Longines sine modeller med historisk opphav etter dette. Både Skin Diver, LLD og Flagship hadde vært moro å prøve ut.
 
Her er det jo fristende å kaste ut Doxa, kanskje, selv om de er litt over budsjett nye?

Men innafor budsjett er det vel en del alternativer fra Nomos også, for ikke å snakke om at det går an å lande noen pene Grand Seikoer med quartz-verk. Sinn er nevnt, og personlig synes jeg EZM 3 er noe av det tøffeste som finnes. :D

xEZM_3.jpg.pagespeed.ic.A1a50wzudV.webp
 
Gode kandidater er så og si alle fra Lüm-Tec. Kan trekke fram V5, den med hvit selvlysende skive, og Combat Bronze
D8EC6C1C-623A-455C-9FA5-4EB7F28FA9E7.jpeg
 
Seiko har mye i alle prisklasser. Batteri-modellene til Grand Seiko er virkelig rimelige. Sjekkes (vanlige) Seiko får du også fine mekaniske modeller.

8
 
Gratulerer med flott klokke! :)

Har tidliger hatt en Oris Aquis date, og jeg tror ikke jeg har funnet noe med den kvalitetsfølelsen og flott design (med eget særpreg), i den prisklassen. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt i 15-20k kategorien;


733_7652_4135mb.jpg


Kunne fint levd med den som eneste klokke...
Eneste ulempe for noen er begrensningen i egen innfesting av reim, men man kan få laget custom reimer om det er viktig. Men lenken er fantastisk, det samme er gummiremmen.
Kanskje litt dumt at den kun kommer i 43 eller 39mm, skulle helst hatt 40-41 (39mm blir litt rart proporsjonert ift. høyde).
Gratulerer med flott klokke! :)

Har tidliger hatt en Oris Aquis date, og jeg tror ikke jeg har funnet noe med den kvalitetsfølelsen og flott design (med eget særpreg), i den prisklassen. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt i 15-20k kategorien;
Kunne fint levd med den som eneste klokke...
Eneste ulempe for noen er begrensningen i egen innfesting av reim, men man kan få laget custom reimer om det er viktig. Men lenken er fantastisk, det samme er gummiremmen.
Kanskje litt dumt at den kun kommer i 43 eller 39mm, skulle helst hatt 40-41 (39mm blir litt rart proporsjonert ift. høyde).


733_7652_4135mb.jpg


https://monochrome-watches.com/oris-aquis-date-39-5-oris-aquis-date-41-5-news-2020-specs-price/
Ask and you shall recieve
 
Gratulerer med flott klokke! :)

Har tidliger hatt en Oris Aquis date, og jeg tror ikke jeg har funnet noe med den kvalitetsfølelsen og flott design (med eget særpreg), i den prisklassen. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt i 15-20k kategorien;


733_7652_4135mb.jpg


Kunne fint levd med den som eneste klokke...
Eneste ulempe for noen er begrensningen i egen innfesting av reim, men man kan få laget custom reimer om det er viktig. Men lenken er fantastisk, det samme er gummiremmen.
Kanskje litt dumt at den kun kommer i 43 eller 39mm, skulle helst hatt 40-41 (39mm blir litt rart proporsjonert ift. høyde).
Enig. Oris sine gummireimer er faktisk de beste jeg har hatt. Både Tropic til 65 og den til Aquis. Lukter godt, svært behagelig og det setter seg ikke så lett støv på dem.